کد خبر : 2837

موتورسیکلت با پهپاد اشانتیون

موتورسیکلت با پهپاد اشانتیون

با سابقه‌ای بیش از 70 سال، شرکت Ural را باید قدیمی‌ترین موتورساز روسی دانست که همچنان نیز به فعالیتش ادامه می‌دهد. اما شهرت جهانی اورال صرفاً برای ساختن موتورسیکلت نیست بلکه برای تولید مدل‌های مختلف سایدکار است؛ مدل‌هایی که با دیدنشان یا به یاد جنگ‌جهانی دوم می‌‌افتید یا به یاد ارتش آلمان‌ها !

به گزارش خودروتک، از اورال ایر تنها به تعداد 40 دستگاه ساخته شده و قیمت پایه‌ای آن 18 هزار دلار است. از سال 2005، اورال علاقه زیادی به ساخت مدل‌های تولیدمحدود پیدا کرده و این روزها نیز شاهد عرضه یکی از این مدل‌ها هستیم. سایدکار جدید اورال با‌نام Air معرفی شده و طبق گفته خانم مدینا مرجووا (Madina Merzhoeva) مدیر فروش و بازاریابی این شرکت، اورال ایر با هدف «ترغیب موتورسواران برای ماجراجویی بیشتر» ساخته شده است.

مهم‌ترین ویژگی ایر، تجهیز آن به یک کوادکوپتر از مدل DJI Spark است که دقیقاً در قسمت جلویی سایدکار مخفی شده و قابلیت فیلم گرفتن و عکس‌برداری هم دارد. البته نگران تمام‌شدن باتری‌های این کوادکوپتر نباشید چرا که یک پورت شارژ نیز درون محفظه آن، وجود دارد.

ایر به پیشرانه 2 سیلندر 749 سی‌سی مجهز است و 41 اسب‌بخار قدرت و 57 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. البته ایر را نباید مانند مابقی سایدکارهای متداول جهان بدانیم چراکه سیستم محرکه 2WD دارد؛ یعنی قدرت تولیدی پیشرانه، به هر دوچرخ منتقل می‌شود. به همین دلیل از قابلیت آفرود آن نباید غافل شد.

از اورال ایر تنها به تعداد 40 دستگاه ساخته می‌شود که همگی آن‌ها رنگ بدنه خاکستری متالیک با طرح گرافیکی نارنجی دارند. قیمت پایه‌ای این روسی برای بازار آمریکا از حدود 18 هزار دلار و برای کانادا از حدود 21.3 هزار دلار آغاز می‌شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها