کد خبر : 35412

فناوری آینه عقب با نقطه کور صفر

فناوری آینه عقب با نقطه کور صفر

در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از آینه عقبی فناورانه ای برای خودرو رونمایی می شود که با کمک ۳ دوربین ویدئویی تمام نقاط کور را هنگام رانندگی برطرف می کند.

 به گزارش خودروتک به نقل از مهر  ، شرکت خودروسازی آستون مارتین تصمیم دارد یک آینه عقب مخصوص اتومبیل رونمایی کند که قادر به تصویربرداری ویدئویی است و می تواند مشکل نقاط کور هنگام رانندگی را به طور کامل برطرف کند.

فناوری مذکور «Full Display Mirror» نام گرفته و این شرکت انگلیسی هفته آینده در نمایشگاه CES 2020 آن را رونمایی می کند. این آینه عقب با همکاری شرکت Gentex (تولید کننده قطعات خودرو) ساخته شده که تصاویر سه دوربین ویدئویی را یکپارچه می کند.

2 دوربین ویدئویی به آینه بغل های خودرو متصل هستند و یک دوربین دیگر به سقف وسیله نقلیه متصل می شود. به این ترتیب راننده می تواند ویدئوهایی زنده از آنچه پشت سرش اتفاق می افتد را ببیند.

ویدئوهای هر سه دوربین ترکیب شده و در چند نما روی آینه خودرو نمایش داده می شود. راننده می تواند با توجه تمایل خود، نمای مورد نظر خود از هر دوربین را بزرگتر کند.

اگر راننده  بخواهد تصاویر ویدئویی را قطع کند، می تواند آینه را به حالت اولیه برگرداند. همچنین اگر شرایط آب وهوایی روی تصاویر دوربین ها تاثیر بگذارد، این سیستم به حالت آینه ساده تغییر می کند.

آستون مارتین قصد دارد نسخه ای از این فناوری که مجهز به یک دوربین است را در خودروی 2020 DBS GT Zagato یکپارچه کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها