کد خبر : 3057

گران ترین شاسی بلندهای تاریخ + تصاویر

گران ترین شاسی بلندهای تاریخ + تصاویر

در حالی که چندی پیش رولزرویس کالینان رسما رونمایی شد، ما فکر کردیم که اکنون زمان بسیار خوبی برای انتشار مطلبی در مورد گران قیمت‌ترین شاسی‌بلندهای تاریخ است.

به گزارش خودروتک، خودروهای این لیست فوق‌العاده لوکس و بسیار خاص هستند و قیمت‌های بسیار بالایی دارند. ما در این لیست برخی مدل‌هایی که فقط یک نمونه از آن‌ها تولید شده را نیاورده‌ایم و احساس می‌کنیم این 13 مدل، تمامی نیازهای شما را پاسخ‌گو خواهند بود. پس باما همراه باشید تا شما را با 13 شاسی‌بلند گران‌قیمت تاریخ دنیای خودرو آشنا کنیم.

بنتلی بنتایگا – قیمت: 195 هزار دلار

چه کسی فکرش را می‌کرد یک مدل بنتلی در لیست گران‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا رتبه آخر و عنوان ارزان‌ترین شاسی‌بلند را به خود اختصاص دهد؟ ولی اوضاع در سال 2018 این گونه پیش رفته است. بنتلی، رقیب مستقیم رولزرویس کولینان، در مقام مقایسه ارزان‌تر است ولی پیشرانه 6 لیتری دوازده سیلندر W شکل آن قدرت بیشتری معادل 600 اسب‌بخار و البته گشتاوری 867 نیوتن‌متری تولید می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو هم بیشتر از کالینان و معادل 300 کیلومتربرساعت است. بنتلی بدون شک آپشن‌های زیادی هم دارد که اگر بخواهید خودرو خود را سفارشی‌سازی کنید، قطعا قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

مرسدس‌‌بنز آام‌گ G65 - قیمت: 218 هزار دلار

برای سالیان متمادی زمانی که کسی قصد خرید شاسی‌بلند لوکس و قدرتمند داشت، انتخاب‌های موجود در بازار فقط به آام‌گ G65 محدود می‌شد. طراحی خشن و جعبه‌ای شکل این خودرو یکی از نمادین‌ترین طراحی‌های تاریخ صنعت خودروست. وزن این خودرو تقریبا سه تن است، ولی با این حال می‌تواند صفرتاصد را در 5.2 ثانیه پر کند. G65 را می‌توان خودرویی قدرتمند در آفرود با کابینی فوق‌العاده لوکس معرفی کرد. پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر خورجینی آن 621 اسب‌بخار نیرو و هزار نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. G65 به معنای واقعی کلمه یکی از افسانه‌ای‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس‌بنز است.

بولر EXR-S - قیمت: 225 هزار دلار

شاید ظاهری آشنا برای شما داشته باشد، دلیل آن این است که این خودرو بر پایه رنجرور اسپرت ساخته شده است. البته، این خودرو در واقع یک مدل ویژه رالی آفرود بوده و به همین دلیل طراحی خاصی دارد. رول‌کیج و دیگر موارد مرتبط با تجهیزات مسابقه‌ای این خودرو به کنار، EXR-S برخی از عناصر لوکس لندروور را هم به ارث برده است. از آن جمله می‌توان به آینه‌های گرم‌شونده، تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و اتصال بلوتوث اشاره کرد. زیر هود این خودرو پیشرانه 5 لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر با 550 اسب‌بخار قدرت آرمیده است، که می‌تواند سرعت این شاسی‌بلند را در 4.2 ثانیه از صفر به صد کیلومتربرساعت برساند. این خودرو با قیمت 225 هزار دلار، ارزش خرید بالایی دارد.

راینو GX - قیمت: 229 هزار دلار

طراحی خشن و تهاجمی راینو GX حس و حال خودرویی سرد و بی‌روح را به انسان منتقل می‌کند. در حالی که این خودرو به اندازه برخی مدل‌های دیگر این لیست لوکس به نظر نمی‌رسد، ولی ظاهر آن طوری است که گویی این خودرو فرزند بمب‌افکن رادار گریز معروف نیروی هوایی آمریکاست. درهای آن تداعی‌کننده درهای گاوصندوقی پر از پول است، منتهی با باز کردن آن‌ها وارد فضایی کاملا لوکس و زیبا می‌شوید. برای ساخت راینو GX از پلتفرم فورد (اف 450 سوپر دیوتی) استفاده شده است. این کرگدن قدرت مورد نیازش را از پیشرانه 6.7 لیتری دیزلی V8 یا پیشرانه 6.8 لیتری بنزینی V10 تامین می‌کند. قدرت پیشرانه به هر دو دیفرانسیل می‌شود، پس باید قدرت مانور خوبی داشته باشد.

رنجرور Holland & Holland - قیمت: 244 هزار و 500 دلار

رنجرور Holland & Holland یک خودروی خاص طراحی شده توسط لندرور برای بازار آمریکا بود که فقط 30 دستگاه از آن ساخته شد. Holland & Holland از پیشرانه 5 لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر با 550 اسب‌بخار قدرت و 680 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. داخل کابین مواردی مانند روکش چرم قهوه‌ای و تزیینات چوب گردو فرانسوی را می‌توانید بیابید. برخی تزیینات فلزی حکاکی شده و کفی‌های خاص و زیبا هم از دیگر موارد قابل توجه کابین این خودرو است. همه این 30 دستگاه Holland & Holland به پکیج صندلی عقب خاص مجهز بودند. در فضای بار این خودرو یک جعبه اسلحه با روکش چرمی وجود دارد که داخل آن دو اسلحه ساخت Holland & Holland قرار دارند، بالاخره در آمریکای مدرن هیچ چیز مانند خودروهای لوکس و اسلحه خوراک شوآف نیست!

رنجرور SV کوپه - قیمت: 296 هزار دلار

این برچسب قیمت، برای یک شاسی‌بلند لوکس سه در زیاد به نظر می‌رسد. در‌های ویژه آن 140 سانتی‌متر طول دارند و بسیار سبک وزن هستند تا سرنشین‌ها به راحتی بتوانند در ردیف عقب SV کوپه بنشینند. کمپانی از تزیینات چوبی در داخل کابین بهره برده است، که ترکیبی از چوب چنار و گردوست. طبق ادعای لندرور، فقط 999 دستگاه از این خودرو قرار است ساخته شود.

کادیلاک اسکلید Lexani Motor Cars - قیمت: 320 هزار دلار

اگر شما از سطح تجهیزات ارائه شده توسط کادیلاک راضی نیستید، ولی طراحی این شاسی‌بلند را دوست دارید، شرکتی وجود دارد که اسکلید شما را می‌تواند از نظر میزان لوکس بودن به رقیبی برای جت‌های شخصی تبدیل کند. Lexani Motor Cars می‌تواند کابین کادیلاک معمولی شما را با مواردی مانند تلویزیون 48 اینچ 4K منحنی بسیار لوکس‌تر از همیشه بکند. همه چیز داخل کابین این خودرو لوکس است، تزیینات چوب مشکی زامبرانو و طلای 24 عیار، سیستم صوتی محیطی، محفظه نگهداری نوشیدنی، میزهای مخصوص تاشو، نورپردازی ویژه و بسیاری موارد دیگر!

رولزرویس کالینان - قیمت: 325 هزار دلار

رولزرویس کالینان جدیدترین شاسی‌بلند لوکس دنیاست. این شاسی‌بلند کابینی فوق‌العاده لوکس دارد، که در قسمت عقب می‌توان آن را با دو یا سه صندلی سفارش داد. این خودرو همچنین روی در عقب خود هم دو صندلی دیگر دارد. کالینان از نظر ظاهری شبیه به مدل فانتوم رولزرویس است، منتهی با ارتفاع بیشتر. قدرت این خودرو از پیشرانه 6.75 لیتری دوازده سیلندر خورجینی توربو با 563 اسب‌بخار نیرو و 850 نیوتن‌متر گشتاور تامین می‌شود. این خودرو به صورت استاندارد دو دیفرانسیل است. حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتربرساعت محدود شده است.

مرسدس - میباخ G650 لاندالت - قیمت: 527 هزار دلار

شاید حتی اسم مرسدس - میباخ G650 لاندالت را هم نشنیده‌ باشید، یکی از نسخه های خاص G کلاس که فقط 99 دستگاه از آن ساخته شده و احتمال این که شما یکی از آن‌ها را حتی از نزدیک دیده باشید، تقریبا صفر است. برای چنین قیمت فوق‌العاده بالایی، کمپانی در داخل کابین، فضای سر و پای سخاوتمند، جالیوانی‌های سرد و گرم‌شونده و یک محفظه ویژه امن تدارک دیده است. پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر خورجینی با 630 اسب‌بخار نیرو و 1000 نیوتن‌متر گشتاور وظیفه تامین قدرت مورد نیاز این خودرو را برعهده دارد.

مرسدس‌بنز G63 6x6 آام‌گ - قیمت: 544 هزار دلار

مرسدس‌بنز G63 6x6 آام‌گ به دلیل طراحی وحشی و خاصی که دارد، احتمالا یکی از معروف‌ترین شاسی‌بلندهای لیست ماست. G63 6x6 آام‌گ تقریبا 3850 کیلوگرم وزن دارد، اما با کمک پیشرانه 5.5 لیتری V8 توربو به قدرت 536 اسب‌بخار صفرتاصد را در 5.5 ثانیه پر می‌کند. گفتنی است این نیرو با کمک جعبه‌دنده 7G-Tronic به تمامی شش چرخ خودرو ارسال می‌شود. این خودرو در عین لوکس بودن، از تجهیزات آفرود بسیار زیادی هم بهره می‌برد.

کارلمن کینگ – قیمت: 2 میلیون دلار

کارلمن کلینگ شبیه به شاسی‌بلندیست که درست از وسط داستان‌های مصور بیرون آمده و وارد دنیای ما شده. ولی این خودرو کاملا واقعیست. کینگ روی شاسی فورد اف 550 ساخته شده و از پیشرانه ده سیلندر خورجینی 6.8 لیتری استفاده می‌کند و به اندازه کافی قدرت دارد پس جای هیچ نگرانی نیست. با این حال جثه 6 تنی آن حداکثر سرعتش را روی 140 کیلومتربرساعت محدود کرده است. داخل کابین، فوق‌العاده لوکس بوده و با چیدمان مختلفی که ارائه می‌دهد، ظرفیت چهار، پنج، شش یا هفت سرنشین را دارد. همچنین برای داخل کابین این خودرو می‌توانید یک تلویزیون تاشو، یخچال، میزهای تاشو و یک دستگاه قهوه‌ساز سفارش دهید.

دارتز پرومبرون Black Russian - قیمت: نامعلوم

در حالی که قیمت دارتز پرومبرون Black Russian مشخص نیست، دیگر مدل‌های شرکت دارتز همگی قیمت‌هایی بالای یک میلیون دلار دارند، پس احتمال این که Black Russian هم قیمتی میلیون دلاری داشته باشد، بسیار بالاست. در حالی که این شاسی‌بلند ظاهری کاملا روسی دارد، پیشرانه 8.1 لیتری دیزلی آن از جنرال‌موتورز گرفته شده است. قلبی که 450 اسب‌بخار نیرو و 850 نیوتن‌متر گشتاور برای آن به ارمغان آورده است. این خودرو از رینگ‌های 22 اینچ ضد گلوله، پنجره‌های ضد گلوله و یک گارد محافظ ویژه در کف بهره می‌برد.

بنتلی دامینیتور - قیمت: نامشخص

در سال 1994، بنتلی پروژه‌ای را شروع کرد که هزینه‌ای 4.6 میلیون دلار برای کمپانی در بر داشت. این پروژه یک نمونه اولیه از خودرویی لوکس بود. در واقع، این اولین شاسی‌بلند تولیدی این شرکت بود که به طور اختصاصی برای سلطان برونئی طراحی و ساخته شده بود. شش دستگاه از این خودرو برای سلطان تولید شد. حال اگر کمی به این موضوع فکر کنید، متوجه خواهید شد که دامینیتور قیمت بسیار بالایی داشته است. دامینیتور روی شاسی رنجرور ساخته شد و توانست در آن زمان، بنتلی را از خطر ورشکستگی نجات دهد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها