کد خبر : 2156

اولین موتور برقی وسپا قیمت گذاری شد

اولین موتور برقی وسپا قیمت گذاری شد

کمپانی پیاجو (Piaggio) که شرکت مادر کمپانی موتور سیکلت سازی وسپا (Vespa) است، اعلام کرد که اولین موتور سیکلت الکتریکی این شرکت قیمتی بیش از 7000 دلار دارد.

به گزارش خودروتک، دو سال بعد از اینکه وسپا اعلام کرد که اولین موتور سیکلت تمام الکتریکی خود را به فروش خواهد رساند، سرانجام پیاجو (Piaggio) که شرکت مادر وسپا است، اعلام کرد که قیمت این موتور سیکلت تمام الکتریکی از 6390 یورو یا کمی بیشتر از 7300 یورو. این تقریباً دو برابر گران‌تر از بعضی از ارزان ترین مدل‌های وسپا است. پیش سفارش برای اروپا هم اکنون در دسترس است و در حالی که پیش از اینکه این موتور سیکلت در ادامه سال جاری میلادی برای سفارش دهندگان ارسال شود، مشتریان آمریکایی و چینی باید تا اوایل سال 2019 صبر کنند.

وسپا الکتریکا (Vespa Elettrica) مسافتی در حدود 62 مایل (99.7 کیلومتر) را طی می‌کند، شارژ کامل آن در حدود چهار ساعت با استفاده از پریزهای برق استاندارد زمان می‌برد و پک باطری آن به مدت 10 سال سواری عمر می‌کند. موتور الکتریکی وسپا الکتریکا حداکثر توان چهار کیلو واتی یا حدوداً 5.2 اسب بخاری را ارائه می‌دهد که تقریباً مشابه یک موتور سیکلت 50 سی‌سی است (هرچند با طی مسافتی در حدود سه برابر کمتر از همتای بنزینی خود). همچنین یک صفحه نمایش 4.3 اینچی رنگی با پنل TFT در بین فرمان این موتور سیکلت قرار گرفته است.

وسپا الکتریکا / Vespa Elettrica

پیاجو قیمت یا اطلاعات جدیدی پیرامون الکتریکا ایکس (Elettrica X) را اعلام نکرده است. این موتور سیکلت نسخه هیبریدی وسپا الکتریکا است که این شرکت در سال گذشته در نمایشگاه موتور سیکلت میلان رونمایی کرده بود. روی هم رفته، انتظار می‌رود که الکتریکا ایکس همانند نسخه تمام الکتریکی باشد، اما یک ژنراتور بنزینی کوچک مسافت قابل طی شدن را به 124 مایل (199.5 کیلومتر) افزایش می‌دهد. امیدواریم که این کمپانی همزمان با حضورش در نمایشگاه موتور سیکلت میلان 2018 که ماه آینده شروع می‌شود، اطلاعات بیشتری را در این مورد ارائه دهد.

وقتی که وسپای الکتریکی در سال 2016 معرفی شد بیشتر به عنوان یک نسخه نادر از موتور سیکلت‌های کوچک (اسکوتر) در این زمینه شناخته شد، اما در آن زمان که پیاجو به این بازار آمد، تعدادی از اسکوترهای برقی طراحی شده توسط استارت آپ‌ها در خیابان‌ها رفت و آمد می‌کردند. استارت آپ چینی Niu (با سازنده ماشین های الکتریکی NIO اشتباه گرفته نشود) مجموعه کاملی از اسکوترهای الکتریکی را در کشور خود عرضه کرد. شرکت Kymco که بزرگترین سازنده وسایل نقیله دو چرخ است سرانجام امسال با یک اسکوتر که از باطری‌های قابل تعویض استفاده می‌کند، شروع به فروش موتورهای برقی می‌کند. همچنین یاماها و هوندا برای توسعه یک اسکوتر برقی همکاری داشته‌اند و در CES 2015 شرکت تایوانی Gogoro اعلام کرد که اسکوتر برقی خود را که هم قابل خرید و هم قابل به اشتراک گذاری است را برای تعداد مختلفی از کشورها در آسیا و اروپا منتشر کرده است.

منبع: پلازا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها