کد خبر : 28632

اسباب‌ بازی 33 هزار دلاری بوگاتی

اسباب‌ بازی 33 هزار دلاری بوگاتی

در دنیای خودروهای سواری برند بوگاتی همواره سعی داشته خود را به عنوان سرآمد سایر خودروسازان معرفی کرده و چند قدم از دیگران جلوتر باشد.

به گزارش خودروتک ، اکنون گویا این تفکر به بخش خودروهای مخصوص کودکان نیز سرایت کرده چراکه این شرکت به مناسبت گرامیداشت یکصد و دهمین سالگرد تاسیس خود، یک خودروی کوچک مخصوص کودکان معرفی کرده که با سایر نمونه‌های مشابه بسیار متمایز است.

مهندسی شده‌ترین خودروی کوچک جهان را می‌توان در دو حالت راند: در حالت اول که مخصوص کودکان است حداکثر سرعت تنها 20 کیلومتر برساعت است. در حالت دوم سرعت به 45 کیلومتر برساعت می‌رسد.“اوایل سال جاری و در نمایشگاه خودرو ژنو، بوگاتی از Baby II رونمایی کرد هرچند که در آن زمان این خودرو تنها یک نمونه پرینت شده به صورت سه بعدی بود. با این حال استقبال از آن چنان بالا بود که تمام 500 دستگاه برنامه‌ریزی شده برای تولید در ظرف تنها سه هفته پیش فروش شدند. قیمت پایه این خودروها 30 هزار یورو بود که تقریباً معادل با 33 هزار دلار می‌شود.

برای ساخت Baby II، بوگاتی با شرکت The Little Car همکاری کرد. تمام قطعات مربوط به بوگاتی تایپ 35 مدل 1924 به صورت دیجیتالی اسکن شده و یک پیشرانه برقی به همراه مجموعه باتری لیتیوم یون و سیستم ترمز مجهز به بازیابی انرژی برای نصب در این خودروی کوچک طراحی شد.

در حقیقت این خودرو به میزان 25 درصد از تایپ 35 اصلی کوچکتر شده که همین عامل امکان راندن آن توسط کودکان و حتی بزرگسالان را فراهم می‌کند. رینگ‌های هشت پره آن با تایرهای جدید ساخت میشلین پوشانده شده و مکانیسم تازه‌ای برای سیستم تعلیق و فرمان آن طراحی شده است.

خودروی مخصوص کودکان ساخت بوگاتی

مهندسی شده‌ترین خودروی کوچک جهان را می‌توان در دو حالت راند: در حالت اول که مخصوص کودکان است حداکثر سرعت تنها 20 کیلومتر برساعت بوده و قدرت پیشرانه به یک کیلووات محدود می‌شود. در حالت دوم Baby II از توان 4 کیلوواتی استفاده کرده و به سرعت 45 کیلومتر برساعت دست می‌یابد. هر خودرو با دو مجموعه باتری قابل تعویض به خریدار تحویل می‌شود که شامل دو باتری به ظرفیت‌های 1.4 و 2.8 کیلووات ساعت خواهد بود. در صورت نصب نمونه دوم شعاع حرکتی خودرو افزایش قابل توجهی داشته و با یکبار شارژ تا سقف 30 کیلومتر را خواهد پیمود.

در فضای کابین Baby II مواردی چون داشبورد با قطعات آلومینیومی به همراه قطعات طراحی شده توسط بوگاتی همچون سرعت‌سنج، نشان‌دهنده ظرفیت باتری و نشانگر قدرت خروجی پیشرانه به جشم می‌خورند. در مدل‌های ویرون و شیرون نیز موارد مشابهی نصب شده است. بد نیست بدانید برای این خودرو ریموتی طراحی شده که از فاصله‌ای خاص امکان حرکت را از آن سلب می‌کند.

روی داشبورد پلاکی نصب خواهد شد که شماره شاسی هر نمونه را مشخص می‌کند. نشان مشهور نصب شده روی دماغه خودرو نیز مشابه مدل شیرون از 50 گرم نقره براق ساخته شده است.

مدل Baby II در سه تیپ ساخته می‌شود: مدل پایه با بدنه کامپوزیت، نسخه Vitesse با بدنه فیبرکربن به همراه کلید سرعت و در نهایت نسخه پورسانگ که بدنه دست‌ساز آن از جنس آلومینیوم بوده و البته کلید سرعت را نیز به همراه دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها