کد خبر : 3579

موتورسیکلت مازراتی را دیده اید؟

موتورسیکلت مازراتی را دیده اید؟

هیچ می‌دانستید مازراتی این لوکس-اسپرت‌ساز ایتالیایی روزی در دنیای موتورسیکلت‌ها هم فعال بوده است؟

به گزارش خودروتک، دلیل اصلی ظهور این موتورسیکلت نیاز مبرم بازارهای اروپایی به‌ویژه ایتالیایی‌ها برای حمل و نقل ارزان و سریع بود.

در دهه 50 میلادی شرکت مازراتی (و نه شرکت خودروسازی مازراتی) به سه کارخانه تقسیم می‌شد. برند Maserati Automobile که خودرو می‌ساخت، Fonderie di Modena که در حوزه ریخته‌گری فعالیت می‌کرد و در نهایت Fabbrica Candele e Accumulatori Maserati که در حوزه ساخت لوازم یدکی مانند چراغ و ادوات جرقه‌زنی فعال بود. در این بین تنها مازراتی اتومبیل این حق را داشت که از نماد چنگال 3 شاخه استفاده کند؛ اما از بد روزگار، نقایص حقوقی این امکان را به فابریکا داد که او نیز از این نماد بهره بگیرد. در واقع برخی از خطاهای اداری در آن روزهای ایتالیا منجر به تولید موتورسیکلتی به اسم مازراتی شده بود.

فارغ از این مسائل، دلیل اصلی ظهور این موتورسیکلت نیاز مبرم بازارهای اروپایی به‌ویژه ایتالیایی‌ها برای حمل و نقل ارزان و سریع بود. این معضل سرآغاز داستان ورود قدرتمند ایتالیایی‌ها به دنیای اسکوترسازی بود.

نیازی به اشاره نیست که اوج‌گیری دوباره شرکت پیاجیو (تولیدکننده اسکوترهای معروف وسپا) ماحصل همین تفکر بوده است. حتی دوکاتی که سال‌ها پیش از این مازراتی وارد کارزار موتورسازی شده بود، در دهه 50 به فکر ساخت موتورسیکلت‌های ارزان در کلاس اسکوتر افتاد. فابریکا به‌قدری مشعوف از این پروژه شده بود که در سال 1953 یک شرکت واقعی موتورسازی به اسم ایتال‌موتو را خریداری کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها