کد خبر : 37454

سیستم اتوپایلوت تسلا چطور می بیند؟ (فیلم)

سیستم اتوپایلوت تسلا چطور می بیند؟ (فیلم)

شرکت تسلا ویدیویی روی وب سایت جدید التاسیس اتوپایلوت Autopilot خود منتشر کرده تا عملکرد تکنولوژی رانندگی خودران یا تمام خودکار محصولات خود را واضح‌تر نشان دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، سیستم رانندگی تمام خودکار -Full Self-Driving یا FSD قرار بود تا پایان سال 2019 به بازار عرضه شود اما شرکت نتوانست وعده خود را عملی کند.

مدیرعامل شرکت تسلا-ایلان ماسک اذعان کرده که نسل کنونی خودروهای خودران این شرکت، همین حالا نیز به سخت افزارهای مربوط به سیستم رانندگی تمام خودکار، مجهز هستند. بر اساس گفته‌های ماسک، عامل تعویق عرضه این سیستم، مربوط به بخش نرم افزاری است.

ویدیوی کوتاهی که توسط تسلا منتشر شده، چند سناریوی مختلف رانندگی را نمایش داده و نشان می‌دهد که این سیستم، چه می‌بینید و چگونه دنیای اطراف خود را درک می‌کند. در این ویدیو، اشیا یا خودروهای دیگر که تشخیص داده می‌شوند، در یک مکعب دیده می‌شوند و سیستم می‌تواند سرعت اشیا یا خودروها را تشخیص دهد. سیستم علاوه بر این،  اطلاعات مربوط به آب و هوا و شرایط جاده‌ای را نیز درک می‌کند.

در این ویدیو نحوه عملکرد سیستم تمام اتوماتیک اتوپایلوت این شرکت خودروسازی به خوبی نشان داده می‌شود. البته در این فیلم هیچ فرد پیاده یا دوچرخه‌ سواری وارد مسیر حرکت خودرو نمی‌شود تا عکس العمل سیستم را در چنین شرایطی نیز ببینیم. سیستم در این فیلم تنها، افراد پیاده یا دوچرخه سواران حاضر در پیاده رو را تشخیص می‌دهد.

قرار بود که قابلیت تمام اتوماتیک رانندگی خودران تسلا سال گذشته عرضه شود اما با عقب افتادن این معرفی، ماسک تصمیم گرفت وبسایت جدید اتوپایلوت-Autopilot- را راه اندازی کند. طی کنفرانس اعلام وضعیت سه ماهه چهارم سال 2019( که هفته گذشته برگزار شد)، ماسک گفت که احتمال دارد قابلیت FSD  تا چند ماه آینده تکمیل شود اما اطلاعات بیشتری درباره این سیستم اعلام نکرد.

گفته شده برای اینکه این سیستم سریع‌تر برای عرضه عمومی آماده شود، شرکت تسلا نیاز دارد که متخصصین بیشتری را برای این پروژه به کار گیرد. وب سایت اتوپایلوت Autopilot نیز به همین منظور طراحی شده، تا افرادی که تمایل به همکاری در این پروژه دارند را جذب کند و ایلان ماسک نیز به آرزوی دیرینه خود( عرضه خودرویی تمام خودران) برسد.

ایلان ماسک برای جذب افراد بیشتر به توییتر متوسل شد و حتی اعلام کرد به دنبال استخدام افرادی است که درک عمیقی از هوش مصنوعی داشته باشند و حتی اگر دیپلم یا مدرک دانشگاهی نداشته باشند اهمیتی ندارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها