کد خبر : 22941

تاکسی های پرنده در المپیک 2024؟

تاکسی های پرنده در المپیک 2024؟

المپیک 2024 در پاریس برگزار می شود. گزارشی جدید به احتمال استفاده از تاکسی های پرنده در این مسابقات اشاره می کند.

به گزارش خودروتک ، نزدیک به 5 سال دیگر شاهد برگزاری المپیک در شهر پاریس خواهیم بود. یکی از مشکلاتی که مسابقات المپیک برای شهروندان ایجاد می کند، افزایش ترافیک در سطح شهر به علت ورود تعداد زیادی توریست است. به نظر می رسد چنین مشکلی در المپیک 2024 وجود نداشته باشد چرا که تکنولوژی به کمک پاریس می آید.

شرکت ایرباس با همکاری Aeroports de Paris و اداره حمل و نقل پاریس در حال بررسی تاکسی های پرنده خودران برای استفاده در این شهر هستند. این تاکسی ها، توریست ها را از فرودگاه Charles de Gaulle به سطح شهر منتقل می کنند. برای رسیدن از فرودگاه به هتل توسط مترو و یا اتوبوس، تقریبا به 1 ساعت زمان نیاز است؛ با این حال استفاده از تاکسی های پرنده می تواند این زمان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. بنابراین به جای هدر رفتن وقت افراد در ترافیک، می توانند از بازی های المپیک لذت ببرند.

هم اکنون این سیستم در حال توسعه است. شرکت Aeroports de Paris باید محلی را برای تاکسی های پرنده تا اواخر سال 2019 انتخاب کند. این محل باید تا 18 ماه آینده آماده بهره برداری باشد. عملکرد این سیستم ابتدا توسط هلیکوپترهای موجود در بازار مورد بررسی قرار می گیرد.

در حال حاضر ابهام های زیادی در رابطه با این پروژه وجود دارد. این تاکسی ها باید امنیت بالایی داشته باشند و همچنین به باتری های پرظرفیتی مجهز شوند تا بتوانند فاصله میان فرودگاه و هتل را طی کنند. این تاکسی های پرنده باید با توجه به قوانین موجود قادر به حرکت در آسمان باشند. این احتمال وجود دارد که این سیستم به صورت آزمایشی در شهرهای دیگر به کار گرفته شود.

منبع: کلیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها