کد خبر : 26105

تولید دوچرخه توسط یک خودروساز آفرود

تولید دوچرخه توسط یک خودروساز آفرود

وقتی اسم هامر می آید بی اختیار به یاد یکی از با ابهت ترین خودروهای شاسی بلند تولید شده می افتیم. خودرویی که اگر چه امروز دیگر تولید نمی شود اما برای سال ها یکی از مورد اعتمادترین خودروها در آفرود بوده است.

به گزارش خودروتک، در اینجا البته به خودرو هامر کاری نداریم بلکه از می خواهیم از دوچرخه هامر صحبت کنیم. طراحان هامر در یکی از روزهای سال 2002 پیشنهاد طراحی یک دوچرخه را مطرح می کنند. دوچرخه ای که به مانند خودرو هامر همه جا رو باشد.

این پیشنهاد مورد قبول مدیریت هامر قرار گرفته و در نهایت در سال 2003 اولین دوچرخه هامر از خط تولید بیرون می آید. اگر چه خودرو هامر دیگر تولید نمی شود اما دوچرخه آن با فروش لیسانس تولید کماکان تولید و عرضه می شود.

وقتی از دوچرخه هامر صحبت به میان می آید باید انتظار داشته باشیم که با یک محصول دو چرخ متفاوت رو به رو شویم. دوچرخه هامر برخلاف بسیاری از دوچرخه هایی که توسط شرکت های خودروساز همچون آئودی یا ب ام و تولید می شود دارای بدنه فولادی است. در نمونه هایی که در زمان حیات شرکت توسط هامر تولید می شد از ورق فولادی استفاده می کردند. اما اکنون بدنه های آلومینیومی نیز برای آن تولید می شود.

دوچرخه هامر

مهمترین ویژگی دوچرخه هامر سیستم تعلیق آن است. سیستم تعلیق این دوچرخه ترکیبی از فنر و کمک روغنی داخلی است. به این ترتیب میزان جذب شوک توسط آن چند برابر مدل های معمولی است.

ویژگی دیگر این دوچرخه تاشو بودن آن است. دوچرخه هامر از دو نقطه جمع شده و به راحتی در صندوق عقب اغلب خودروها جای می گیرد.

دوچرخه هامر

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها