کد خبر : 21412

تست مخفیانه یک خودرو در تهران (تصاویر)

تست مخفیانه یک خودرو در تهران (تصاویر)

به تازگی تصاویری از تست شاسی بلند معروف و هیبریدی BYD یعنی مدل تانگ در خیابان های تهران منتشر شده است که البته ظاهری پوشیده شده با برچسب های مخصوص بدنه دارد اما با توجه به قدمت حضور این خودرو در جهان با یک نگاه می توان حدس زد که با چه خودرویی طرف هستیم.

به گزارش خودروتک ، محصول هیبریدی و شاخص BYD قرار بود پیش از تحریم های صنعت خودروسازی با قیمتی در حدود 200 الی 250 میلیون تومان راهی ایران شود، اما پس از برهم خوردن شرایط اقتصادی عملا عرضه این خودرو نیز به تعویق افتاد و حدود یکسال قبل بود که با عرضه نسل جدید و مدرن بی وای دی تانگ در جهان، عملا ماجرای واردات نسخه قدیمی به ایران از دستور کار خارج شد.

 

بی وای دی تانگ

 

 

حالا اما در اتفاقی تازه تصاویری از تست نسل اول و قدیمی بی وای دی تانگ در خیابان های تهران منتشر شده است که بسیار جالب به نظر می رسد. نخستین مسئله در این خصوص این است که با توجه به شرایط فعلی و برهم خورد نظم و روال کاری مونتاژ خودروهای چینی در کشور و ممنوع بودن واردات خودرو به ایران، اساسا آیا امیدی به عرضه چنین خودرو گران قیمتی در بازار وجود دارد یا خیر؟

hdr

پاسخ البته چندان روشن نیست، اما می توان حدس زد که در شرایط فعلی گزینه واردات این خودرو مدرن و پیشرفته بسیار بعید است و تنها شاید بتوان به مونتاژ شدن بی وای دی تانگ امید بست. مسئله دوم نیز به قدیمی بودن این نسخه نسبت به مدل جدید حاضر در بازار چین مربوط می شود که البته اتفاق چندان عجیبی در بین اهالی جاده مخصوص نیست، به خصوص که در واقع نسل فعلی بی وای دی S6 که در ایران عرضه می شود نیز در چین جای خود را به مدل به روز تر BYD S7 داده است.

https://digiato.com/wp-content/uploads/2018/04/BYD-Tang-2019-6.jpg

 

نسل جدید بی وای دی تانگ

با این اوصاف شاید شانس اندکی برای عرضه نسل اول بی وای دی تانگ در ایران وجود داشته باشد، اما این خودرو 505 اسب بخاری که از موتور چهار سیلندر توربو دو لیتری با قدرت 205 اسب بخار در چرخ های جلو و موتورهای برقی 300 اسب در محور عقب نیرو می گیرد و شتاب صفر تا صد 5 ثانیه ای را ارائه می دهد، با چه قیمتی در کشور عرضه خواهد شد؟

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/12/BYD-18.jpg

با توجه به اعلام قیمت 200 الی 250 میلیونی در شرایط دلار 4000 تومانی، می توان حدس زد که حالا با توجه به شرایط اقتصادی و استفاده خودروسازان ار نرخ ارز نیمایی، شاهد اعلام قیمتی بیش از 600 میلیون تومان برای این خودرو باشیم، هرچند که مسلما نمی توان به درستی رقم مذکور را پیش بینی کرد، اما به هرحال شکی نیست که BYD تانگ یکی از جذاب ترین خودروهای هیبریدی جهان است و در صورت عرضه در ایران می تواند به خصوص در شرایط ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، به تافته ای جدا بافته در بازاری ماتم زده، مبدل شود.

 

 

 

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها