کد خبر : 34997

فناوری فرمان هوشمند در خودروی جدید هوندا

فناوری فرمان هوشمند در خودروی جدید هوندا

شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا می خواهد فرمان را از نو اختراع کند و از این رو نگاهی به آینده دارد که در آن خودروها بی نیاز از راننده می شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، در لاس وگاس آمریکا نمایشگاه الکترونیک مصرف کنندگان 2020 برگزار خواهد شد که در آن خودروسازان ژاپنی همیشه درخشیده اند. این بار هوندا می خواهد طرح آینده گرایی از فرمان خودرو به رخ بکشد و نام آن را مفهوم رانندگی توانمند شده یا Augmented Driving Concept گذاشته؛ این نوآوری به نوعی گذار از خودروهای متعارف امروز به خودران های های فردا است.

در خودروهای متعارف چیزی جز پیچیدن به راست و چپ از فرمان خودرو انتظار نمی رفت، اما هوندا معتقد است که وقتی به آن فرمان می گوییم باید بتواند فرامین زیادی را به اجرا بگذارد که شتاب گرفتن و ترمز گرفتن بخشی از آن است.

همان طور که درخودروهای اتوماتیک می توان دنده را به صورت دستی کنترل کرد، این فرمان جدید که هوندا معرفی کرده می تواند به حالت دستی در آید تا مثل خودروهای متعارف، همان کار همیشگی را که به چپ یا به راست رفتن است، انجام دهد.

به بیان دیگر هوندا می گوید حتی در زمانی که رانندگان تمام اختیار خود را به خودران می سپارند، باید این ویژگی لذت رانندگی و گرفتن کنترل اوضاع به دست راننده حفظ شود.

در این فرمان جدید، کافی است راننده دو بار روی فرمان به آرامی بکوبد، خودرو روشن می شود. فرمان را رو به جلو فشار دهد شتاب می گیرد و رو به عقب بکشد ترمز می گیرد. روی خود فرمان هم چراغ هایی نصب شده طوری که خودرو را شبیه به وسایل نقلیه فیلم های علمی تخیلی می کند.

شرکت ژاپنی هوندا از سال 1949 با تولید موتور آغاز کرده است و تا به امروز بیش از 400 میلیون دستگاه موتورسیکلت فروخته است اما حالا علاوه بر موتورسیکلت، خودرو، روبات، قایق، کشتی و هواپیما هم می سازد. هوندا مثل ب ام و از تولید موتور شروع کرده است.

400 میلیون رقم بسیار بالایی است، حتی فولکس قورباقه ای (فولکس بیتل) در طور 65 سال به رقم 21.5 میلیون دستگاه رسید. 400 میلیون دستگاه موتورسیکلت یعنی اگر آنها را کنار هم بچینیم می توانیم تقریباً 18 بار دور کره زمین دایره ای از این موتورسیکلت ها شکل بدهیم. هوندا فقط در سال 2018 موفق به فروش 20 میلیون موتورسیکلت شد و برای مقایسه بد نیست بدانید کل خودروسازی فورد آمریکا در آن سال فقط 6.429 میلیون دستگاه خودرو فروخت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها