کد خبر : 37753

وقتی از یک آفرود واقعی حرف می زنیم (تصاویر)

وقتی از یک آفرود واقعی حرف می زنیم (تصاویر)

نام آن شِرپ است و هرچند سریع نیست اما همه جا می رود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، اصلا لازم نیست تصورش را بکنید که آخر الزمان است و یک ویروس همه جمعیت دنیا را از بین برده و بخش مهمی از سطح کره زمین غیرقابل سکونت شده تا قابلیت های این خودرو به چشم بیاید. همین حالا هم زمین مکان های ناهموار و دشواری دارد که همه خودروها قابلیت عبور از آن را ندارند. خودروی شِرپ، قابلیت های ماجراجویی و بقا در شرایط سخت را افزایش می دهد.

این خودرو که مثل اغلب خودروها چهار چرخ دارد اما مانع از ورود به رودخانه و برکه و دریاچه نمی شود و به راحتی به سطح آب می آید. به عبارتی دوزیست یا خاکی آبی است. در هر یک از این چرخ ها باک مجزای برای سوخت در نظر گرفته شده و هر باک بیش از 50 لیتر ظرفیت دارد. موتور آن 1.5 لیتری توربو دیزلی است و 44 اسب بخار توان دارد.

در تایرهای آن سیستمی به کار رفته که بسته به شرایط، پرباد و کم باد می شود. سیستم انتقال قدرت آن 5سرعته است که به هر چهار چرخ اعمال می شود. موانع تا 60 سانتیمتر برای این خودرو مانع به حساب نمی آیند. حداکثر سرعت آن 40 کیلومتر بر ساعت است که هم نقطه ضعف به حساب می آید و هم نقطه قوت. [نقطه قوت آن ایمنی و نقطه ضعف آن دامنه سفر کوتاه] در آب هم سرعت آن 6 کیلومتر در ساعت است. برای ورود از خاکی به آب هم بسیار روان و بدون نیاز به تنظیمات است.

از قابلیت های جالب این خودروی آخر الزمان این است که در جا می چرخد. بنابراین به فضای زیادی برای دور زدن نیاز ندارد. در فضای بار آن تا چهار نفر سرنشین هم جا می شوند اما باید روی صندلی شبیه به نیمکت بنشینند. به عبارت دقیق تر جای بار آن 170 لیتر است. شاید ناسا برای ماهنورد خود بتواند از این طراحی بهره بگیرد. چون در خودروسازی به تولید انبوه نرسیده قیمت آن حدود 100 هزار دلار تمام می شود و وبسایت آن می گوید که یک ورژن وانت هم دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها