کد خبر : 25784

ثروتمندان دنیا چه خودرویی سوار می شوند؟ (تصاویر)

ثروتمندان دنیا چه خودرویی سوار می شوند؟ (تصاویر)

برخلاف آنچه که دونالد ترامپ ادعا می کند، هیچ علاقه ای به خودروهای کشورش نداشته و بجز یک کادیلاک مخصوص رفت و آمد به کاخ سفید که حتما آن را دیده اید، (احتمالا مجهزترین و امنیتی ترین خودروی دنیا باشد) باقی خودروهایش غیر آمریکایی هستند.

به گزارش خودروتک ، قبل از هرچیزی لازم می دانم در مورد تفاوت بین ثروتمند و پولدار صحبت کنیم.

بله تفاوت بسیار مهمی بین این دو وجود دارد. فرد پولدار، از لقبش پیداست که پول دارد! این موضوع می تواند صرفا در پول خلاصه شود.

مثلا داشتن پدری با درآمد بالا برای پولدار بودن کافی است. اما ثروتمند به شخصی می گویند که نه فقط در حساب بانکی اش، بلکه در تمام ابعاد زندگی، یعنی از روابط او گرفته تا سوادش، در همه ی ابعاد غنی است.

پولدار صرفا پول دارد اما ثروتمند می تواند پول را برای حساب بانکی اش هر لحظه ایجاد کند.

خلاصه که ما هم مثل شما از پولدار ها بیزاریم و هیچ توجهی به آنها نداریم. اما ثروتمند بودن حقیقتا جای افتخار دارد. ما به آنها توجه می کنیم چون الگو های خوبی برای زندگی هستند. الگوهایی که بجای درگیری ذهنیِ "داشتن یا نداشتن"، تنها به "بدست آوردن" فکر می کنند.

 

امیدوارم آنچه در ادامه با هم مرور می کنیم، برایمان تنها نگاهی زرد به افرادی سبز نباشد و تا می توانیم به شناخت درست تری از ابعاد شخصیتی و رفتاری انسان های تاثیرگذار دنیایمان برسیم.

بیل گیتس

متاسفانه اولین ثروتمند لیست مطلب امروزمان آقای بیل گیتس است. ایشان همواره از ثروتمندترین ها بوده و هرگاه تمام ثروتش را از او بگیرند، خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکنید، همه ی ثروتش را دوباره از صفر ایجاد می کند. بیل گیتس بی هیچ شکی انسان موفقی است. زمانی به عنوان پدید آورنده مایکروسافت شناخته می شد، اکنون تنها او را بشر دوستی با محبت می دانند. "نمی دانم چرا قیافه ی علیخانی طورش را باور نمی کنم و حس خوبی به دلسوزی هایش ندارم، اما سلیقه ی خودرویی اش حرف ندارد!" بیل گیتس از طرفداران دوآتیشه ی پورشه است.

 

اجازه دهید برگردیم به دهه 80 میلادی. در آن زمان، داغ ترین و جذاب ترین در بین خودروهای آلمانی، پورشه 959 بود. بیل گیتس هم که شیفته ی پورشه بوده و هست، فورا آن را خرید و به آمریکا آورد. فکر می کنید چه شد؟ خودرویش توقیف شد! چون پورشه 959 استاندارد های ایمنی و تصادفات آمریکا (EPA) را پاس نکرده بود. حالا حدس بزنید بعدش چه شد؟ معلوم است دیگر؛ بیل گیتس قانون را تغییر داد و با هزاران دوز و کلک و به بهانه ی حریم شخصی و ساخت چند تبصره از خودروهای اینچنینی، پورشه 959 خود را پس گرفت و راه را برای بقیه نیز هموار کرد. هم محلی های بیل گیتس می گویند هنوز هم گاهی او را با همان 959 قرمز معروفش می بینیم که با آن به اینطرف و آن طرف می رود!

استیو بالمر

استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت، مالک تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپِرز، شخصی که بیش از 50 میلیارد دلار دارایی دارد، همواره از خودرو فورد فیوژن هیبرید استفاده می کند. صبر کنید. زود قضاوت نکنید. فورد فیوژنِ استیو بالمر، نشان از تواضع و لزوما فروتنی وی نیست. بیشتر احتمال می رود که این کار جنبه تبلیغاتی داشته و یک سیاست زیرکانه باشد.

 

کلا هم بالمر آدم باهوشی است. توجه داشته باشید که مایکروسافت و فورد روز به روز در همکاری با هم همسو تر می شوند. از طرف دیگر پدر بالمر، زمانی در شرکت فورد شاغل بوده. در هر صورت آنچه که جالب به نظر میاید، این است که بالمر با آن همه ثروتش تاکنون سراغ خودروی دیگری نرفته.

 

ویلادیمیر پوتین

سعی می کنیم بحث سمتِ جنبه های سیاسی نرود. اما در ارتباط با یک واقعیت خیالتان را راحت می کنیم: علی رغم آنکه پوتین تمام تلاش خود را به کار می گیرد که خود را شخصیتی کاملا مردمی نشان بدهد، رازِ ثروت میلیارد دلاری پوتین مدت هاست که فاش شده. (حالا ما سعی می کنیم که به گزارش های آمریکایی مبنی بر اینکه در حقیقت پوتین ثروتمندترین آدم بر روی کره زمین است، توجه نکنیم!)

 

به هر حال پوتین، از خود چهره ای وطن پرست به نمایش می گذارد که یکی از قسمت های آن که به بحث ما مربوط است خودروی همیشگی او است. خودروی روزمره ی پوتین مدلی از قدیمی ترین شرکت خودرو سازی روسیه یعنی "لادا" محسوب می شود. جالب تر آنکه، مدل مخصوصی که پوتین از برند لادا انتخاب کرده، ارزان ترین و بی کیفیت ترین مدل آن است که خودرویی برای قشر پایین و کم درآمد روسیه شمرده می شود.

 

این عمل پوتین حتی اگر از روی تظاهر هم باشد، باز هم زیباست.

استیو جابز

موسس و مدیر اجرایی اپل، تا زمانی که زنده بود، بیش از 10 میلیارد دلار دارایی داشت. او که یک ثروتمند به معنی واقعی کلمه بود، هر شش ماه به شش ماه خودرویش را عوض می کرد. چرا؟ چون در زمانی که استیو جابز زنده بود، قانون ایالات متحده آمریکا، به هر مالک خودرویی که خودروی صفر کیلومتر خریده، اجازه می داد تا پایان شش ماه اول، خودرویش بدون پلاک تردد کند. استیو جابز از جلب توجه و تحت تعقیب قرار گرفتن متنفر بود. برای همین به پلاک خودرو علاقه ای نداشت!

جابز، اگر ممکن بود همیشه در قسمت معلولین پارک می کرد!

اما برگردیم به خودروهای استیو جابز. کارآفرین موفق و موسس اپل، در مجموع مانند رقیبش بیل گیتس، به خودروهای آلمانی علاقه داشت. او چند بار پورشه 911 و بنز Slk خرید، اما در نهایت اتومبیلی که تا مدت ها به عنوان خودروی اصلی اش همیشه زیرپایش بود، بنز SL55 Amg یی است که در عکس می بینید. او هر شش ماه دقیقا همین مدل و همین رنگ را خریداری می کرد و این موضوع تا زمان مرگش نیز ادامه داشت!

 

لری الیسون

لری الیسون، بنیان گذار و مدیر اجرایی اوراکل، زمانی ثروتمندترین مرد دنیا بود. در حال حاضر کل دارایی های وی به 65 میلیارد دلار می رسد. لری الیسون بر خلاف میلیاردر های قبلی، علاقه ی شدیدی به جمع کردن کلیکسیون خودروهای خاص دارد. به هر حال اگر بحث سلیقه باشد، او به دو خودرو خود خیلی علاقه دارد و در بیرون با آنها بیشتر دیده می شود: مک لارن اف1 و لکسوس ال اف ای.

 

مارک زاکربرگ

66 میلیارد دلار داراییِ موسس و مدیر اجرایی فیسبوک است. البته خودروی روزمره مارک زاکربرگ اصلا گویای این درآمد و دارایی نیست. زاکربرگ دو خودرو را به صورت روزمره سوار می شود و با آن سر کار می رود: یکی تویوتا پریوس و دومی که پر کاربرد ترین خودروی زندگی اش است، فولس واگن گولف جی تی آی.

 

البته ناگفته نماند که مارک زاکربرگ یک خودروی کمی سریع تر و هیجانی تر نیز دارد که با آن هر از گاهی دلی به جاده می زند: پاگانی هوایرا

 

وارن بافت

فکر می کنید ثروتمندترین شخص دنیا در سال 2008 و سومین ثروتمند دنیا در حال حاضر چه خودرویی سوار می شود؟ بگذارید پیش از آن یک نکته راجع به وارن بافت به شما بگویم. بافِت 2 قانون در زندگی اش دارد که آن ها را بار ها رسانه ای کرده و به همه گفته:

قانون شماره یک: پول را از دست ندهید. قانون شماره دو: قانون اول را فراموش نکنید!

 

بسیار خوب. اکنون اگر بگوییم با اینکه بافت 88.4 میلیارد دلار دارایی دارد، در انواع و اقسام شرکت های مختلف، نظیر کوکاکولا، سهم های سنگینی دارد، باورتان می شود که با یک کادیلاک قدیمی دی تی اسِ 12 سالِ پیش به این طرف و آنطرف می رود؟ باید باورتان بشود. چون بافت در مورد قوانینش درست گفته. او به شدت خسیس است!

ماجرا به همین روال پیش رفت تا اینکه دخترش از او خواهش کرد خودرویی جدید بخرد. او به وارن بافت گفت که خجالت آور است پدرش را با آن همه دارایی سوار بر یک کادیلاک مدل 2006 می بینید. از این رو بافت دخترش را فرستاد تا خودرویی جدید برایش پیدا کند و وی نیز یک کادیلاک جدید سی تی اس را به پدر تقدیم نمود.

 

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ در مجموع صادقانه دروغ می گوید. این موضوع را نه فقط در فرم حکمرانی بلکه در زندگی شخصی اش نیز می توان به سادگی دید. او تا حد زیادی ولخرج بوده و دنیای خودروها نیز یکی از بخش های کوچکی است که ترامپ در آن ولخرجی می کند. پیش از آنکه رئیس جمهور شود، تا دلتان بخواهد خودرو داشته و بخصوص اینکه شیفته ی خودروهای آلمانی است. (جالب است بدانید همین الان در حال جنگی اساسی بر سر خودروهای آلمانی است و در تمام دوران ریاستش با آنها مشکل داشته).

 

برخلاف آنچه که دونالد ترامپ ادعا می کند، هیچ علاقه ای به خودروهای کشورش نداشته و بجز یک کادیلاک مخصوص رفت و آمد به کاخ سفید که حتما آن را دیده اید، (احتمالا مجهزترین و امنیتی ترین خودروی دنیا باشد) باقی خودروهایش غیر آمریکایی هستند.

 

در عوض تا دلتان بخواهد انواع و اقسام خودروهای لوکس اروپایی بخصوص آلمانی ها را امتحان کرده. او از آن دسته است که اهل کلکسیون و جمع کردن لیست بلند بالایی از خودروها هستند. ولی پیش از شروع ریاست جمهوری اش، اکثر خودروهایش را فروخته. در بین مهمترین خودروهای دونالد ترامپ لیست خودروهای زیر به چشم می خورد:

 

بنز S600 سفارشی ، اکثر مدل های مختلف رولزرویس، لامبورگینی دیابلو وی تی، مرسدس بنز-مک لارن SLR و ...

مایکل بلومبرگ

دارایی شهردار سابق نیویورک، مایکل بلومبرگ به 60 میلیارد دلار می رسد. مایکل بلومبرگ برای بهبود وضعیت ترافیک و امنیت جاده های آمریکا خدمات بسیاری انجام داده است.

مایکل بلومبرگ یک خیّر بزرگ نیز محسوب می شود. مثلا یکبار تنها برای مدیریت و سر و سامان دادن سیستم ترافیک نیویورک 130 میلیون دلار از ثروت خودش را در اختیار شهرداری نیویورک قرار داد. از همه این صحبت ها که بگذریم، بلومبرگ یک شورولت ساب اوربان دارد. در کنار آن یک آئودی R8 v10 ناقابل که خودروی مورد علاقه اش است.

 

جف بیزوس

رئیس آمازون، با دارایی خالص 150 میلیارد دلار، ثروتمندترین انسان بر روی کره زمین است. بیزون از کل دنیای خودروها، تنها یک هوندا آکورد مدل 1996 دارد. واقعیت این است که ما هم مثل شما علت دقیق این موضوع را نمی داینم. تنها یکبار در یک مصاحبه ای از او در مورد خودرویش پرسیده شد و پاسخ داد: حقیقتا خودروی خوبی است!

 

لری پیج و سرگی برین

لری پیج و سرگی برین، بنیان گذاران گوگل و نمادین ترین اشخاص سیلیکون ولی در حال حاضر هستند. این دو برای سالیان سال، تویوتا پریوس داشتند که اکنون خودروی سواری خود را به تسلا تغییر داده اند.

 

ثروتمندترین مردان دنیا

به عکس زیر دقت کنید. این همان تسلای دو بنیان گذار گوگل است. همانطوری که می بینید تسلای بیچاره را به شکل احمقانه ای شخصی سازی کرده اند. زیباترین قسمت آن که دیدنش دقت مضاعف می خواهد رینگ های این تسلا هستند. خوب دقت کنید، لوگوی گوگل را می بینید؟ به این می گویند خلاقیت از نوع پیج و برین.

 

منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها