کد خبر : 2838

این موتور زمین نمی خورد

این موتور زمین نمی خورد

شرکت بوش در حال طراحی و توسعه تکنولوژی جدیدی است که می‌تواند از بروز برخی تصادفات موتورسواران جلوگیری کند.

به گزارش خودروتک، این سیستم با آزاد کردن گاز از کناره‌ها، از لغزش موتورسیکلت جلوگیری می‌کند. در این سیستم که بوش از آن با عنوان slid mitigation یاد می‌کند، اگر موتورسوار روی سطوح لغزنده مانند برگ خیس، روغن ریخته شده روی زمین یا شن برود، به کمک یک سنسور لغزش چرخ‌ها تشخیص داده می‌شود. اگر میزان لغزش بیشتر از حدی مشخص باشد، هوای فشرده از یک سیلندر هوا، مشابه آن چه در ایربگ های سواری‌ها استفاده شده به سمت بیرون آزاد می‌شود. این گاز از طریق لوله‌هایی داخل موتورسیکلت عبور کرده و با آزاد شدن از کناره‌ها، از زمین خوردن موتورسیکلت جلوگیری می‌کند.

آن طور که بوش در بیانیه خود توضیح داده، با هر بار فعال شدن این سیستم، مالک موتورسیکلت باید سیلندر هوای فشرده آن را تعویض کند. شاید این کار کمی گران به نظر برسد، ولی چیزی که بتواند جان شما را نجات دهد بدون شک بسیار باارزش خواهد بود.

این تنها تکنولوژی‌ای نیست که شرکت بوش برای کمک به موتورسوارها طراحی کرده است. به عنوان مثال، بوش یک سیستم هشدار قبل از تصادف جدید در دست طراحی و توسعه دارد تا در صورتی که موتورسیکلت بیش از حد به یک وسیله‌نقلیه نزدیک شود، با علامت بصری یا شنیداری به موتورسوار هشدار ‌دهد. علاوه‌براین، بوش سیستم تشخیص نقاط کور برای موتورسیکلت هم طراحی کرده است، که می‌تواند وسایل نقلیه در نقطه کور موتورسوار را شناسایی کند.

بوش قصد دارد علاوه‌بر دو سیستم مذکور، یک کروز کنترل هوشمند را هم برای دو موتورسیکلت دوکاتی مولتی استرادا و کی‌تی‌ام 1290 سوپردوک معرفی کند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها