کد خبر : 24139

هشدار جدید برای تمام خودروهای نظامی دنیا

هشدار جدید برای تمام خودروهای نظامی دنیا

بهتر است دیگر Humvee را به عنوان یک خودروی نظامی فوق آفرود فراموش کنید.

به گزارش خودروتک ، حتی پیشنهاد می‌شود سراغ نام‌های بزرگی مثل کانکوئست Knight XV، رضوانی Tank، دارتز Prombron و پارامونت Marauder با آن قد و قواره‌های ترسناک هم نرویم. ولوو به تازگی از محصول خیره‌کننده‌ای پرده‌برداری کرده که مرزهای جنون را در خودروهای نظامی جابه‌جا می‌کند.

اسکارابی یکی از معدود وسایل نقلیه در دنیا است که سیستم فرمان‌پذیری آن به هر چهار چرخ متصل است و می‌تواند در مواقع لازم خودرو را به صورت جانبی به حرکت دربیاورد.

نامش Scarabee است. هیولایی که توسط شرکت Arquss تولید می‌شود. آرکیوس را پیش‌تر به‌عنوان زیرمجموعه تولیدکننده محصولات رنو تراکس فرانسه می‌شناختیم ولی بعد از خریداری شدن توسط گروه ولوو حالا مالک آن سوئدی‌ها هستند. درباره این خودروی نظامی حرف و حدیث بسیاری مطرح است. اگرچه تا پیش از این خودروهای آفرود به دلیل استفاده از سیستم‌های انتقال قدرت AWD و 4WD شناخته می‌شدند ولی با آرکیوس باید همه این‌ها را به فراموشی سپرد چراکه این فناوری‌ها در مقابل آنچه این خودرو به نمایش می‌گذارد، چندان هم جدید نیستند.

تمام تمرکز خودروهای غول‌آسا روی نحوه انتقال قدرت پیشرانه‌های حجیم‌شان و فرمان‌پذیری دقیق است. پدیده‌ای که به نظر می‌رسد به زودی باید دستخوش یک تغییر انقلابی شود. شاید به نظر بیاید که سیستم تعلیق آن می‌خواهد با هاموی آمریکایی رقابت کند. اما هنرنمایی ولوو جای دیگری بوده است. اسکارابی یکی از معدود وسایل نقلیه در دنیا است که سیستم فرمان‌پذیری آن به هر چهار چرخ متصل است و می‌تواند در مواقع لازم خودرو را به صورت جانبی به حرکت دربیاورد. این یعنی عملکرد مسقل چرخ‌ها توسط تنها یک محور. این قابلیت توانمندی خیره‌کننده‌ای را در مانور میدانی آن اعمال می‌کند. شاید بهترین‌های دنیای دو محورها سوبارو و آئودی باشند اما در واقع خودروهای آن‌ها با قابلیت تاثیر مستقیم فرمان روی یک محور تولید می‌شود نه دو محور.

خودروی نظامی ولوو

آرکیوس و ولوو در زمینه قوای محرکه این خودروی نظامی نیز سرآمد بوده‌اند. پیشرانه اصلی آن یک نمونه 300 اسب‌بخاری دیزلی در کنار یک موتور برقی 103 اسب‌بخاری است که هر دو پکیج در قسمت انتهایی خودرو تعبیه شده‌اند ترکیب این دو قوای محرکه برای به حرکت درآوردن این هیولای 6.6 تنی کافی به نظر می‌رسد.

فارغ از قابلیت فرمان‌پذیری و قوای محرکه هیبریدی اسکارابی، توانایی حرکت در آب نیز یکی دیگر از ویژگی‌های ترسناک آن به شمار می‌آید. تمام تلاش ولوو روی نوآوری‌های این خودرو به این دلیل بوده که قصد دارد این خودروی نظامی را به‌عنوان جانشین رسمی ناوگان سبک زره‌پوش ارتش فرانسه تا سال 2025 آماده کند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها