کد خبر : 3712

خودروهایی که قبل از تولید، فروخته شدند! + تصاویر

خودروهایی که قبل از تولید، فروخته شدند! + تصاویر

بسیاری از هایپرکارها قبل از ورود به خط تولید، به صورت کامل به فروش رسیده‌اند. در این مطلب به معرفی این خودروهای سوپراسپرت و هایپرکار می‌پردازیم.

به گزارش خودروتک، هایپرکارها و همچنین خودروهای سوپراسپرت از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این محصولات به موتورهای بسیار قدرتمندی مجهز شده‌اند، طراحی متفاوت و جذابی دارند، در کمترین زمان ممکن سرعت آن‌ها به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و همچنین حداکثر سرعت آن‌ها بالاتر از 400 کیلومتر بر ساعت است. یکی از مواردی که در این میان علاقه‌مندان به صنعت خودرو را شگفت‌زده می‌کند، تولید محدود این محصولات است.

بسیاری از سازندگان پس از معرفی یک خودروی ویژه، به تولید محدود آن اشاره می‌کنند. برای مثال این شرکت‌ها اعلام می‌کنند که تنها 30 نمونه از این خودرو به فروش می‌رسد. در حالی که شرکت‌ها در زمان معرفی به تعداد دستگاه‌هایی که تولید می‌شوند اشاره می‌کنند، تمام نمونه‌های این محصولات به فروش رسیده‌اند. در حقیقت تمام نمونه‌های این خودرو قبل از ورود به خط تولید توسط افرادی شناخته‌ شده و یا ناشناخته خریداری شده‌اند. در این مطلب به معرفی 10 خودرو با این ویژگی می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

بوگاتی دیوو

برای اولین محصول به سراغ جدیدترین خودروی بوگاتی می‌رویم. این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد خود از طراحی متفاوتی بهره می‌برد که باعث بهبود آیرودینامیک آن شده است. بوگاتی دیوو به یک موتور 16 سیلندر با حجم 8.0 لیتر مجهز شده که به همراه 4 توربوشارژر قدرتی برابر با 1479 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از این خودروی استثنایی تنها 40 نمونه تولید می‌شود. از این محصول در رویداد پبل بیچ سال جاری میلادی رونمایی شد. در زمان معرفی Divo، بوگاتی اعلام کرد تمام نمونه‌های تولیدی این خودرو توسط صاحبان محصولات گذشته این شرکت خریداری شده‌اند. قیمت بوگاتی دیوو برابر با 5.8 میلیون دلار است.

 

پورشه 911 R

پورشه 911 GT3 RS یک خودروی بی‌نظیر بوده که لذت رانندگی بالایی را برای خریدار به ارمغان می‌آورد؛ با این حال GT3 RS دارای یک مشکل بود. این خودرو تنها در یک نمونه مجهز به گیربکس خودکار دو کلاچه در اختیار خریداران قرار می‌گرفت و خبری از جعبه دنده دستی در آن نبود. پورشه برای رفع این مشکل تصمیم به ساخت یک خودروی تولید محدود گرفت. در همین راستا شاهد معرفی پورشه 911 R بودیم. این خودرو مانند GT3 RS به موتوری با امکان تولید 500 اسب بخار قدرت مجهز شده بود؛ با این حال به علت وزن کمتر و طراحی آیرودینامیک‌تر عملکرد بهتری داشت. این خودرو از جعبه دنده دستی و کلاچ بهره می‌برد. پورشه از این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو در سال 2016 رونمایی کرد که البته در زمان معرفی تمام نمونه‌های آن فروخته شده بودند.

مک‌لارن اسپیدتیل

از این هایپرکار به تازگی رونمایی شده است. این خودرو به عنوان جایگزین خودروی افسانه‌ای مک‌لارن F1 توسعه یافته است. مک‌لارن F1 در دهه 90 میلادی به عنوان سریع‌ترین خودروی جهان معرفی شد. این خودرو دارای موتور ساخت شرکت بی‌ام‌و بود و سه سرنشین را حمل می‌کرد. در سال 2016 مک‌لارن خبر از توسعه خودروی جایگزین F1 داد. مک‌لارن Speedtail که به تازگی معرفی شده است، از موتور 1035 اسب بخاری هیبریدی بهره می‌برد و دارای 3 صندلی است. حداکثر سرعت این هایپرکار به 402 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو تنها در 106 نمونه تولید می‌شود که البته تمام نمونه‌های تولیدی آن در سال 2016 به فروش رسیدند. اکثر خریداران این خودرو، صاحبان قبلی مک‌لارن F1 هستند.

فراری لافراری آپرتا

فراری لافراری به عنوان خودروی جایگزین فراری انزو معرفی شد و اولین محصول هیبریدی این سازنده خودروهای سوپراسپرت ایتالیایی محسوب می‌شود. در آینده شاهد معرفی خودروهای هیبریدی بیشتری از سوی این کمپانی خواهیم بود. فراری علاوه بر معرفی لافراری، از نسخه کانورتیبل آن با نام Aperta نیز رونمایی کرد که تمام نمونه‌های تولیدی آن به صورت دعوتنامه به افراد خاصی فروخته شده بودند. 200 نمونه از این خودرو برای مشتریان ساخته شد که البته یک نمونه مخصوص و اضافه نیز برای خیریه به تولید رسید. این نمونه با قیمت 10 میلیون دلار فروخته شد. فراری لافراری Aperta به یک موتور 12 سیلندر هیبریدی با قدرت 950 اسب بخار مجهز شده که قدرت تولیدی آن به چرخ‌های عقب این محصول منتقل می‌شود.

لامبورگینی سنتناریو

لامبورگینی به مناسبت 100 سالگی این برند در نمایشگاه خودروی ژنو در سال 2016 از این خودروی سوپراسپرت سنتناریو رونمایی کرد. این خودرو بر اساس لامبورگینی اونتادور توسعه یافته و به یک موتور 12 سیلندر با امکان تولید 759 اسب بخار مجهز شده است. در همان سال در رویداد Pebble Beach از نمونه رودستر این خودرو رونمایی شد. از این خودرو تنها 40 نمونه به تولید رسید که 20 نسخه آن رودستر بودند. در زمان معرفی تمام نمونه‌های این خودرو به فروش رسیده بودند.

استون مارتین والکری

این خودرو که در گذشته با نام AM-RB001 شناخته می‌شد، با همکاری استون مارتین و تیم مسابقه‌ای ردبول توسعه یافته است. این خودرو توسط یکی از مهندسان مسابقات فرمول 1 طراحی شده است. استون مارتین ادعا می‌کند که این هایپرکار تجربه رانندگی با یک خودروی فرمول 1 را برای خریدار به همراه دارد و در این زمینه می‌تواند با مرسدس - ای‌ام‌جی وان رقابت کند. استون مارتین والکری به یک موتور 12 سیلندر با حجم 6.5 لیتر مجهز شده که شرکت Cosworth وظیفه تولید آن را بر عهده داشته است. این موتور به همراه سیستم هیبریدی قدرتی برابر با 1130 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. تنها 150 دستگاه از این خودرو تولید می‌شود که البته در حال حاضر تمام نمونه‌های این خودرو با قیمت 3.2 میلیون دلار فروخته شده‌اند.

مرسدس - ای‌ام‌جی One

این خودرو رقیب سرسخت والکری محسوب می‌شود که برای طراحی آن از تیم فرمول 1 این شرکت آلمانی کمک گرفته شده است. این هایپرکار هیبریدی به موتور 1.6 لیتری توربوشارژر خودروی فرمول 1 W07 مجهز شده که البته برای استفاده قانونی در جاده، تغییراتی در آن ایجاد شده است. خریداران این خودرو به 1231 اسب بخار قدرت دسترسی پیدا می‌کنند که این قدرت به تمام چرخ‌های این محصول منتقل می‌شود. از این خودرو تنها 275 نمونه در سال‌های 2020 و 2021 تولید می‌شود. در حالی که دو سال تا شروع تولید این خودرو فاصله داریم، تمام نمونه‌های آن با قیمت 2.72 میلیون دلار به فروش رسیده‌اند. در زمان معرفی تقاضا برای این خودرو بسیار بالا بود به گونه‌ای که این دو کمپانی می‌توانستند میزان تولید آن را 4 برابر کنند که با توجه به انحصاری بودن این هایپرکار، مرسدس - ای‌ام‌جی میزان تولید آن را افزایش نداد.

مک‌لارن سنا

در حالی که این خودرو در مقایسه با مک‌لارن Speedtail قیمت پایین‌تری دارد، هنوز یک خودروی ویژه محسوب می‌شود. این خودرو از طراحی جذاب و مخصوصی بهره می‌برد و به صورت یک خودروی مسابقه‌ای طراحی شده؛ با این حال استفاده از آن در جاده قانونی است. این خودرو بر اساس مک‌لارن 720S توسعه یافته و به یک موتور 8 سیلندر مجهز شده است. این موتور حجمی برابر با 4.0 لیتر دارد و از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد. قدرت تولیدی این موتور برابر با 789 اسب بخار بوده که به چرخ‌های عقب مک‌لارن سنا منتقل می‌شود. تنها 500 نمونه از این خودرو به تولید می‌رسد که البته تمام نمونه‌های آن فروخته شده‌اند.

فورد GT

شرکت فورد برای 50 سالگی پیروزی این برند در مسابقات 24 ساعته لمانز، نسل جدید فورد GT را معرفی کرد. رانندگان برای خرید این خودرو در سال 2015 باید درخواستی را برای شرکت فورد ارسال می‌کردند. در ابتدا فورد به دنبال تولید 100 نمونه از این خودرو بود؛ با این حال پس از مدتی تصمیم گرفت 350 نمونه دیگر از این خودرو را نیز به تولید برساند. تمام نسخه‌های این خودرو قبل از تولید به فروش رسیدند. فورد GT به صورت موتور وسط طراحی شده است. این خودرو از موتور 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو بهره می‌‌برد که قدرتی برابر با 647 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

تی وی آر Griffith Launch Edition

برند سازنده خودروهای سوپراسپرت انگلیسی، TVR در دو دهه گذشته وضعیت مناسبی در بازار نداشت؛ با این حال سال گذشته میلادی از یک خودروی جدید رونمایی کرد که وضعیت آن را تغییر داد. خودروی TVR Griffith Launch Edition دارای بدنه فیبر کربنی بوده و از موتور 8 سیلندر تقویت شده Coswotrh بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید 480 اسب بخار قدرت است که این قدرت به چرخ‌های عقب آن منتقل می‌شود. سرعت این خودرو در کمتر از 4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از این خودرو 500 دستگاه تولید می‌شود که تمام نمونه‌های آن در 6 هفته اول معرفی به فروش رسیدند.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها