کد خبر : 33987

تصادف تسلا مدل 3 با خودروی پلیس در حالت خودران (تصاویر)

تصادف تسلا مدل 3 با خودروی پلیس در حالت خودران (تصاویر)

بر اساس گزارش های محلی، تسلا مدل 3 پس از برخورد با پشت یکی از خودروهای ناوگان پلیس، به حرکت خود ادامه داده و با اتومبیل دیگری که کمی آنطرف تر پارک شده بوده، تصادف کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو، اخیرا تصادف یک دستگاه تسلا مدل 3 با دو خودروی دیگر در شهر نورواک ایالت کنتیکت توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.

گفته می شود در لحظه تصادف، اتوپایلوت یا همان قابلیت هدایت نیمه خودران این خودروی الکتریکی فعال بوده است.

جالب اینکه یکی از خودروهایی که تسلا مدل 3 با آن برخورد کرده، به ناوگان پلیس نورواک تعلق دارد!

 

Tesla-Model-3-Autopilot-Crash-01

بر اساس گزارش های محلی، تسلا مدل 3 پس از برخورد با پشت یکی از خودروهای ناوگان پلیس، به حرکت خود ادامه داده و با اتومبیل دیگری که کمی آنطرف تر پارک شده بوده، تصادف کرده است. آنطور که اعلام شده، پس از این دو برخورد مدل 3 کماکان با سرعتی پایین به حرکت خود ادامه داده و سرانجام با دستور پلیس راننده چند متر دورتر از صحنه تصادف مجبور به توقف کردن خودروی خود شده است.

 

Tesla-Model-3-Autopilot-Crash-04

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، راننده تسلا مدل 3 ادعا می کند در زمان وقوع تصادف خودرو در حالت اتوپایلوت قرار داشته و لحظاتی پیش از برخورد او در حال کنترل سگش روی صندلی عقب بوده است. خوشبختانه در این سانحه کسی صدمه جدی ندیده است. پلیس نورواک مالک تسلا مدل 3 را به دلیل عدم دقت کافی حین رانندگی و به خطر انداختن ایمنی سایر افراد جریمه کرده و افزوده عواقب ناشی از کوتاهی این فرد می توانست بدتر و شدیدتر باشد.

 

Tesla-Model-3-Autopilot-Crash-03

این اولین بار نیست که محصولی از تسلا هنگام فعال بودن سامانه اتوپایلوت دچار سانحه می شود. پیش از این نیز مدل های مختلف تسلا وقتی در حالت اتوپایلوت قرار داشته اند، تصادف کرده و راننده خود را به کام مرگ فرستاده اند. وقوع این سوانح باعث شده ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده آمریکا پرونده ای را علیه سامانه اتوپایلوت تسلا باز کرده و تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کند.

ناگفته نماند کمپانی تسلا تاکنون واکنشی نسبت به این تصادف از خود نشان نداده است. این خودروساز کالیفرنیایی بارها به دارندگان محصولات خود تاکید کرده که اتوپایلوت یک سیستم کمکی است و نباید کنترل خودرو را به طور کامل به آن سپرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها