کد خبر : 23753

دریفت از راه دور به کمک سیستم 5G سامسونگ (فیلم)

دریفت از راه دور به کمک سیستم 5G سامسونگ (فیلم)

کمپانی سامسونگ برای نمایش قابلیت ها و پتانسیل های بالای فناوری 5G از یک خودروی منحصر به فرد در فستیوال سرعت گودوود پرده برداری کرد. این خودرو که تمامی پنجره های آن پوشانده شده، فاقد راننده بوده و به واسطه 5G از راه دور کنترل می شود.

به گزارش خودروتک ، اتومبیل سامسونگ S-Drone نام داشته و در اصل یک دستگاه لینکلن MKZ است که روی آن چند دستگاه گلکسی S10 نسخه 5G نصب شده است. این موبایل های پرچمدار در واقع نقش دوربین را برای راننده ای که در اتاق کنترل نشسته، ایفا می کنند؛ به عبارت بهتر تصاویر ضبط شده توسط موبایل های موجود روی بدنه به صورت بی وقفه به هدست راننده فرستاده می شوند.

samsung-5g-drift-car (3)

به گفته سامسونگ تمامی موبایل های موجود روی اتاق خودرو، سیگنال های خود را از طریق شبکه 5G ودافون، به یک دستگاه گلکسی S10 5G دیگر که در داخل هدست واقعیت مجازی Gear VR قرار دارد، ارسال می کنند.

راننده ای که کره ای ها برای خودروی کنترل از راه دور S-Drone انتخاب کرده اند، کسی نیست جز وون گیتین (Vaughn Gittin) آمریکایی که بخاطر مهارت بالا در انجام حرکات دریفت شهرتی جهانی دارد. وی با پوشیدن هدست مذکور و نشستن پشت کیت فرمان و پدال که شباهت زیادی به کیت های کنترل بازی دارد، توانسته از راه دور به انجام حرکات نمایشی با S-Drone بپردازد.

 

Samsung-and-partners-to-make-5G-history-at-Goodwood-Festival-of-Speed-2019-31

در ویدیو کلیپی که از دستاورد جدید سامسونگ منتشر شده، آقای گیتین به تمجید از سرعت بسیار بالای تبادل داده پرداخته و گفته که دستوراتش به طور آنی از سوی خودرو پیاده سازی شده اند. وی افزوده هر گونه تاخیر و نهفتگی (عدم اجرای به موقع دستورات) می توانست باعث از دست رفتن کنترل خودرو شود.

 

مسلما سرعت بالای فناوری 5G عامل اصلی انتقال آنی دستورات راننده به خودرو بوده است. این فناوری با تسهیل انتقال داده های حجیم کیفیت ارتباطات را بهبود بخشیده و می تواند کنترل ناوگانی از اتومبیل های خودران را در آینده ممکن سازد.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها