کد خبر : 18734

10 خودرو برتر موتور وسط

10 خودرو برتر موتور وسط

کلاس محصولات Mid-Engine اشاره به خودروهایی دارد که بلوک پیشرانه آن‌ها کمی عقب‌تر از محور جلو و یا کمی جلوتر از محور عقب است.

به گزارش خودروتک ، قرارگیری قوای محرکه در این فضا کارایی خودرو را از نظر فرمان‌پذیری، توزیع وزن و البته انتقال قدرت به طرز چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

به دلیل هزینه‌های بالای این سبک از مهندسی، اغلب خودروهای اسپرت از چنین ساختاری بهره می‌گیرند.

در ادامه با بهترین خودروهای موتور وسط که سال 2019 قابل خریدن هستند، آشنا خواهید شد.

1 - آکورا NSX

قیمت: 159.300 دلار

نسخه جدید آکورا NSX چیزی بیش از یک لوکس-اسپرت ژاپنی است. زیرمجموعه هوندا برای به رخ کشیدن توانایی‌های مدل 2019 این خودرو در مقابل نیسان GT-R هم‌وطن و البته آئودی R8 آلمانی سراغ یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل هیبریدی رفته است که به لطف حضور دو موتور برقی 36 اسب‌بخاری به قدرت نهایی 573 اسب‌بخار دست یافته است. شرکت می‌گوید برای این محصول از جعبه‌دنده 9 سرعته مخصوص مسابقه استفاده کرده است که قدرت خروجی را به صورت AWD به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند.

2 - آلفارومئو 4C Spider

قیمت: 68.496 دلار

بازگشت آلفا به روزهای اوج می‌تواند هواداران این برند کهنه‌کار ایتالیایی را سر ذوق بیاورد. نسخه جدید 4C اسپایدر این شرکت که اساساً ماهیتی اسپرت دارد، به گفته شرکت این‌بار «اسپرت‌تر» هم شده است. کمتر کسی باور می‌کند که آلفا توانسته 23 اسب‌بخار قدرت از پیشرانه تنها 1.7 لیتری آن بیرون بکشد. به کمک یک جعبه‌دنده 6 سرعته دوکلاچه نیروی به دست آمده را به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. پورشه باکستر احتمالاً مهم‌ترین خودرویی است که از شنیدن حضور 4C جدید به هراس افتاده است.

3 - آئودی R8

قیمت: 172.450 دلار

پرچم‌دار اسپرت‌های آئودی سال‌هاست با قلب لامبورگینی افتخارآفرینی می‌کند. نسخه‌های قبلی این خودرو از پیشرانه لامبورگینی گالاردو استفاده می‌کرد و اکنون در مدل‌های جدید شاهد حضور پیشرانه مدل هوراکان هستیم. داریم درباره یک قوای محرکه سنگین 5.2 لیتری 10 سیلندر V شکل صحبت می‌کنیم که در مدل استاندارد 562 و در مدل پلاس 602 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. جای تعجبی ندارد که جعبه‌دنده و انتقال قدرت این آلمانی نیز مشابه برادر ایتالیایی‌اش 7 سرعته دو کلاچه و AWD باشد.

4 - ب‌ام‌و i8

قیمت: 148.495 دلار

برخلاف تصور محل قرارگیری پیشرانه اسپرت فضایی باواریایی‌ها این خودرو را در زمره خودروهای موتور وسط قرار می‌دهد. ب‌ام‌و i8 جدید که تغییرات ساده‌ای را در مدل 2019 خود تجربه کرده هم‌چنان در قامت یک اسپرت هیبریدی رقابت عجیب خود با تسلا مدل S را حفظ کرده است. ب‌ام‌و فوق دو موتور برقی دارد که یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب تعبیه شده است. پیشرانه اصلی آن یک پکیج تقویت‌شده ساده 1.5 لیتری سه سیلندر است که روی هم می‌تواند 369 اسب‌بخار قدرت تولید کند. جعبه‌دنده استاندارد این خودرو 6 سرعته اتوماتیک و قدرت آن نیز به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود.

5 - بوگاتی شیرون

قیمت: 2.998.000 دلار

اسطوره ابرخودروها هم‌چنان گزینه طلایی برای رکوردشکنی به حساب می‌آید. شیرون که در واقع جانشین ویرون نامیده شده از همان ساختار افسانه‌ای پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر W شکل با 4 توربوشارژر استفاده می‌کند. خروجی ترسناک این بلوک پیچیده 1500 اسب‌بخار است. بوگاتی تغییرات انقلابی در قسمت جعبه‌دنده شیرون اعمال نکرده است. این یعنی حضور همان جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه با سیستم انتقال قدرت AWD.

6 - فراری F8 Tributo

قیمت: 274.280 دلار

بعد از موفقیت خیره‌کننده فراری 488 که یکسره از 2015 تا 2019 افتخارآفرینی کرد، کار برای مارانلویی‌ها سخت شد؛ اما معرفی F8 تریبوتو نشان داد که فراری همیشه چیزی در چنته دارد. این خودرو را می‌توان یکی از اصیل‌ترین مدل‌های موتور وسط نامید. چراکه ساختار بلوک آن همان چیزی است که پیش‌تر روی مدل‌های تاریخی مانند F40، انزو و حتی ابرخودروی لافراری دیده بودیم. اسب سرکش برای این خودرو از یک پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر V شکل با قدرت 710 اسب‌بخار استفاده کرده است. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه با فناوری فرمول یک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

7 - فورد GT

قیمت: 500.000 دلار

در سال 2019 حیف است که از فورد GT را از یاد ببریم. شاهزاده تنومندی که در حال حاضر تنها سوپر اسپرت آمریکایی موتور وسط است. البته تولید آن در خارج از خاک آمریکا یعنی در کانادا بسیاری را دلزده کرده است ولی با این حال هنوز هم می‌توان به آینده عضلانی‌ها امیدوار بود. در این خودرو دیگر خبری از آن پیشرانه پرطنین هشت سیلندر V شکل نیست. حالا آمریکایی‌ها سراغ یک نمونه جدید 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل با 647 اسب‌بخار قدرت رفته‌اند. با این حال جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت محور عقب آن می‌تواند روزهای طلایی این خودرو را یادآوری کند.

8 - لامبورگینی اونتادور SVJ

قیمت: 424.845 دلار

دنیای سوپراسپرت‌ها بدون لامبورگینی معنایی ندارد. به ویژه پرچم‌دار اصلی این شرکت یعنی اونتادور سری سوپرولوچه جوتا (مخفف SVJ) که ایتالیایی‌ها آن را یک ادای احترام به مدل افسانه‌ای میورا اواخر دهه 60 قلمداد کرده‌اند. اونتادور یکی از آخرین بازماندگان عصر استفاده از پیشرانه‌های 12 سیلندر V شکل است. این خودرو به لطف حضور یک پیشرانه 6.5 لیتری در نسخه استاندارد خود می‌تواند 729 تولید کند و در نسخه SVJ خود قابلیت تولید 759 اسب‌بخار قدرت را دارد. جعبه‌دنده منحصربه‌فرد این خودرو 7 سرعته نیمه اتوماتیک با انتقال قدرت چهار چرخ محرک است.

9 - لامبورگینی هوراکان Evo

قیمت: 267.569

اگر هوراکان استاندارد برای شما کم است، گاو خشمگین به شما ویرایش EVO آن را پیشنهاد می‌کند. خودرویی که می‌گویند پیست نوربورگ‌رینگ را به آتش کشیده است. اگرچه می‌دانیم پیشرانه این خودرو روی آئودی R8 هم تعبیه شده ولی کارایی آن وقتی در کالبد جنون‌آمیز خودش قرار می‌گیرد، تبدیل به 631 اسب‌بخار قدرت از همان نیروگاه 5.2 لیتری 10 سیلندر V شکل می‌شود. برای این نسخه از هوراکان نیز یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه با سیستم انتقال قدرت AWD در نظر گرفته شده تا بتواند رقابت با مک‌لارن 720S را به راحتی هرچه تمام‌تر به پایان برساند.

10 - لوتوس Evora 400

قیمت: 91.785 دلار

لوتوس برای آن‌ها که عاشقش هستند یک شهاب‌سنگ بی‌پایان است. امسال در بازار آمریکا نسخه جدید اوورا 400 می‌آید تا خواب را از چشمان پورشه کیمن GT4 برباید. فریب ظاهر ریزاندام این اسپرت زیرک را نخورید. زیر کاپوت آن یک پیشرانه ناآرام 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل قرار گرفته که می‌تواند 400 اسب‌بخار قدرت تولید کند. دلیل دستیابی به این خروجی تحسین‌برانگیز آن است که لوتوس به جای استفاده فانتزی از توربوشارژر، مانند حرفه‌ای‌ها سراغ مکانیزم سوپرشارژر رفته است. تصور کنید نسخه‌ای از این خودرو تولید شده که مجهز به جعبه‌دنده 6 سرعته دستی است. البته نمونه 6 سرعته اتوماتیک نیز موجود است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها