کد خبر : 37466

رونمایی از تراکتور برقی خودران

رونمایی از تراکتور برقی خودران

پیش‌فروش پژو ۲۰۷ پانوراما با سقف شیشه‌ای دوشنبه ساعت ۱۱ آغاز می‌شود. در این طرح مبلغ پیش‌پرداخت ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و به آن سود ۱۸ درصدی تعلق می‌گیرد. قیمت نهایی هنوز معلوم نیست، اما می‌توان با یک سری نشانه‌ها آن را پیش‌بینی کرد

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، شرکت ژاپنی کوبوتا (Kubota) یکی از باسابقه ترین سازندگان تراکتور و ماشین آلات کشاورزی به شمار می رود.

این کمپانی که در سال 1890 میلادی تاسیس شده، اخیرا به مناسبت 130 سالگی خود از یک کانسپت جذاب با نام اکس تراکتور (X Tractor) پرده برداری کرده است.

کوبوتا اکس تراکتور در نمایشگاهی در شهر کیوتوی ژاپن رونمایی شده و تصویری از آینده کشاورزی را ارایه می کند این تراکتور مفهومی جز داشتن چهار چرخ، آن هم از نوعی متفاوت، هیچ شباهتی با مدل های مشابه ندارد! مثل دیگر خودروهای مفهومی که این روزها معرفی می شوند، اکس تراکتور نیز به هوش مصنوعی مجهز شده و از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره می برد.

 

تراکتور برقی

هر چرخ کوبوتا اکس تراکتور نیروی خود را از موتوری مستقل دریافت می کند. استقلال نیروی چرخ ها مانورپذیری تراکتور پیشرفته ژاپنی ها را ارتقا داده و شعاع گردش آن را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داده است. درباره قدرت این موتورها اطلاعاتی در دست نیست، اما می دانیم که وظیفه تامین انرژی مورد نیاز آنها را پک باتری لیتیوم یونی (با ظرفیتی نامعلوم) بر عهده دارد. این پک توسط پنل های خورشیدی شارژ می شود.

 

تراکتور برقی

کوبوتا ادعا می کند یکی از نخستین کمپانی هایی است که تکنولوژی های هوشمند را وارد حوزه کشاورزی کرده تا مشکلاتی مثل کمبود نیروی کار و راندمان پایین را برای کشاورزهای آینده حل کند. این شرکت ژاپنی می گوید اکس تراکتور توانایی هدایت خودکار در انواع مناطق را دارا بوده و بسته به نوع مسیر یا وظیفه ای که به آن سپرده شده، قادر است ارتفاع خود را تغییر دهد.

 

تراکتور برقی

همانطور که اشاره کردیم، اکس تراکتور به فناوری کاملا خودران مجهز است، از این رو در بدنه آن اثری از کابین راننده دیده نمی شود.  همچنین فناوری های ارتباطی آن در سطح بسیار بالایی قرار داشته و مالک می تواند از راه دور بر عملکرد آن به طور کامل نظارت کند.

ناگفته نماند فناوری خودران در حال ایجاد انقلاب در حوزه های مختلف است. پیشتر ایده هایی نسبت به کاربرد این فناوری در زمینه ساخت و ساز و باربری در مسافت های دور نیز مطرح شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها