کد خبر : 30382

پلیس دوچرخه سوار در قزوین (عکس)

پلیس دوچرخه سوار در قزوین (عکس)

۱۰ پلیس دوچرخه سوار راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های مرکزی شهر قزوین و همچنین جاده سلامت فعالیت خود را آغاز کردند.

 به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، سرهنگ مهرداد حسنپور رییس پلیس راهور استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای طرح پلیس دوچرخه سوار، 10 نیروی پلیس رکابزن فعالیت خود را در خیابان های مرکزی شهر و همچنین جاده سلامت باراجین آغاز کرده تا ضمن کمک به تامین نظم و کنترل ترافیک، مروج فرهنگ دوچرخه سواری باشند.

این مسئول انتظامی گفت: تعداد پلیس های دوچرخه سوار در قزوین تا پایان سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد:پلیس راهنمایی و رانندگی با هدف ارتقای فرهنگ عبور و مرور کاربران ترافیکی، روان‌سازی آمد و شد و ایجاد انضباط ترافیکی به‌ویژه در معابر پرترافیک اقدام به راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار کرده است.

سرهنگ حسنپور گفت: راه اندازی پلیس دوچرخه سوار جهت حضور ماموران در صحنه تصادفات و گره های ترافیکی شهر و یک حرکت نمادین است و  هدف اصلی ما ترویج فرهنگ دوچرخه سواری است و بنا نداریم ماموریت های پلیس راهور را با دوچرخه انجام بدهیم و به کارگیری آنها فقط در موارد خاص است.

وی با ببان اینکه ترویج دوچرخه سواری می تواند به کاهش ترافیک و سوانح کمک کند، تاکید کرد: در نیمه نخست  امسال خوشبختانه تصادف منجر به فوت دوچرخه سوار نیز به دلیل رعایت نکات ایمنی تردد نداشتیم .

سرهنگ حسنپور یاد آور شد: امیدواریم این اقدام پلیس ضمن الگو بودن برای مردم در استفاده از دوچرخه و کاهش آلودگی هوا، کمک به نظم و امنیت شهر باشد.

از ابتدای امسال تاکنون حوادث درون شهری در قزوین بیش از 22 درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها