کد خبر : 37209

رقابت میلیون دلاری خودروسازان برای تبلیغ بین دو نیمه!

رقابت میلیون دلاری خودروسازان برای تبلیغ بین دو نیمه!

زمان بازی قهرمانی فوتبال آمریکایی که می رسد، رقابت خوروسازان برای بهترین نقطه تبلیغات در Super Bowl هم به اوج می رسد و اکثر خودروسازان با صرف میلیون ها دلار و به خدمت گرفتن انواعی از هنرپیشگان و خوانندگان، تلاش می کنند بین دو نیمه توجه ببینندگان را به خود جلب کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز،  قهرمان پنجاه و چهارمین بازی های فوتبال آمریکایی یکشنبه 13 بهمن معلوم می شود. بین دو نیمه هم بهترین زمان برای بالاترین بیننده تبلیغات تلویزیونی به حساب می آید. فقط هزینه ی پخش تبلیغات در بین دو نیمه 5.6 میلیون دلار به ازای 30 ثانیه است. اما خودروسازان برای ساختن همین 30 ثانیه میلیون ها دلار دیگر صرف می کنند و با استفاده از  بازیگران و خوانندگان معروف تلاش می کنند که دیده شوند.

در نیمه مسابقه سال گذشته کیتی پری خواننده مشهور آمریکایی با اجرای خود توانست ۱۱۸/۵ میلیون بیننده را به این برنامه جذب کند و این اجرا به پر بیننده‌ترین اجرا در کل تاریخ آمریکا مشهور شد.

در سال های گذشته تبلیغ برخی از خودروسازان به قدری جلب توجه کرده که به بهترین تبلیغ همه دوران ها شناخته می شوند. برای مثال خودروی تعقیب و گریز پریوس بعد از سرقت بانک به قدری برای آمریکایی ها طنز جالبی بود که به یکی از به یاد ماندنی ترین تبلیغات تبدیل شد؛ تویوتا در این تبلیغ پیمایش 58 مایل به ازای هر گالن را به بینندگانش معرفی کرد.

هوندا  هم در تبلیغات بین دو نیمه فوتبال آمریکایی در سال 2016 خود تبلیغی تحت عنوان «یک وانت برای دوست داشتن» پخش کرد که از ترانه «کسی برای دوست داشتن» Somebody to Love کویین الهام گرفته بود و تعدادی گوسفند آوازخوان به تبلیغ این برند و سیستم صوتی آن پرداخته بودند. تعداد بازدیدهای این تبلیغ از 7 میلیون در وبسایت یوتیوب گذشت.

فولکس واگن در سال 2011 تبلیغی با عنوان «نیرو» داشت که پاسات 2012 را تبلیغ می کرد و شخصیت دارث ویدر Darth Vader  در جنگ ستارگان را به خدمت گرفته بود.

کمپانی جنرال موتورز هم با شورولت کاماروی زرد رنگ سقف تاشوی خود شوخی کرده بود و یک جوان هدیه فارغ التحصیلی خود را از پدر و مادرش دریافت می کرد.

هیوندایی ید طولایی در تبلیغات مضحک در هنگام فوتبال آمریکایی دارد. امسال هم برای سوناتای 2020 خود با لهجه شهر باستن شوخی کرده و در ضمن سیستم کمک به پارک خودرو را هم معرفی کرده است. به احتمال زیاد این تبلیغ هم به یکی از ماندگارترین تبلیغات صنعت خودرو تبدیل خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها