کد خبر : 36868

سوسیس فولکس واگن پرفروش ترین محصول شرکت شد! (تصاویر)

سوسیس فولکس واگن پرفروش ترین محصول شرکت شد! (تصاویر)

کدام محصول گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان از همه بیشتر می فروشد؟ گلف؟ شاید. بیتل یا همان فولکس قورباغه ای؟ شما این طور فکر می کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، پرفروش ترین محصول فولکس واگن یک خودرو نیست. ون هم نیست. در حقیقت پرطرفدارترین محصول فولکس واگن یک نوع سوسیس است.

بله درست است. از دهه 1970 یعنی بیش از 45 سال این شرکت نوعی سوسیس در کارخانه ولفسبرگ تولید می کند که نام آن کاری ورست Currywurst است. مصرف کنندگان اصلی این سوسیس، کارکنان و کارگران فولکس واگن هستند و چون طرفدار زیادی دارد بیرون از کارخانه هم فروخته می شود.

بگذارید دقیقتر آمار و ارقام بدهیم. سال گذشته گروه خودروسازی فولکس واگن 6.2 میلیون دستگاه خودرو در تمامی کارخانه های خود در سراسر دنیا تولید کرد. حداقل 50 کارخانه در سطح دنیا دارد. فقط کارخانه این گروه خودروسازی در ولفسبرگ 6.8 میلیون بسته سوسیس کاری ورست تولید کرد.

واقعیت این است که فولکس واگن که یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا است، تولید کننده گوشت هم هست. البته از ابتدا تولید محصولات غذایی را برای کارکنان خود شروع کرده بود اما به تدریج به دلیل کیفیت بالا، مشتریانی غیر از کارکنان خود پیدا کرد و این فعالیت گسترش پیدا کرد. این موضوع ایده تازه ای نیست و از دهه 1930 کارکنان این شرکت به این نتیجه رسیده اند که چرا تهیه غذا که موضوع مهمی است برون سپاری شود. از این رو حتی سوسیس را هم خودشان در محل کارخانه خودروسازی تولید و بسته بندی کردند که به دلیل کیفیت بالا گسترش پیدا کرد.

ریچارد هاموند معروف تاپ گییر که به دلیل بددهنی هنگام گزارش از این مجله وابسته به بی بی سی اخراج شد، حالا یک سری برنامه به نام نیو دیسکاوری تولید کرده که در یکی از سری های آن به معرفی خط تولید سوسیس در فولکس واگن و مقایسه آن با خط تولید خودرو پرداخته که برنامه جالب و دیدنی شده است. در این برنامه جالب، هاموند با یکی از قدیمی ترین کارکنان فولکس واگن که 50 سال پیش در این شرکت خودروسازی استخدام شده بود مصاحبه می کند. شغل این کهنه کار فولکس دوختن تودوزی داخل خودرو بوده که بعد به کارخانه سوسیس سازی فولکس منتقل شده است. شاید جالب باشد که بدانید سوسیس های فولکس واگن در رستوران های قطعه سازان فولکس هم طرفدار زیادی دارد. گویی فولکس واگن به تولید سوسیس هم به عنوان قطعه سازی نگاه می کرده است!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها