کد خبر : 19031

بنتلی گران ترین کتاب دنیا را منتشر کرد + تصاویر

بنتلی گران ترین کتاب دنیا را منتشر کرد + تصاویر

بنتلی به‌تازگی کتاب تاریخچه‌ی ۸۰۰ صفحه‌ای خود را پیش‌فروش کرده است. این کتاب در سه نسخه منتشر می‌شود و ۲۶ کیلوگرم وزن دارد.

به گزارش خودروتک ، بنتلی صدمین سالگرد تأسیس خود را با معرفی کتاب جشن گرفته است. این کتاب The Bentley Centenary Opus نام دارد و وزنش به ۲۶ کیلوگرم می‌رسد. در این کتاب، تاریخچه‌‌ی ۱۰۰ ساله‌ی شرکت بنتلی در ۸۰۰ صفحه بررسی شده است. در کتاب تاریخچه‌ی بنتلی، سرگذشت کارکنان و شرکت و تمامی خودروهای تولیدی ذکر‌ شده تا اکنون یکی از بهترین کتاب‌های منتشر‌شده در حوزه خودرو را شاهد باشیم. کتاب مذکور در سه نسخه‌ی متفاوت عرضه خواهد شد و به‌نظر می‌رسد از خودروهای بنتلی هم کلکسیونی‌تر باشد.

کتاب تاریخچه بنتلی

روی هر نسخه از کتاب‌ها، نشان شرکت بنتلی به‌کاررفته که مشابه نشان‌های موجود روی کاپوت خودروهای این شرکت است. نسخه‌ی صدسالگی (Centenary Edition) کتاب بنتلی در چهار انتخاب روکش چرمی موجود است که از آن‌ها در تودوزی خودروهای بنتلی هم استفاده شده است. جلد چرمی هماهنگ با روکش کتاب را نیز می‌توان سفارش داد. شرکت بنتلی، تنها ۵۰۰ نسخه از کتاب تاریخچه‌ی خود را منتشر خواهد کرد. البته نسخه‌ی مولینر (Mulliner Edition) این کتاب هم دردسترس خواهد بود که فقط ۱۰۰ نسخه از آن چاپ خواهد شد. کتاب مولینر در ۱۷ انتخاب روکش چرمی متفاوت عرضه می‌شود و جلدش از جنس آلومینیوم به‌کاررفته در پیشرانه‌های بنتلی خواهد بود.

کتاب تاریخچه بنتلی

در داخل جلد آلومینیومی، قسمتی از جنس لاستیک خودرو مسابقه‌ای بنتلی Speed 8 وجود دارد که قهرمان مسابقه ۲۴ ساعته‌ی لمان شده است. خریدارانی که کتاب تاریخچه‌ی بنتلی را سفارش دهند، به‌صورت رایگان به تور کارخانه‌ی بنتلی فرستاده می‌شوند و یک شب در هتل پنج‌ستاره‌ی کافه‌رویال لندن اقامت خواهند کرد. در بخش مقدمه‌ی هر دو نسخه‌ی کتاب بنتلی و مولینر، عکسی از مالک و خودرو بنتلی‌اش در صفحه‌ای آراسته‌شده با دوخت دست وجود دارد. بدین‌ترتیب، مالکان خودروهای بنتلی هم به عضوی از تاریخچه‌ی شرکت تبدیل می‌شوند. نسخه‌ی قیراط (Carat Edition) سومین نسخه‌ی این کتاب خواهد بود که با الماس متعددی تزیین شده است. این نسخه، ۲۶۰ هزار دلار قیمت دارد و گران‌ترین کتاب خودرویی جهان محسوب می‌شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها