کد خبر : 21541

فورد فناوری اینترنت اشیا را به خودروها آورد (فیلم)

فورد فناوری اینترنت اشیا را به خودروها آورد (فیلم)

برقراری ارتباط بی سیم بین خودروها (V2V) و خودروها با زیرساخت های شهری (V2I) تکنولوژی های نسبتا جدیدی هستند که توسط چند خودروساز مطرح دنبال می شوند.

به گزارش خودروتک ، فورد یکی از خودروسازانی است که جدی تر درباره این تکنولوژی ها مشغول تحقیق و توسعه بوده و قصد دارد نوع گسترده تری از ارتباطات این چنینی را پایه گذاری کند. ایده فورد از طریق ارتباط داده اتصال خودرو به هر شی را ممکن می سازد. این ایده به طور اختصار C-V2X نام داشته و چندی پیش در همایش جامعه حمل و نقل هوشمند آمریکا معرفی شده است.

در این همایش فورد از یک دستگاه رونمایی کرد که به وسایل نقلیه اجازه می دهد با دیگر استفاده کنندگان معابر عمومی، مثل عابرین پیاده، دوچرخه سواران و راکبین اسکوترهای الکتریکی ارتباط برقرار کنند.

 

c-v2x-technology-720x720

 

 

این دستگاه در تقاطع ها نصب شده و به تمامی ابزارهایی که دارای تکنولوژی وایرلس باشند، اجازه برقراری ارتباط با همدیگر را می دهد. به گفته شرکت فورد این دستگاه همانند یک مفسر عمل کرده و سیگنال های دریافتی از ابزارها را ترجمه کند. این سیگنال ها از طریق تکنولوژی های ارتباطی بی سیم گوناگون – مثل بلوتوث و C-V2X – در اختیار دستگاه مفسر قرار می گیرند.

به لطف ایده فورد، سیگنال های بلوتوث ارسالی از تلفن های همراه هوشمند و دستگاه های پوشیدنی، به خودروها می گویند که مالکانشان در چه نقطه ای حضور دارند. برای مثال یک عابر پیاده می تواند با خیالی راحت از عرض خیابان عبور کند، چرا که تلفن همراهش قبلا به رانندگان حاضر در اطراف اخطار داده که فردی در حال عبور است.

تکنولوژی دیگری که فورد در این همایش معرفی کرد اجازه صحبت اتومبیل های خودران با اتومبیل هایی که توسط راننده هدایت می شوند را فراهم می کند. با تکیه بر این تکنولوژی و سیستم مبتنی بر بلاکچینی که فورد در حال توسعه آن است، در تقاطع ها حق تقدم عبور به خودروها اطلاع داده می شود.

به منظور درک بهتر کاربردهای تکنولوژی C-V2X دعوت می کنیم ویدیوی ضمیمه شده را مشاهده فرمایید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها