کد خبر : 33831

اولین خودروی خودران فرودگاهی

اولین خودروی خودران فرودگاهی

متخصصان خطوط هواپیمایی فرانسه اولین خودرو حمل چمدان بدون راننده را در فرودگاه تولوز- بلاگناک با موفقیت مورد آزمایش قرار دادند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، این وسیله نقلیه که Autonom Tract AT۱۳۵  نام دارد، توسط شرکت Charlatte Autonom طراحی و ساخته شده و قادر است با استفاده از حسگرها مسیر خود را بیابد. این وسیله به‌منظور افزایش سرعت و امنیت انتقال چمدان‌ها بین هواپیما و سیستم تفکیک بار فرودگاه طراحی شده است.

این وسیله به‌گونه‌ای طراحی شده که هم به صورت خودکار عمل می‌کند و هم می‌توان آن را به صورت دستی کنترل کرد. به همین علت شباهت زیادی به خودروهای استاندارد حمل چمدان در فرودگاه دارد. اما این وسیله به یک کامپیوتر پیشرفته، پنج لایه لیدار، دوربین‌هایی در جلو و عقب و سیستم ناوبری GPS مجهز است. این وسیله نیروی محرکه خود را از یک باتری دریافت می‌کند و قابلیت حمل ۲۵ تن بار را با حداکثر سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت دارد.

پس از بارگیری، مقصد این وسیله با استفاده از یک نمایشگر لمسی تعیین می‌شود تا به طور خودکار چمدان‌ها را به هواپیما برساند. پس از رسیدن به هواپیما به طور خودکار متوقف می‌شود تا چمدان‌ها تخلیه شوند و سپس به محل تفکیک چمدان‌ها در فرودگاه باز می‌گردد تا مجددا بارگیری شده و اطلاعات جدید ترافیک فرودگاه را دریافت کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها