کد خبر : 36874

بنتلی فلایینگ اسپور و لوکس ترین کابین خودرو در دنیا (تصاویر)

بنتلی فلایینگ اسپور و لوکس ترین کابین خودرو در دنیا (تصاویر)

بنتلی موتورز یکی از خودروسازان انگلیسی است که به خاطر تولید مدل‌های بسیار لوکس و اشرافی شهرتی جهانی دارد. این شرکت با سابقه در سال ۱۹۱۹ توسط برادران بنتلی پایه گذاری شده و پس از پشت سر گذاشتن دورانی پرفراز و نشیب، اکنون به واسطه حمایت‌های مالی و مهندسی فولکس واگن روزهای خوبی را سپری می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، در حال حاضر بنتلی به تولید چهار مدل مختلف مشغول است.

این مدل‌ها عبارتند از سدان فوق لوکس و دست ساز مولسان، سدان فول سایز فلایینگ اسپر، کوپه جذاب کانتیننتال و شاسی‌بلند مجلل بنتایگا. از میان این‌ها، فلایینگ اسپر (Flying Spur) چند ماه پیش وارد نسل سوم خود شده و جدیدتر از بقیه محسوب می‌شود.

این خودرو از لحاظ کیفیت کابین حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و می‌تواند برای افرادی که به دنبال مدلی اشرافی‌تر از ب ام و سری ۷ و مرسدس S کلاس هستند، یکی از معدود گزینه‌های جایگزین باشد.

بنتلی فلایینگ اسپر

 

برای ترغیب مشتریان به سمت فلایینگ اسپر، بنتلی اخیرا با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی به کیفیت بالا و جزئیات کابین این اتومبیل لوکس پرداخته است. بر اساس این اطلاعیه، در کابین هر دستگاه فلایینگ اسپر ۱۴۱ صنعتگر ماهر و دوره‌دیده ۳۵۰ روکش چرمی را به ۶۰ قسمت مختلف می‌دوزند. برای دوختن این روکش‌ها حدود ۳.۲ کیلومتر نخ به کار برده می‌شود.

بنتلی چرم مورد نیاز خود را از گاوهای شمال اروپا تامین می‌کند. به گفته خودروساز انگلیسی به دلیل نبود انگل، گاوهای این منطقه دارای پوستی یکدست و بدون لکه هستند. این برند لوکس تاکید کرده هیچ دامی به خاطر تهیه چرم برای فلایینگ اسپر کشته نمی‌شود و تمامی چرم‌های به‌کار برده‌ شده، از کشتارگاه‌هایی که وظیفه اصلی‌شان تامین گوشت است، تامین می‌شوند.

بنتلی فلایینگ اسپر

بنتلی فلایینگ اسپر

فرمان فلایینگ اسپر یکی از اجزایی است که بنتلی مانور زیادی روی آن می‌دهد. به اعتقاد بنتلی، از آنجایی که فرمان همواره در معرض تماس راننده قرار دارد، باید از بهترین کیفیت ممکن برخوردار باشد. به همین دلیل است که فرمان سه شاخه این خودرو با صرف ۳.۵ ساعت زمان، با پوششی چرمی دوردوزی می‎شود. دقت پرداختن به جزئیات در حدی است که بنتلی فرمان فلایینگ اسپر را ظریف‌ترین نمونه موجود در صنعت خودروی جهان می‌نامد. این شرکت زمان لازم برای آماده‌سازی روکش هر صندلی را ۱۲ ساعت اعلام کرده و افزوده لوگوهای حاضر روی آنها هر کدام از ۵,۱۰۳ گره ریز تشکیل یافته‌اند.

بنتلی فلایینگ اسپر

در کنار مواردی که برشمردیم، بنتلی به حساسیت خود در انتخاب کارمندان مونتاژکننده کابین فلایینگ اسپر نیز اشاره کرده است. این شرکت در اطلاعیه خود گفته افرادی که قصد ورود به این بخش را داشته باشند، ملزم به گذراندن دوره‌ای حداقل پنج‌ماهه هستند. در این دوره آموزش‌های اختصاصی به کارآموزان ارائه می‌شود تا آنها استانداردهای مورد نیاز بنتلی را کسب کنند.

بنتلی فلایینگ اسپر

شایان ذکر است در زیر کاپوت کشیده بنتلی فلایینگ اسپر یک موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر توئین توربو قرار دارد. این موتور ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نموده و به گیربکس هشت سرعته خودکار متصل است. با چنین نیروگاه قدرتمندی فلایینگ اسپر در عرض ۳.۸ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت رسانده و قادر است به نهایت سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. برای خرید این سدان اشرافی ۲.۴۳ تُنی، باید حداقل ۲۱۵ هزار دلار کنار گذاشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها