کد خبر : 32828

جریمه ۴۰هزار تومانی برای توقف وسایل نقلیه در پیاده رو

 جریمه ۴۰هزار تومانی برای توقف وسایل نقلیه در پیاده رو

به گفته سرهنگ رزاقی، برابر قانون پارک کردن وسایل نقلیه سواری و موتوری در پیاده رو‌ها ممنوع و دارای جریمه است.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا؛ افزایش روزانه تعداد خودرو‌های شخصی و در مقابل کاهش جای پارک، باعث ایجاد پدیده پارک در پیاده‌رو‌ها شده است. یک مقام انتظامی به این سوال که پارک کردن وسایل نقلیه در پیاده رو ممنوع است، پاسخ داد.

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  گفت: توقف در حریم پیاده رو‌ها یکی از انواع تخلفات ساکن است. این تخلف، باعث ایجاد بی نظمی ترافیکی در سطح شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود.

سرهنگ رازقی ادامه داد: کسانی که جلوی در خانه‌های خود در پیاده رو‌ها پارک می‌کنند، برای خودرو‌های عبوری و کسانی که در سایر خیابان‌های غیر محل سکونتشان توقف می‌کنند، برای ساکنین آن محله ایجاد مزاحمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این تخلف در تهران به شدت انجام می‌شود، افزود: عنوان جریمه‌ای برای توقف وسایل نقلیه در پیاده رو وجود دارد و مبلغ ۴۰ هزارتومان اعمال قانون به آن تعلق خواهد گرفت.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طبق ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی ورانندگی توقف در پیاده‌رو، جزء اماکن ممنوع است و افراد داوطلب دریافت گواهی نامه این آئین نامه را امتحان داده و گواهینامه می‌گیرند.

سرهنگ رزاقی با اشاره به اینکه تمام قوانین برای موتورسیکلت‌ها هم صدق می‌کند، گفت: تمام قوانین مانند سرعت، سبقت، توقف و... برای خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها برابر است. از آن جایی که موتورسیکلت‌ها جای کمتری را اشغال می‌کنند، پارک آن‌ها در اماکن ممنوعه بیشتر از خودرو‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۱۰، توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها را گزارش دهند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها