کد خبر : 19295

کمربندهای گرم شونده؛ آپشن جدید مرسدس بنز

کمربندهای گرم شونده؛ آپشن جدید مرسدس بنز

خودروهای مدرن امروزی دارای قابلیت ها و امکانات بسیاری هستند. صندلی ها و فرمان گرم شونده یکی از این موارد است که در روزهای سرد سال می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

به گزارش خودروتک ، اما کمپانی مرسدس بنز که از دیرباز به خاطر ارایه تجهیزات و آپشن های رفاهی و ایمنی شهرت داشته، قصد دارد پا را فراتر نهاده و محصولات خود را با کمربندهای گرم شونده راهی بازار کند.

این شرکت پیشگام آلمانی در حاشیه معرفی آخرین مفهومی خود با نام ESF 2019، با اعلام این موضوع گفته توسعه چنین کمربندهایی صرفا جنبه رفاهی ندارد، بلکه به لحاظ ایمنی نیز نقشی مثبت خواهد داشت.

تحقیقات انجام شده حکایت از آن دارند که در کشور پیشرفته ای مثل ایالات متحده، 15 درصد از سرنشینان داخل خودرو – چه افراد حاضر در صندلی های عقب و چه افراد حاضر در صندلی های جلو – از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند. حال آنکه در کشورهای دیگری مثل چین، این رقم بسیار فراتر می رود.

به اعتقاد مرسدس بنز کمربندهای گرم شونده می توانند مردم را نسبت به استفاده از خود راغب تر کنند. این کمربندها از طریق المنت های ظریفی که در الیافشان تعبیه شده، گرم می شوند.

مرسدس بنز

آنطور که نشریه Car and Driver گزارش کرده، کمربندهای گرم شونده در مقایسه با نمونه های رایج کنونی چندان ضخیم تر نبوده و کارایی مناسبی دارند. اشتوتگارتی ها درباره زمان تجهیز محصولات خود به کمربندهای گرم شونده حرفی به میان نیاورده اند، اما طبق روال مرسوم مرسدس بنز، احتمالا نسل آتی S کلاس اولین مدلی باشد که به این آپشن مجهز می شود.

همانطور که پیش تر به اطلاعتان رساندیم شاسی بلند کانسپت ESF 2019 از آخرین دستاوردهای مرسدس بنز در زمینه ایمنی سود می برد. یکی از جالب ترین قابلیت های این کانسپت پیشرفته، ربات حمل مثلث خطر است که در مواقع ضروری – مثل تصادف یا توقف اجباری در جاده – به طور خودکار از زیر سپر عقب خارج شده و در فاصله ای امن از خودرو قرار می گیرد. این ربات وظیفه دارد با اخطار به رانندگان عبوری آنها را به احتیاط بیشتر دعوت کند.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها