کد خبر : 3602

دوچرخه برقی از آینده

دوچرخه برقی از آینده

دوچرخه‌ی برقی M Bike با ظاهر متفاوت و جذاب، در هربار شارژ تا ۳۰ کیلومتر مسافت در پدال‌زنی دوچرخه‌سوار کمک‌کننده خواهد بود.

به گزارش خودروتک، اگر از علاقه مندان دوچرخه‌های عجیب و غریب باشید حتما دوچرخه‌ی جدید M Bike توجه شما را جلب خواهد کرد. این دوچرخه محصول مارسلو سایکل (Marcelo Cycle‍‍) پاریس، در دو نسخه‌ی استاندارد و برقی معرفی شده است.

این دوچرخه را نباید با نمونه‌های جدید بی‌ام‌و که آن‌ها نیز M Bike نام دارند و تنها به تعداد محدودی تولید می‌شوند، اشتباه گرفت. M Bike دقیقاً بخاطر بدنه‌ی M شکل، با این نام شناخته می‌شود. بدنه‌ی این دوچرخه از آلومینیوم ساخته شده و فاقد بخش بالایی تنه است؛ دوشاخه‌ی جلو مانند دیگر دوچرخه‌ها، به‌صورت قرینه نیست و تنها در یک سمت وجود دارد. دوشاخه عقب از نوع تکی است و مثل جلو طراحی چپ و راست آن قرینه نیستند. زنجیر M Bike روی چرخ دنده‌های تکی قرار دارد و هم در جلو و هم در عقب، تنها یک چرخ زنجیر نصب شده است که M Bike را تبدیل به دوچرخه‌ای تک سرعته می‌کند.

mbike

در M Bike از تسمه کربنی به‌جای زنجیر استفاده شده است و خریداران می‌توانند دو نوع چیدمان، برای دوچرخه‌ی خود انتخاب کنند. چیدمان نخست به این صورت است که دوچرخه به یک دنده‌ی دو سرعته در عقب مجهز می‌شود؛ در چیدمان دوم دنده‌ی تک سرعته در عقب نصب می‌شود و در کنار آن از یک موتور برقی ۲۵۰ واتی قرار می‌گیرد.

تأمین برق مورد نیاز موتور برقی را یک باتری ۱۶۰ کیلووات ساعتی بر عهده دارد که می‌تواند M Bike را به حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت برساند و شعاع حرکتی ۳۰ کیلومتری برای این دوچرخه برقی جالب، فراهم کند. M Bike برای افزایش برد خود از سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز بهره‌گیری می‌کند؛ در هنگام کاهش سرعت، شارژ باتری‌ها امکان‌پذیر است.

mbike

مجموعه‌ی موتور برقی و باتری M Bike تنها ۳ کیلوگرم وزن دارند که قابلیت اتصال بلوتوث به تلفن همراه هوشمند نیز با کمک یک اپلیکیشن پیش‌بینی شده است. در این اپلیکیشن، میزان دخالت موتور برقی در حرکت و پدال‌زنی، مشخص می‌شود. امکانات دیگر این دوچرخه ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، تایرهای مقاوم در برابر پنچری ۷۰۰ × ۳۵ سانتی متری و زین چرمی هستند. خریداران با پرداخت مبلغ بیشتر، امکاناتی چون چراغ LED، ترک بند و کیف چرمی مخصوص دوچرخه را هم دراختیار خواهند گرفت.

وزن نهایی M Bike هنوز اعلام نشده ولی قیمت آن در نسخه‌ی عادی یک هزار و ۲۵۱ دلار و در نسخه‌ی برقی ۲ هزار و ۲۵۲ دلار است. اگر تولید این دوچرخه طبق برنامه آغاز شود، سال آینده به بازار خواهد رسید.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها