کد خبر : 1894

پاکسازی فرودگاه با خودروهای خودران + تصاویر

پاکسازی فرودگاه با خودروهای خودران + تصاویر

شرکت کانادایی Yeti Snow واقع در مونترال کانادا برای نخستین بار ماشین هایی طراحی کرده که ضمن پاکسازی فرودگاه ها در هنگام بارش برف و یخبندان نیازی به نیروی انسانی نیز ندارد و اولین خودروهای خودران در این دسته شناخته میشود.

به گزارش خودروتک، بر همین اساس این شرکت ماشین های ویژه برف خود را برای اولین بار در باند فرودگاهی در نروژ مورد استفاده قرار داده است.  معمولا بارش برف شدید، دلیل هرج و مرج در فرودگاه‌ ها و تعطیلی آنها برای ساعت‌های طولانی است. در چنین شرایطی، دستگاه‌های برف‌روب می‌توانند در بهبود شرایط و تامین امنیت پروازها تاثیر زیادی داشته باشند.

Self-Driving Snow Plows Clear Norway Airport Runway - Project Yeti

شرکت “یتی اسنو” امیدوار است برف‌روب خودران بتواند این مشکلات را حل کند. طول این برف‌روب، ۲۰ متر و عرض آن، ۵.۵ متر است و در عرض یک ساعت می‌تواند منطقه‌ای به وسعت ۳۵۰ هزار متر مربع را برف‌روبی کند.

Self-Driving Snow Plows Clear Norway Airport Runway - Project Yeti

این برف‌روب که به تازگی در فرودگاه “Fagernes ” واقع در منطقه لیرین نروژ مورد آزمایش قرار گرفته، مجهز به حسگرها و دوربین‌های متعدد برای شناسایی محیط اطراف است و دقت بالایی دارد. همچنین، کنترل دقیق آن برای حفظ امنیت از راه دور و توسط انسان‌ها ممکن است.

شرکت “یتی اسنو” انتظار دارد بعد از تکمیل آزمایش‌ها بتواند از این برف‌روب برای پاکسازی ۵۰ فرودگاه فعال در نروژ استفاده کند.

منبع: هد هد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها