کد خبر : 29232

تقلید عجیب جک جدید از کیا کادنزا! (تصاویر)

تقلید عجیب جک جدید از کیا کادنزا! (تصاویر)

بی شک اولین چیزی که در برخورد با جک جیایو A5 جلب توجه می کند، بدنه بروز و مدرن آن است. اگر چه در سال های اخیر میزان کپی کاری خودروسازان چینی روندی نزولی داشته، ولی شباهت نمای جلوی جیایو A5 با نسل جدید کیا کادنزا به قدری زیاد است که سخت بتوان این مساله را کاملا تصادفی دانست.

به گزارش خودروتک ، کمپانی چینی JAC که در ایران با نام جک مشهور شده، اخیرا از یک خودروی لیفت بک جدید پرده برداری کرده است.

این خودرو Jiayue A5 نام داشته و در مرکز طراحی جک در تورین ایتالیا طراحی شده است.

نمای ظاهری جک جیایو A5 نتیجه ایده پردازی دانیل گلیونه (Daniele Gaglione) است.

این طراح جوان پیشتر در کمپانی آلفارومئو مشغول به کار بود، اما از سال 2010 به جک پیوسته و اکنون در مرکز طراحی این شرکت در تورین فعالیت می کند.

 

JAC Jiayue A5 (3)

بی شک اولین چیزی که در برخورد با جک جیایو A5 جلب توجه می کند، بدنه بروز و مدرن آن است. اگر چه در سال های اخیر میزان کپی کاری خودروسازان چینی روندی نزولی داشته، ولی شباهت نمای جلوی جیایو A5 با نسل جدید کیا کادنزا به قدری زیاد است که سخت بتوان این مساله را کاملا تصادفی دانست.

کیا کادنزا

 

در هر حال خواسته یا ناخواسته ترکیب جلوپنجره و چراغ های محصول جدید جک، کیا کادنزا را در ذهن تداعی می کند. در نمای عقب چراغ های اصلی جیایو A5 به پیروی از روند پرطرفدار این روزها با یک نوار باریک به هم متصل شده اند. در این بخش دو خروجی اگزوز گرد در گوشه های سپر، جک جیایو A5 را مدلی اسپرت نشان می دهند.

 

JAC Jiayue A5 (5)

 

 

https://digiato.com/wp-content/uploads/2019/06/ac9d5fe1-2020-kia-k7-premier-korea-19.jpg

 

با وجود جذابیت های بالا در نمای جلو و عقب، جیایو A5 از یک مشکل بزرگ در نمای جانبی رنج می برد و آن چیزی نیست جز ابعاد چرخ ها که در مقایسه با بدنه خودرو خیلی کوچک و ریز دیده می شوند؛ ضمن اینکه فاصله چرخ ها از گوشه های اتاق (Overhang) کمی بیش از حد به نظر می رسد.

 

JAC Jiayue A5 (4)

 

 

 

نمای جانبی کیا کادنزا جدید

با 4772 میلی متر طول، 1820 میلی متر عرض و 1492 میلی متر ارتفاع جک جیایو A5 مابین مدل های چون هیوندای سوناتا و النترا جای می گیرد، فاصله محوری آن نیز 2760 میلی متر عنوان شده است.

این اتومبیل چینی فعلا فقط با یک موتور 1.5 لیتری توربو عرضه می شود. موتور مذکور توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت بر عهده گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه CVT گذاشته شده است.

 

JAC Jiayue A5 (2)

مثل نمای ظاهری در داخل کابین هم چینی ها سعی کرده اند جیایو A5 را اتومبیلی بروز و پیشرفته جلوه دهند. برای دستیابی به این هدف، از یک نمایشگر 10.4 اینچی عمودی در قسمت میانی داشبورد استفاده شده؛ در پشت فرمان نیز یک نمایشگر 7 اینچی به چشم می خورد.

 

JAC Jiayue A5 (8)

پشتیبانی از فرمان های صوتی، شش ایربگ، صندلی های جلوی برقی، دوربین های دید 360 درجه و سقف پانورامیک برخی از قابلیت ها و ویژگی های استاندارد جک جیایو A5 به شمار می روند. آپشن ها نیز شامل مواردی مثل سیستم نورپردازی با امکان انتخاب 64 رنگ و تزئینات چرمی می شوند.

 

JAC Jiayue A5 (7)

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، فروش جک جیایو A5 در سرزمین مادری از ماه نوامبر آغاز می شود. درباره قیمت هنوز حرفی به میان نیامده، اما جک قول داده از آنجایی که مشتریان این خودرو بیشتر جوانان هستند، رقمی معقول و رقابتی برای آن در نظر گرفته می شود.

 

JAC Jiayue A5 (6)

بد نیست اشاره کنیم با توجه به همکاری گسترده جک و فولکس واگن و پایه گذاری برند SOL برای تولید مدل های برقی، انتظار می رود نسخه الکتریکی جیایو A5 از حوالی سال 2021 راهی بازار شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها