کد خبر : 35899

تسلا را هک کنید و جایزه بگیرید

تسلا را هک کنید و جایزه بگیرید

تسلا، خودروسازی آمریکایی می گوید اگر توانستید به سیستم کامپیوتر خودروهای این شرکت نفوذ کنید به شما یک خودروی مدل 3 و 1 میلیون دلار جایزه می دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، تسلا در مسابقه ای که نام آن را Pwn2Own گذاشته، می خواهد به اثبات برساند که در امنیت خودروهایش سنگ تمام گذاشته است.

خوب حالا وقت مناسبی است که پسرها (یا دخترهای) هکر با نشان دادن استعداد خود بدرخشند. در اقدامی با عنوان Zero Day Intiative (ZDI) هکرها دعوت می شوند که به طور قانونی تلاش کنند و به شرکت ها نشان دهند نقاط ضعفشان کجا است و از کجا می توان به سیستم های کامپیوتری آنها نفوذ کرد.

و در بخش مرتبط با صنعت خودرو، تسلا اسپانسر [حامل مالی] این رویداد است. در این مسابقه، علاوه بر این که به جوانان فرصت درخشش داده می شود، نقاط ضعف شرکت ها هم پیدا می شوند.

خوب به دست آوردن 1 میلیون دلار کار چندان آسانی نیست، چون هکر باید بعد از نفوذ، کنترل بخشی هایی مثل اتوپایلوت، یا CAN Bus را به دست بگیرد و تغییرات مد نظر خود را اعمال کند. اگر فقط به سیستم نفوذ کند فقط 500 هزار دلار و اگر در سه بخش دیگر کنترل خود را اعمال کند به 1 میلیون دلار می رسد.

ظاهرا تسلا هم به این مفتی ها به کسی پول نمی دهد، چون می داند دفاعی که در بخش امنیت سایبری ایجاد کرده، همچون دژی نفوذ ناپذیر است.

هکرها هم در این مسابقه به سه دسته Tier دسته بندی می شوند. اگر فقط در حد نفوذ باشد،Tier 3 به حساب می آیند اما اگر به وای فای، بلوتوث یا سیستم اینفوتینمنت [صفحه نمایش روی داشبورد] نفوذ کنند Tier 2 و اگر وارد پردازشگرهای اصلی سیستم کامپیوتر شوند Tier 1 به حساب می آیند.

نتایج این مسابقه در 18 تا 20 مارس در کنفرانس CanSecWest اعلام می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها