کد خبر : 34330

رکورد شتاب صفر تا صد شکست

رکورد شتاب صفر تا صد شکست

پس از سال‌ها تست و بررسی، بالاخره خودروی Aspark Owl معرفی شد. محصولی که به ادعای شرکت سازنده قادر است ظرف مدت زمان 1.69 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برساند. این یعنی سریع ترین خودروی جهان حالا به این شرکت ژاپنی تعلق دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این خودروسازی ژاپنی در دل Owl، از چهار پیشرانه الکتریکی استفاده کرده که در کنار هم قادرند توانی معادل 1985 اسب بخار  یعنی چیزی معادل 480 کیلووات و گشتاوری معادل 2000 نیوتن‌متر را به ارمغان آورند.

طراحی این خودرو به گونه‌ایست ک قادر است تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای سرنشینان خود رقم بزند. به گفته شرکت Aspark، خودروی Owl می‌تواند با حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت به حرکت در آید و ظرف مدت زمان 106 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد.

 
 

سریع‌ترین خودروی جهان

مهندسان Aspark در این خودرو، یک باتری 64 کیلوواتی را تعبیه کرده‌اند که طبق توضیحات شرکت سازنده، می‌تواند با یک بار شارژ تا 450 کیلومتر را بپیماید. این شرکت ژاپنی گفت که در آینده نزدیک، باتری بزرگ‌ترین برای این خودرو تولید خواهد شد.

سریع‌ترین خودروی جهان

بدنه این خودرو بسیاری هنرمندانه و با انحناهایی خاص و به اصطلاح چین و چروک‌هایی چشم‌نواز طراحی شده است. جنس بدنه Aspark Owl از فیبر کربن بوده که البته برای ساخت سقف و افزایش مقاومت بدنه، از فلز استفاده شده است.

ارتفاع این خودرو حدود 99 سانتیمتر عنوان شده که جزو مدل‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. دامپر یا همان ضربه‌گیرهای این خودرو در سه مدل طراحی شده‌اند که بین 80 تا 160 میلیمتر ارتقاع از زمین متغیر است. همچنین، از دیسک‌های ترمز کربن-سیلیکونی به همراه کالیپر 10 پیستونه در قسمت جلو و استاپرهای 4 پیستونه در قسمت پشتی خودرو استفاده شده است.

شرکت Aspark

و اما در خصوص طراحی داخلی Owl نیز باید گفت که شاهد بکارگیری چهار نمایشگر در این خودرو هستیم که از دو نمایشگر برای تماشای اطلاعات دوربین‌های تعبیه شده در آینه‌های بغل استفاده می‌شود. گفتنی است تنها  50 دستگاه از این خودروی لوکس و جذاب تولید خواهد شد و قیمت کنونی آن حدود 3.2 میلیون دلار عنوان شده است. قرار است عرضه Aspark Owl که حالا رکورد سریع ترین خودروی جهان را در اختیار دارد، از سه ماهه دوم سال آینده میلادی آغاز شود.

سریع‌ترین خودروی جهان

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها