کد خبر : 25570

چرا کیسه‌ هوای زانو نقش تأثیرگذاری در کاهش صدمات ندارد؟

چرا کیسه‌ هوای زانو نقش تأثیرگذاری در کاهش صدمات ندارد؟

گزارش‌های اخیر سازمان IIHS، از عملکرد ضعیف و تأثیرگذارنبودن کیسه‌هوا‌ی زانو در تصادفات رانندگی حکایت می‌کند.

به گزارش خودروتک ، جدید‌ترین گزارش سازمان IIHS آمریکا نشان می‌دهد با وجود عملکرد مناسب انواع کیسه‌هوا، عملکرد کیسه‌هوای زانو چندان چشمگیر نیست. این در حالی است که امروزه کیسه‌هوای زانو بسیار رایج شده‌اند و در خودروهایی همچون تویوتا کرولا و هیوندای سوناتا به‌صورت استاندارد نصب شده‌اند. سازمان IIHS به‌تازگی با جمع‌آوری اطلاعات از آزمایش‌های تصادف و حوادث دنیای واقعی، به‌ نتایج جدیدی دست یافته است.

ایربگ زانو

در نتایج آزمایش بین خودروهای تجهیزشده به کیسه‌هوای زانو و مدل‌های تجهیزنشده به آن، تفاوت چندانی دیده نمی‌شود. آمار صدمات ناشی از تصادف در خودروهای فاقد کیسه‌هوای زانو ۷.۹ درصد بوده است؛ در‌حالی‌که این رقم برای خودروهای دارای کیسه‌هوای زانو، تنها به ۷.۴ درصد کاهش می‌یابد. در آزمایش‌های تصادف از جلو در سازمان IIHS نیز کیسه‌هوای زانو تقریبا بدون تأثیر بوده‌اند. در این نوع آزمایش‌ها که تنها یک طرف بدنه خودرو را درگیر می‌کند، کیسه‌هوای زانو احتمال آسیب به پاها را افزایش داده‌اند؛ اما در کاهش صدمه به سر تأثیرگذار بوده‌اند.

ایربگ زانو

نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های تصادف این سؤال را به‌وجود می‌آورد که «چرا خودروسازان همچنان از این سیستم ایمنی در محصولاتشان استفاده می‌کنند؟» IIHS عقیده دارد کیسه‌هوای زانو فقط در حالتی که سرنشینان کمربند ایمنی نبسته باشند، می‌تواند تأثیر مثبت بگذارد؛ اما این بدان معنا نیست که سازمان IIHS استفاده از کیسه‌هوای زانو را منع کند یا آن را خطرناک بداند. درپایان، باید گفت نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش تصادف ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد و برای سرنشینانی که از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند، وجود کیسه‌هوای زانو لزومی ندارد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها