کد خبر : 34998

آپشن جدید فورد با الهام از یک داستان 207 ساله

آپشن جدید فورد با الهام از یک داستان 207 ساله

مهندسان نرم افزار در کمپانی خودروسازی فورد آمریکا از یک داستان خیالی آلمانی 207 ساله الهام گرفته اند تا مانع گم شدن ماجراجویان و عاشقان سفر در مسیرهای ناشناخته شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، هانسل و گرتل Hansel and Gretel که در سال سال 1812 منتشر شد، داستان دو کودکی است که برای فراموش نکردن مسیر خود تا خانه، در طول مسیر ماسه و خرده نان به عنوان نشانه جا می گذاشتند. حال فورد در سیستم مکان یابی (یا در اصطلاح ناوبری navigation system) خود پونس های دیجیتالی روی نقشه به جا می گذارد که راهنمای راه برگشت است. این سیستم ثانیه ای یک پونس مجازی به جا می گذارد و وقتی در کنار هم چیده می شود، روی نقشه نقطه های آبی، نقطه چین مسیر رفت و برگشت ثبت می شود تا راننده به راحتی مسیر برگشت را بدون دغدغه و نگرانی طی نماید.

عاشقان دشت و دمن با خودروهای آفرود هم می توانند تمامی مسیرهایی که پیموده اند، ثبت نمایند.

حالا مهندسان فورد نام این نوآوری را «خرده نان» یا Breadcrumbs گذاشته اند. البته زمانی که کاربر نیاز به آن داشته باشد باید آن را فعال کند چون در حالت عادی سیستم مکان یاب این کار را انجام نمی دهد. برای فعال کردن باید به منوی تنظیمات رفت و این کارکرد را به اصطلاح enable یا فعال کرد.

این فناوری می تواند بسیار مفید واقع شود، چون مسیریاب های اینترنتی مسیر پیش رو را نشان می دهند و مسیر طی شده به حافظه آنها سپرده نمی شود. یک کاربرد بسیار مفید آن برای کسانی است که با چند خودرو به مسافرت می روند اما زمان حرکت آنها همزمان یا هم مکان نیست. با یک عکس از نقطه چین آبی شکل گرفته در این فناوری می توان بقیه خودروها را همگام کرد. کافی است مسیر طی شده تا کمپ یا اردو را برای سایرین ارسال کرد. با این کار دیگر احتیاج به تلفن های مکرر یا ارسال متن و آدرس دهی نیست.

فورد برای اولین بار این قابلیت جدید را در خودروهای رنجر راپتور The Ranger Raptor نصب کرده است که در بازارهای جهانی هم به فروش رسانده. در آمریکا این قابلیت روی مدل های XLT و Lariat نصب شده که به سیستم مسیریاب SYNC 3 مجهز هستند. داشبورد این مدل ها صفحه نمایش لمسی دارد ولی باید هنگام خرید، پکی را سفارش داد که این قابلیت را داشته باشد. این مسیریاب به قیمت مدل XLT رقم 995 دلار می افزاید و به مدل لاریات، 895 دلار.

به تدریج این قابلیت در مسیریاب های خودروهای اکسپدیشن، اسکیپ و سایر کراس اور های این کمپانی افزوده خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها