کد خبر : 37418

مسابقه درگ بین مک لارن اسپیدتیل و جنگنده F35 (فیلم)

مسابقه درگ بین مک لارن اسپیدتیل و جنگنده F35 (فیلم)

ده سال پیش بود که در جریان برنامه تخت گاز، ریچارد هموند مجری مشهور این برنامه به یک نبرد خودرو و هواپیما دعوت شد. این درگ بین بوگاتی ویرون و یوروفایتر تایفون برگزار شد و البته نتیجه آن قابل تصور است. همیشه در این درگ جت جنگنده برنده می‌شود و برای آن فرقی نمی‌کند با یک خودرو عادی مواجه باشد یا یک سوپراسپرت چند میلیون دلاری.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، حال و پس از تعویض تمامی تیم تهیه برنامه تخت گاز، مجریان جدید تصمیم گرفتند تا این درگ بیهوده و البته جذاب را یکبار دیگر تکرار کنند.

با توجه به آن‌که سال‌ها از درگ قبلی گذشته و فناوری ساخت خودروها و جنگنده‌ها تغییرات قابل توجهی داشته، با خودرو و جنگنده‌ متفاوتی روبرو هستیم.

نتیجه کار البته سرعت و هیجان بیشتر برای بیننده‌های تخت گاز است.

مک لارن اسپیدتیل

نمایندگی دنیای خودرو را در این درگ مک لارن اسپیدتیل بر عهده دارد. مک لارن اسپیدتیل یک ابرخودرو بریتانیایی است و به نظر می‌رسد توانایی رقابت با یک جنگنده را دارد. پیشرانه هیبریدی این خودرو از موتور احتراق داخلی M840T به همراه یک موتور برقی تشکیل شده و مجموعا ۱۰۳۶ اسب‌بخار قدرت ارایه داده و نهایت سرعت خودرو نیز به ۴۰۲ کیلومتر بالغ می‌شود. هدایت این خودرو را مجری تخت گاز، کریس هریس بر عهده دارد.

همانند دنیای خودروها، دنیای جنگنده‌ها نیز پیشرفت کرده و به جای جنگنده نسل چهاری یوروفایتر تایفون با جنگنده نسل پنجمی لاکهید مارتین F-35 روبرو هستیم که به نظر نمی‌رسد کسی در مورد قدرت آن تردید داشته باشد. همانند درگ قبلی، نتیجه این درگ نیز از پیش مشخص است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها