کد خبر : 36025

خودروهای فوق العاده ای که در سال 2019 بدون مشتری ماندند

خودروهای فوق العاده ای که در سال 2019 بدون مشتری ماندند

در سال 2019 خودروهای بسیار ارزشمندی عرضه شدند اما برخی از آنها با این که زیبا، پرقدرت و جذاب بودند، خریدار پیدا نکردند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، یک خودرو می تواند بسیار زیبا باشد، رانندگی با آن لذت فراوانی به بار آورد و از هر نظر بی نقص و بی عیب باشد اما خریدار نداشته باشد!

به هر حال این خریدار است که باید بپسندد، حداقل در بازار آمریکا به دلیل رقابت شدید، برخی از خودروها بازی را به رقبای کمی بهتر از خود می بازند.

در این جا به طور خلاصه فهرستی از این نوع خودروها گردآوری شده است.

آکورا مدل NSX: 238 دستگاه

با این که مجله روداندترک roadandtrack در سال 2017 آن را به عنوان خودرویی با بهترین عملکرد معرفی کرد، اما در سال 2019 هوندا فقط 238 دستگاه از این خودرو به فروش رساند. در سال 2018 رقم فروش آن 170 دستگاه بود.

آئودی مدل R8: 574 دستگاه

خوب این خودرو برای بخش خاص بازار طراحی شده و در بخش سوپرکارها دسته بندی می شود و زمانی که با فراری 488 یا لامبورگینی هوریکان مقایسه شود و قیمتش هم در همان حد و اندازه باشد، از بخت و اقبال پایین تری برخوردار خواهد بود. در چند سال اخیر فروش این خودرو با کاهش 38 درصد سالانه به 574 دستگاه در سال 2019 رسید.

نیسان GT-R: 331 دستگاه

شاید یکی از دلایل استقبال پایین از این خودرو، قدیمی شدن آن باشد. حالا 13 سال از زمانی که رونمایی شد می گذرد. با این که انواعی از روزآمدی و نوسازی در آن صورت پذیرفت اما به استقبال از آن کمکی نکرد. ظاهر آن هر بیننده ای را به خود جلب می کند اما در عمل خریداران زیادی نداشته است.

آلفارومئو 4C: 144 دستگاه

این خودرو هم زمان طولانی از عمر آن می گذرد، با این که خوش قیافه است اما خوش اقبال نیست.

لکسوس مدل LC: 1219 دستگاه

از نظر ظاهری لکسوس ال سی، یکی از باحال ترین و جذاب ترین طراحی های لکسوس به حساب می آید، قدرت آن هم کم نیست چون 8 سیلندر است. اصلا معلوم نیست دنیا با این همه جمعیتی که دارد، افرادی پیدا نشده اند که آن را برای گاراژ منزل خود بپسندند. با آن که نام لکسوس روی آن است در سال 2019 فقط 1219 دستگاه از آن فروخته شده است.

پورشه 718 باکستر و کایمن: 3880 دستگاه

با این که یکی از جالب ترین خودروهای جدیدی است که می توان خرید، اما این دو مدل، در میان خودروهای پورشه کم طرفدارترین مدل ها به حساب می آیند. فروش تایکن هم از ماه دسامبر 2019 آغاز شد از این رو فقط 130 دستگاه از آن به فروش رسید.

مرسدس بنز مدل SL-Class: 1690 دستگاه

اس ال یکی از بهترین های مرسدس بنز است، اما شاید مدل های دیگر مرسدس بنز رقیب اصلی این خودرو باشند. برای مثال مدل S-Class سقف تاشو، AMG GT سقف تاشو نظر مشتریان را بهتر جلب می کنند، هر چند این واقعیت را باید پذیرفت که اس ال از دو مدل دیگر قدیمی تر هم هست. طبیعی است که به تدریج از گردونه خارج خواهد شد.

هیوندایی وُلسترِ ان: 2212 دستگاه

با این که روداندترک آن را به عنوان بهترین خودرو از لحاظ عملکرد برای سال 2020 انتخاب کرده است اما این هیوندایی نتوانسته است قلب خریداران را برباید. هیوندایی در تولید این خودرو همه تلاش خود را برای افزایش لذت رانندگی به خرج داده است.

فیات 124 اسپایدر: 2644 دستگاه

فیات 124 خودروی خوبی است، روی پلتفرم میاتا ساخته شده است، اما با این که بهترین شاسی دارد اما توجه خریداران را به خود جلب نمی کند.

فولکس واگن مدل گلف آر: 4223 دستگاه

شاید این مدل از فولکس واگن بیشترین قابلیت ها را داشته باشد اما شاید یکی از دلایل عدم استقبال از این خودرو عدم تناسب قیمتی باشد.

مزدا MX-5: 7753 دستگاه

بی اغراق میاتا یکی از خودروهای بسیار خوب در دسته بندی خودروهای اسپورت به حساب می آید. با این که قدرت موتور آن بهبود پیدا کرده اما فروش آن نسبت به سال 2018 حدود 13 درصد افت داشته است.

سوبارو مدل BRZ: 2334 دستگاه

بی آر زی از سال 2013 به بازار عرضه شد و به طور منطقی، چرخه عمر آن سپری شده است، شمارش فروش آن هم حکایت از همین حقیقت دارد. شاید به خاطر آن بود که این خودرو لیاقت توربوشارژر را داشت اما سوبارو دریغ کرد.

تویوتا مدل 86: 3398 دستگاه

این مدل از تویوتا شباهت زیادی به بی آر زی سوبارو دارد اما چون خودروساز اول ژاپنی است بهتر از سوبارو عمل کرده است.

تویوتای لندکروزر: 3536 دستگاه

تویوتای لندکروزر گران ترین خودروی تویوتا است، البته بی دلیل نیست. از لحاظ مهندسی یکی از مطمئن ترین خودروهای دنیا است. یک یا دو دهه می توان با حداقل تعمیر و نگهداری از آن در بدترین شرایط استفاده کرد. 2019 بهتر از 2018 فروش داشته اما در مقایسه با 448 هزار دستگاه راوفور Rav4s رقم بسیار ناچیزی است.

آئودی TT: 1324 دستگاه

این مدل از آئودی هم سرنوشتی شبیه برادر خود R8 پیدا کرده است. بخش بسیار خاصی از بازار به این خودرو توجه دارند و دلیل آن هم قیمت نجومی آن است. دیدن این خودرو در این فهرست تعجبی ندارد.

نیسان مدل 370Z: 2384 دستگاه

نیسان عادت دارد خودروهای اسپورت خود را آپدیت نکند! مثل مدل GT-R زمان عرضه آن به اوایل دهه یعنی سال 2000 باز می گردد و روزآمدی در آن بسیار ناچیز بوده است. شاید لذت رانندگی و قدرت آن بالا باشد اما در نگاه بیننده، قدیمی است.

لینکلن کانتیننتال: 5586 دستگاه

کانتیننال فضای بسیار مطلوبی برای سرنشین فراهم می کند، اما مثل سدان های دیگر قربانی جاذبه خودروهای شاسی بلند و کراس اور شده است. فروش این خودرو در سال 2019 نسبت به سال 2018 نزدیک به 25 درصد کاهش داشته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها