کد خبر : 34828

فناوری برف پاک کن با قابلیت آب کردن یخ (عکس)

فناوری برف پاک کن با قابلیت آب کردن یخ (عکس)

شرکت خودروسازی "لینکلن" برف‌پاک کن‌های گرمایی ساخته است که همزمان با برف روبی از شیشه خودرو، آن را با گرما آب می‌کند تا رانندگی ساده‌تر و ایمن‌تری را فراهم کند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، اگر در جایی سرد و برفی زندگی می‌کنید و صاحب یک خودرو نیز هستید، اکنون با شروع زمستان زمان بسیار خوبی برای فکر کردن در مورد نحوه برف روبی شیشه جلوی خودرو است.

تیغه‌های برف پاک کن در این راه موثرترین چیزهایی هستند که به کمک شما می‌آیند، اما اگر آنها نتوانند شیشه جلو خودرو را به خوبی پاک کنند، شما را به خطر می‌اندازند.

اکنون "لینکلن" تیغه‌های برف پاک کن خلاقانه‌ای طراحی کرده است که همزمان با کنار زدن برف‌ها از گرما هم برای آب کردن آنها و جلوگیری از یخ زدن آب باران و برف روی شیشه استفاده می‌کند.

"جفری جانسون" مهندس توسعه این برف پاک کن توضیح می‌دهد که هر تیغه حاوی نواری از فویل فلزی نازک است که به منبع انرژی متصل است. این نوار، مقاوم و غیررسانا است، به این معنی که وقتی جریان برق از آن عبور می‌کند، داغ می‌شود و دقیقاً بالای لاستیک برف پاک کن وصل می‌شود تا گرما را در آن پخش کند.

وی افزود: این نوار فلزی، لاستیک را نرم و گرم نگه می‌دارد، بنابراین می‌تواند بدون مشکل شیشه را تمیز و گرم کند و به طور چشمگیری توانایی برف پاک کن را بهبود بخشد.

به گفته لینکلن، این برف پاک کن گرمایی می‌تواند برف و باران یخ زده روی شیشه را ذوب کند و یخ زدگی شیشه جلوی خودرو را تنها طی چهار دقیقه برطرف کند.

همچنین مشتریان برای تعویض، دیگر نیازی به تعویض کل تیغه برف پاک کن همراه با نوار گرمایشی ندارند، بلکه بخش لاستیکی آن به راحتی بیرون کشیده می‌شود و قابل تعویض می‌باشد.

شرکت لینکلن کل سیستم را به صورت خودکار ساخته است، به این ترتیب گرمایش بسته به میزان سرد بودن هوای خارج از خودرو در طول زمان‌های مختلف تنظیم می‌شود.

دومین ویژگی که لینکلن به این برف پاک کن اضافه کرده، نحوه پاشیدن آب و مایع شیشه پاک کن روی شیشه است. به طور معمول راننده هر بار که می‌خواهد شیشه را تمیز کند با کشیدن دسته راهنما پشت فرمان شاهد پاشیدن آب از سوراخ‌های تعبیه شده روی کاپوت به روی شیشه است، اما در سیستم ابداعی "لینکلن" که در خودروی "۲۰۲۰ Aviator" به کار گرفته شده، آب و مایع شیشه پاک کن از طریق ۳۸ و ۴۲ سوراخ روی برف پاک کن که با برش لیزری بر روی پره‌ها ایجاد شده است، به روی شیشه پاشیده می‌شوند.

به گفته لینکلن، این کار می‌تواند تا ۵۰ درصد از آب کمتری استفاده کند.(لینکلن تنها نیست. مرسدس نیز دارای سیستم برف پاک کن شیشه جلو است که مایع را از طریق سوراخ‌های برش لیزری در پره‌ها می‌پاشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها