کد خبر : 19468

بهترین خودروهای اسپرت سبک وزن + تصاویر

بهترین خودروهای اسپرت سبک وزن + تصاویر

برای بالا بردن سرعت یک خودرو چندین راه وجود دارد. برای دستیابی به این هدف یا باید یک موتور بزرگ را در زیر کاپوت قرار دهید که در این رابطه می‌توان مدل چلنجر هِل کَت کمپانی داج را مثال زد و یا مقدار وزنی که به وسیله‌ی موتور حمل می‌شود را کاهش داد.

به گزارش خودروتک ، برخی از بهترین خودرو‌های اسپورت موجود در بازار راه دوم که مبادله‌ی وزن اضافه با شتاب سریع و هندلینگ نرم می‌باشد را انتخاب می‌کنند.

در واقع اگر به اندازه‌ی کافی یک خودرو را سبک کنید حتی یک موتور کوچک هم قادر است تجربه‌ی رانندگی فوق العاده‌ای را برای مالکین خودرو به ارمغان بیاورد.

در ادامه‌ی این مطلب ما به کشف بهترین خودرو‌های اسپورت سبک وزن در بازار خودرو امروز می‌پردازیم.

طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست در سال ۲۰۱۵ هر خودرو جدید به طور میانگین برابر با ۴۰۳۵ پوند وزن داشته است.

این در حالیست که تمامی خودرو‌های ذکر شده در این لیست دارای وزنی کمتر از این رقم می‌باشند.

ما با تمرکز بر مدل‌های مرسوم که از خودرو‌های بسیار ارزان قیمت تا اتومبیل‌های کمی گران قیمت را شامل می‌شوند، از خودرو‌های غیر معمول دوری کرده‌ایم.

در ادامه با خودرو‌های اسپورت منتخب ما آشنا می‌شوید:

مزدا میاتا ۲۰۱۹

وزن خودرو: ۲۳۳۹ پوند

قیمت: ۲۵٫۵۰۰ دلار

زمانیکه متوجه می‌شوید که موتور به کار رفته در مزدا میاتا تنها قادر به تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت است شاید به این فکر کنید که رانندگی با این خودرو خسته کننده خواهد بود.

اما سخت در اشتباه هستید. وزن سبک، تعادل استثنایی، و میزان سازی سیستم سوسپانسیون فوق العاده‌ی مزدا میاتا آن را به خودرویی بی رقیب در هر رده‌ی قیمتی تبدیل می‌کند.

تنها در ازای پرداخت مبلغ ۲۵٫۵۰۰ دلار صاحب یک مزدا میاتا ۲۰۱۹ با ۲۳۳۹ پوند وزن که از یک سقف سافت تاپ نیز برخوردار است، می‌شوید.

قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو به عنوان یک خودرو اسپورت بسیار مناسب بوده و از طرف دیگر وزن این خودرو پایین‌تر از میانگین وزن یک خودرو جدید که در حدود ۴۰۰۰ پوند برآورد شده، خواهد بود.

مزدا میاتا همچنین به همراه سیستم انتقال قدرت اتوماتیک نیز عرضه می‌شود اما با این وجود اگر به دنبال بهترین پرفورمنس ممکن از سوی این رودستر هستید بهتر است به همان گیربکس دنده‌ای بسنده کنید.

مزدا میاتا در هر دو رتبه بندی خودرو‌های اسپورت و خودرو‌های کانورتیبل جایگاه برتر را به خود اختصاص داده است.

فیات ۱۲۴ اسپایدر ۲۰۱۹

وزن خودرو: ۲۴۳۶ پوند

قیمت: ۲۴٫۹۹۵ دلار

فیات ۱۲۴ اسپایدر ۲۰۱۹ از بسیاری لحاظ دارای ساختاری مشابه به مدل میاتا می‌باشد اما با این حال این خودرو به موتور متفاوتی مجهز شده که قدرت کم‌تری را تولید می‌کند.

موتور ۱٫۴ لیتری توربو در بسیاری از مدل‌های ۱۲۴ قادر به تولید قدرت ۱۶۰ اسب بخار است که این رقم در ورژن ۱۲۴ اسپایدر Abarth به ۱۶۴ اسب بخار افزایش می‌یابد.

در صورتیکه به دنبال یک رودستر دو سرنشین ارزان قیمت و مناسب برای سفر هستید بهتر است مدل ۱۲۴ اسپایدر را در لیست خرید خود قرار دهید.

این خودرو از هندلینگی مطمئن و چابک برخوردار است هرچند در مدل میاتا شاهد هندلینگی لذت بخش‌تر هستیم.

با انتخاب ورژن Abarth نه تنها هندلینگ این خودرو بهبود می‌یابد بلکه اگزوز پرفورمنسی آن نیز صدایی خشن را تولید خواهد کرد. شروع قیمت مدل ۱۲۴ اسپایدر از ۲۴٫۹۹۵ دلار و ورژن Abarth از ۲۹٫۲۹۰ دلار آغاز می‌گردد.

آلفا رومئو ۴C اسپایدر ۲۰۱۹

وزن خودرو: ۲۴۸۷ پوند

قیمت: ۶۶٫۹۰۰ دلار

در همین ابتدای کار باید موضوعی را روشن کنیم. آلفا رومئو ۴C را نمی‌توان به طور مشخص یک خودرو راحت و یا لوکس نامید و به همین دلیل در رتبه بندی خودرو‌های اسپورت لوکس ما در جایگاه آخر قرار گرفته است.

اما سوالی که در اینجا در ذهن نقش می‌بندد این است که هدف از ساخت این خودرو کانورتیبل سایز کوچک چه بوده است؟

در پاسخ باید گفت که این خودرو تماماً با تمرکز بر پرفورمنس تولید شده است. آلفا رومئو ۴C که تنها اندکی سنگین وزن‌تر از مزدا میاتا و فیات ۱۲۴ اسپایدر است به یک موتور توربو شارژ قدرتمند‌تر با توان تولید ۲۳۷ اسب بخار قدرت مجهز شده است.

این موضوع به این معناست که این خودرو می‌تواند در تنها چهار ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و در یک پیست مسابقه‌ نیز تا حداکثر سرعت ۱۶۰ مایل در ساعت به پیش برود.

سیستم سوسپانسیون دقیق مدل ۴C به این معناست که رانندگی با این خودرو در مسیر‌های پر پیچ و خم بسیار لذت بخش می‌باشد هرچند به لطف سواری زمختی که دارد گزینه‌ی چندان مناسبی برای رانندگی روزمره محسوب نمی‌شود.

علاوه بر این اتاق این خودرو از امکانات چندان زیادی برخوردار نبوده و در ساخت فضای داخلی آن نیز از مواد باکیفیتی استفاده نشده است.

این موضوع شاید جالب به نظر نرسد اما در اینجا صحبت از خودرو‌های اسپورت سبک وزن در میان است.

ویژگی‌هایی مانند صفحه‌ نمایش‌های لمسی، صندلی‌های برقی، و روکش چرم به وزن خودرو اضافه می‌کنند که این موضوع برخلاف ماهیت این خودرو است.

قیمت مدل ۴C از ۶۶٫۹۰۰ دلار آغاز خواهد شد که این رقم بسته به آپشن‌هایی که خریداری می‌کنید می‌تواند تا تقریباً ۸۰٫۰۰۰ دلار نیز افزایش یابد.

تویوتا ۸۶ ۲۰۱۹

وزن خودرو: ۲۷۷۶ پوند

قیمت: ۲۶٫۴۵۵ دلار

تویوتا ۸۶ ۲۰۱۹ یک کوپه‌ی اسپورت ۲ + ۲ سبک وزن است که از یک جفت صندلی راحت در جلو و یک جفت صندلی در عقب که بهتر است برای حمل بسته‌ها و یا افرادی که چندان علاقه‌ای به آن‌ها ندارید استفاده شوند، برخوردار می‌باشد.

بسته به اینکه از بین سیستم انتقال قدرت اتوماتیک یا دنده‌ای کدامیک را انتخاب خواهید کرد موتور چهار سیلندر این خودرو به ترتیب قادر به تولید ۲۰۰ یا ۲۰۵ اسب بخار قدرت خواهد بود.

خروجی این موتور جذابیت فراوانی را برای بیشتر خریداران فراهم می‌کند، اگرچه برخی علاقه مندان کمی قدرت بیشتر در زیر کاپوت را ترجیح می‌دهند.

سوبارو ۲۰۱۹ BRZ

وزن خودرو: ۲۷۸۹ پوند

قیمت: ۲۵٫۷۹۵ دلار

سوبارو BRZ 2019 همزاد تویوتا ۸۶ در نظر گرفته می‌شود. این دو خودرو در کارخانه‌ی یکسانی تولید شده و تقریباً تمامی تکنولوژی‌ها و امکانات مدل ۸۶ در سوبارو BRZ نیز به چشم می‌خورد.

کمپانی سوبارو یک پکیج Performance (با قیمت ۱۱۹۵ دلار) را برای مدل BRZ ارائه می‌کند که شامل امکاناتی از جمله کمک فنر‌های تقویت شده، چرخ‌های مرغوب، و ترمز‌های Brembo می‌شود.

این اصلاحات دینامیک سواری این خودرو را که پیش از این نیز هیجان انگیز به شمار می‌رود را بهبود می‌بخشد.

مدل پایه‌ی BRZ که به یک سیستم انتقال قدرت دستی مجهز شده باشد با قیمت ۲۵٫۷۹۵ دلار قابل خرید خواهد بود.

اگر به سراغ ورژن بالاتر این خودرو یعنی Limited بروید در ازای پرداخت ۱۱۰۰ دلار اضافه از یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک بهره مند خواهید شد.

اگرچه رانندگی به همراه دنده‌ی اتوماتیک به اندازه‌ی گیربکس دستی جذاب نیست اما با این حال محاسبات راندمان سوخت سوبارو BRZ مجهز به سیستم گیربکس اتوماتیک به طور چشمگیری بهتر از سیستم انتقال قدرت دستی برآورد شده است.

هوندا سیویک ۲۰۱۹ Si

وزن خودرو: ۲۸۸۹ پوند

قیمت: ۲۳٫۹۰۰ دلار

مدل اسپورت هوندا سیویک Si یکی از بالاترین جایگاه‌ها در رتبه بندی خودرو‌های کامپکت را به خود اختصاص داده است.

این خودرو در دو سبک بدنه‌ی کوپه و سدان موجود بوده و از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو شارژ با توانایی تولید ۲۰۵ اسب بخار قدرت نیز بهره می‌برد.

اجزاء سیستم تعلیق در ورژن Si به منظور ارائه‌ی شخصیتی اسپورت‌تر از آنچه در مدل‌ پایه‌ی سیویک تجربه خواهید کرد تقویت و تنظیم شده‌اند.

طبق سنت مدل‌های پیشین Si برای رانندگی با یکی از این مدل‌ها باید تعویض دنده با سیستم انتقال قدرت دستی را بیاموزید. چرا که این خودرو فاقد آپشن گیربکس اتوماتیک می‌باشد.

پورشه ۷۱۸ کایمن ۲۰۱۹

وزن خودرو: ۲۹۴۴ پوند

قیمت: ۵۶٫۹۰۰ دلار

در صورتیکه قیمت پورشه ۹۱۱ کمی بالاتر از بودجه‌ی خرید شما است کمپانی پورشه مدل ۷۱۸ کایمن ۲۰۱۹ را نیز ارائه می‌کند که این خودرو اسپورت موتور وسط دیفرانسیل عقب از پرفورمنسی برخوردار است که شایسته‌ی نشان پورشه می‌باشد.

موتور به کار رفته در مدل پایه‌ِی ۷۱۸ کایمن یک موتور ۲٫۰ لیتری توربو شارژ با خروجی قدرت ۳۰۰ اسب بخار است.

این خودرو قادر است با استفاده از سیستم لانچ کنترل و آپشن سیستم گیربکس اتوماتیک در ۴٫۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

این در حالیست که ورژن برتر این خودرو یعنی کایمن GTS به یک موتور ۲٫۵ لیتری توربو با توان تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت مجهز بوده که در صورت برخورداری از سیستم انتقال قدرت اتوماتیک می‌تواند در تنها ۳٫۹ ثانیه به این میزان سرعت برسد.

در مقایسه با بسیاری از خودرو‌های موجود در این بخش خرید مدل ۷۱۸ کایمن را می‌توان معامله‌ای سودمند دانست.

این خودرو برابر با ۵۳٫۹۰۰ دلار قیمت گذاری شده است هر چند این رقم زمانیکه شروع به اضافه کردن پکیج‌های آپشنی چند هزار دلاری به این خودرو می‌کنید می‌تواند به سرعت بالا برود.

قیمت ورژن ۷۱۸ کایمن GTS نیز از ۸۰٫۷۰۰ دلار آغاز می‌گردد. در صورتیکه ترجیح شما یک خودرو رودستر می‌باشد بهتر است پورشه ۷۱۸ باکستر ۲۰۱۹ که اساسا نسخه‌ی کانورتیبل مدل کایمن است را مد نظر قرار دهید.

گذشته از این، وزن این خودرو دقیقاً با مدل کایمن برابری می‌کند.

پورشه ۹۱۱ ۲۰۱۹

وزن خودرو: ۳۱۵۳ پوند

قیمت: ۹۱٫۱۰۰ دلار

در دنیای اتومبیل مدل‌های انگشت شماری هستند که بتوان آن‌ها را خودرو‌هایی نمادین در نظر گفت، اما با این حال پورشه ۹۱۱ ۲۰۱۹ مطمئناً‌ یکی از خودرو‌ها می‌باشد.

موتور بکار رفته در مدل پایه‌ی این خودرو قادر به تولید ۳۷۰ اسب بخار قدرت می‌باشد.

این خروجی قدرت در ورژن GT2 RS و با استفاده از موتور شش سیلندر توربو دو قلو آن به ۶۹۰ اسب بخار افزایش می‌یابد.

حتی کند‌ترین مدل ۹۱۱ هم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت تنها به ۴٫۴ ثانیه زمان نیاز دارد. این مقدار زمان در سریع‌ترین مدل این خودرو به ۲٫۷ ثانیه می‌رسد.

این خودرو همچنین به همراه دو سیستم انتقال قدرت دستی و اتوماتیک هفت سرعت ارائه می‌گردد.

تمامی مدل‌های ۹۱۱ به صورت پیش فرض از روکش چرمی برخوردار بوده و دارای فضای نشیمن برای چهار سرنشین هستند هرچند اگر بخواهیم به طور واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم شما هرگز مایل به قرار دادن کسی در صندلی‌های عقب کوچک این خودرو نخواهید بود.

کمپانی پورشه همچنین ویژگی‌هایی نظیر سیستم جهت یابی، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و یک وای فای هات اسپات درون خودرو را به صورت پیش فرض در اختیار مالکین این خودرو قرار خواهد داد.

قیمت‌های پورشه ۹۱۱ از ۹۱٫۱۰۰ دلار شروع شده و می‌تواند تا بیش از ۳۵۰٫۰۰۰ دلار نیز افزایش یابد.

فولکس واگن گلف ۲۰۱۹ R

وزن خودرو: ۳۳۰۰ پوند

قیمت: ۴۰٫۳۹۵ دلار

با قرار دادن یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ ۲۸۸ اسب بخاری در زیر کاپوت یک فولکس واگن گلف بی آزار و اضافه کردن ویژگی‌هایی مانند سیستم سواری دو دیفرانسیل، صندلی‌های اسپورت چرمی، و یک سیستم تعلیق قابل تنظیم به آن، فولکس واگن گلف ۲۰۱۹ R پدید می‌آید.

مدل گلف R برخلاف بیشتر دیگر خودرو‌های موجود در این لیست دارای چهار در و صندلی‌ عقبی است که قابل استفاده می‌باشد.

این خودرو با قیمت ۴۰٫۳۹۵ دلاری خود گران قیمت‌ترین مدل گلف محسوب می‌شود اما با این حال این خودرو را می‌توان در عین حال سرگرم کننده‌ترین مدل گلف نیز دانست.

زمانیکه موتور پرفورمنس بالای این خودرو را به آپشن سیستم انتقال قدرت اتوماتیک دو کلاچ شش سرعت مجهز می‌کنید این خودرو قادر خواهد بود تا در کمتر از ۵ ثانیه با سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

مدل گلف در رتبه بندی خودرو‌های کامپکت ما جایگاهی را در یک سوم بالایی این لیست به خود اختصاص داده است.

در صورتیکه مدل گلف R برای شما بیش از حد گران قیمت و یا قدرتمند است مدل GTI کمپانی فولکس واگن ورژن پرفورمنسی دیگر مدل گلف است که باید در نظر بگیرید.

این خودرو ۱۲٫۸۰۰ دلار ارزان‌تر و ۲۶۹ پوند سبک وزن‌تر از گلف R می‌باشد.

BMW سری ۲ ۲۰۱۹

وزن خودرو: ۳۳۸۰ پوند

قیمت: ۳۵٫۳۰۰ دلار

BMW سری ۲ ۲۰۱۹ کامپکت یک کوپه اسپورت است که اهداف اسپورت این خودرو در طراحی آن به وضوح به چشم می‌خورد.

مدل پایه‌ی ۲۳۰i از یک موتور توربو چهار سیلندر با خروجی قدرت ۲۴۸ اسب بخار بهره برده که عملکردی سریع را در اختیار مالکین قرار می‌دهد اما با این حال تنها اشاره‌ای به پتانسیل این خودرو قلمداد می‌شود.

بهترین نسخه از این سری مدل BMW M2 است که از یک خروجی قدرت ۳۶۵ اسب بخاری برخوردار می‌باشد.

BMW سری ۲ نه تنها از جایگاهی بالا در رتبه بندی خودرو‌های سایز کوچک لوکس برخوردار است بلکه شروع قیمت ۳۵٫۳۰۰ دلاری آن نیز برای این کلاس خودرو معقول می‌باشد.

ویژگی‌هایی نظیر امتیازات ایمنی بسیار خوب، امتیاز بالاتر از حد متوسط در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده، و صندوق عقبی که برای حمل چمدان‌های لازم برای یک مسافرت یک هفته‌ای به اندازه‌ی کافی بزرگ است به دلایل اینکه چرا این خودرو باید در لیست خرید شما باشد اضافه می‌شوند.

این خودرو به صورت پیش فرض به همراه یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعت عرضه می‌شود، اما با این حال یک سیستم گیربکس دنده‌ای شش سرعت نیز به عنوان یک آپشن بدون هزینه قابل دسترس خواهد بود.


منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها