کد خبر : 34449

آئودی RS Q8 با داشبورد تمام لمسی

آئودی RS Q8 با داشبورد تمام لمسی

سرانجام داشبورد آئودی از قید دکمه رها شد. حالا دیگر تمام داشبورد در آئودی، صفحه نمایش لمسی است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، پیشرفت فناوری در طراحی خودرو اجتناب ناپذیر است. خودروسازان همیشه به دنبال یافتن راه هایی برای آسان تر کردن کارها، با ظرافت شدن و در اغلب موارد بهتر شدن هستند. حالا دیگر چراغ ها هم به تکنولوژی لیزر مجهز شده اند.

آئودی هم در بین سازندگان خودروهای پرتجمل همیشه می خواهد پیشاهنگ فناوری های پیشرفته جدید باشد. در مدل RS Q8 و اغلب خودروهای نوی این برند، سه صفحه نمایش روی داشبورد را اشغال کرده است، یک صفحه نمایش مخصوص درجه سرعت، دور موتور، باک بنزین و علائم هشدار از موتور است، صفحه دوم اختصاص به اینفوتینمنت (صوتی، تصویری، اینترنتی) دارد و صفحه سوم مخصوص کنترل درجه حرارت داخل اتاق خودرو است. با این 3 صفحه نمایش، دیگر احتیاجی به هیچ دکمه نیست.

بر اساس گزارش موتور اتوریتی Motor Authority، مارک لیچه Marc Lichte ، مدیر طراحی آئودی می گوید می خواهد از شر همه دکمه ها در تمامی مدل های این برند رها شود. منظور وی این است که در چشم انداز آینده، محصولات این شرکت از فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده روی صفحه نمایش های یک تکه بهره خواهند برد. صفحه نمایش مربوط به اطلاعات موتور مثل سرعت، دور موتور، علائم هشدار و غیره کوچک می شوند، در عوض جا برای طرح های آینده گرا و واقعیت مجازی باز می شود. دو صفحه نمایش دیگر هم در هم ادغام خواهند شد و روی داشبورد یک پنل یکپارچه ی بزرگ صفحه لمسی قرار خواهد گرفت.

طراح آئودی این را می داند که صفحه کنترل یک تکه صفحه لمسی، محبوب همه افراد نیست. برای همین به احتمال زیاد ولوم صدا به این زودی ها از روی داشبورد یا فرمان حذف نخواهند شد.

لیچه می گوید، این تغییرات، تحول هستند اما انقلاب به حساب نمی آیند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها