کد خبر : 18316

20 خودروی نظامی که مردم عادی هم می توانند بخرند + قیمت

20 خودروی نظامی که مردم عادی هم می توانند بخرند + قیمت

یک خودروی نظامی شاید ابعادی در حدود ۱۰۲ اینچ داشته باشد و به همین خاطر آن‌ها را در جاده‌ها نمی‌بینید. البته در کشوری مثل آمریکا جاده‌ها و مکان‌هایی غیرقانونی زیادی برای تردد خودرو‌های نظامی ایجاد شده است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که اگر برای خرید یک خودروی نظامی به آمریکا سفر کردید؛ حتما قوانین و مقررات را خوب بخوانید و به خاطر بسپارید!

به گزارش خودروتک ، افراد زیادی اخبار مرتبط با خودرو‌های نظامی را دنبال می‌کنند. این خودرو‌ها بسیار منحصر به فرد بوده و برای حضور در میادین نبرد طراحی شده‌اند. ولی بعضی از مردم خبر ندارند که می‌توان برخی از خودرو‌های نظامی را با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار خرید! در واقع مردمِ برخی از کشور‌ها توان خرید یک تانک را دارند؛ اما به آن‌ها اجازه تردد در جاده‌های مختلف داده نمی‌شود.

دلیل آن هم کاملا مشخص است! یک خودروی نظامی شاید ابعادی در حدود ۱۰۲ اینچ داشته باشد و به همین خاطر آن‌ها را در جاده‌ها نمی‌بینید. البته در کشوری مثل آمریکا جاده‌ها و مکان‌هایی غیرقانونی زیادی برای تردد خودرو‌های نظامی ایجاد شده است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که اگر برای خرید یک خودروی نظامی به آمریکا سفر کردید؛ حتما قوانین و مقررات را خوب بخوانید و به خاطر بسپارید!

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

برای خرید یک خودروی نظامی بزرگ و دوست داشتنی؛ فقط کافی است که به وب‌سایت eBay مراجعه کنید. در این وب‌سایت با یک جستجوی ساده متوجه می‌شوید که بیش از صد‌ها خودروی نظامی برای خرید و فروش وجود داشته و حتی می‌توان مد‌ل‌هایی مربوط به سال ۱۹۴۵ را خریداری کرد! در eBay برای هر فردی و با هر بودجه‌ای خودرو‌های نظامی در انواع و اقسام گوناگون وجود دارد. وقتی شما یک خودروی نظامی را خریداری کنید؛ قوانین مالکیت نظامی و غیرنظامی شامل حال شما شده و به این ترتیب می‌توانید از سواری برروی یک خودروی نظامی لذت ببرید. در اینجا ما تصمیم گرفتیم که ۲۰ خودروی نظامی موجود در بازار جهانی را معرفی کنیم. خرید برخی از خودرو‌های لیست ما به آسانی امکان پذیر بوده و مردم عادی آن‌ها را خرید و فروش می‌کنند!

جیپ Staff Car Concept – قیمت: حدود ۴۰ هزار دلار

جیپ Staff Car Concept را می‌توان با انجام تغییراتی برای رانندگی قانونی آماده کرد. این خودروی نظامی نسخه متحول شده Wrangler JK بوده و تنها در Staff Car Concept فاصله بین محور‌ها افزایش یافته و کابین و... دستخوش تغییراتی شده‌اند.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

تمام قطعات این خودروی نظامی تغییر کرده‌اند. در این خودرو از یک پیشرانه ۳.۶ لیتری V۶ با توان ۲۸۵ اسب‌بخار استفاده شده است. حداکثر سرعت Staff Car Concept حدود ۱۱۰ مایل بوده و صفر تا ۱۰۰ آن هم ۸ ثانیه است. قدرت پیشرانه در این خودروی نظامی، به وسیله یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل شده و شما برای خرید مدل ۲۰۱۵ آن باید حدود ۴۰ هزار دلار پرداخت کنید.

رنو Sherpa – قیمت: ۲۷۲ هزار دلار

مردم عادی توان سفارش نسخه غیرنظامی رنو Sherpa را دارند. خانواده این خودرو شامل ۶ نسخه متفاوت بوده و عمدتا از آن‌ها برای انجام عملیات‌های زرهی دفاعی و سبک استفاده می‌شود. Sherpa خودروی ارزانی نیست؛ زیرا با استفاده از تکنولوژی بروز خودرو‌های زرهی ساخته شده و بیشتر برای انجام ماموریت‌های تاکتیکی از Sherpa استفاده می‌شود! ۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

این خودروی نظامی به یک پیشرانه ۴.۷۶ لیتری ۴ سیلندر با توان ۲۱۵ اسب‌بخار مجهز شده است. در Sherpa از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها استفاده شده و جالب است که نسخه جهش یافته و ورزشی آن در رالی داکار فرانسه حضور پیدا کرده بود!

GAZ Tigr- قیمت: ۱۱۰ هزار دلار

خودروی نظامی GAZ Tigr برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ و توسط ارتش روسیه مورد استفاده قرار گرفت. از GAZ Tigr در میادین نبرد به عنوان خودرویی برای حمل و نقل پیاده نظام استفاده شده و GAZ Tigr نیرو‌ها و کالا‌های مورد نیاز نظامیان را حمل می‌کند.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

از نظر ظاهری این خودرو شبیه به Humvee ارتش ایالات متحده آمریکا بوده و به یک پیشرانه دیزلی ۵.۹ لیتری مجهز شده است. این خودرو توان پیشرانه خود را به وسیله یک گیربکس دستی ۶ سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل کرده و نسخه غیرنظامی آن دارای سیستم صوتی، صندلی‌های چرمی و تهویه مطبوع است.

مرسدس‌بنز G۶۳ AMG ۶x۶- قیمت: ۵۲۳ هزار دلار

این خودروی نظامی در سال ۲۰۰۷ و برای ارتش اتریش ساخته شده است. G۶۳ AMG ۶x۶ دارای شش چرخ بوده و یکی از بزرگ‌ترین و گران قیمت‌ترین محصولات مرسدس‌بنز برای رانندگی غیر قانونی و آفرود است. طراحی G۶۳ AMG ۶x۶ با وجود اینکه یک خودروی نظامی است؛ هنوز هم خوب و بروز به نظر می‌رسد.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

در این خودرو از یک پیشرانه ۵.۵ لیتری V۸ با توان ۵۳۶ اسب‌بخار استفاده شده است. G۶۳ AMG ۶x۶ یکی از گران‌ترین SUV‌های مرسدس‌بنز بوده و برای خریداری آن باید نزدیک به ۵۲۳ هزار دلار هزینه کنید.

مرسدس برای ارتش‌های جهان خودرو‌های نظامی مختلفی را به تولید رسانده و اگر شما قصد خرید یک G۶۳ AMG ۶x۶ را داشتید؛ باید به سراغ نمایندگی مرسدس در آلمان رفته و هزینه واردات و گمرک را پرداخت کنید!

پارامونت مارائودر- قیمت: ۴۸۵ هزار دلار

پارامونت مارائودر یک خودروی نظامی آفریقایی است. این خودرو توسط گروه پارامونت در آفریقای‌جنوبی ساخته شده و اولین بار در سال ۲۰۰۷ و در شهر ابوظبی معرفی گشت. این محصول ظرفیت حمل بالایی داشته و از آن برای حمل و نقل انواع و اقسام سلاح‌ها و موشک‌های پیشرفته استفاده می‌شود.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

مارائودر قیمتی در حدود ۴۸۵ هزار دلار داشته و اگر به آن علاقه‌مند شده‌اید؛ باید با گروه پارامونت ارتباط برقرار کرده و آن را سفارش دهید! در حال حاضر تنها ۲۵۰ دستگاه از خودروی نظامی مارائودر به تولید رسیده و به دلیل رانندگی ریچارد هاموند در برنامه Top Gear با این خودروی نظامی بزرگ و غول‌پیکر؛ مارائودر شهرتی جهانی دارد.

Go-Ped Knightrider- قیمت: ۴ هزار و ۷۰۰ دلار

Go-Ped Knightrider توسط ارتش آمریکا و اسرائیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما واقعا چرا یک اسکوتر بچه‌گانه را برای نبرد‌های خشن به این روز انداخته‌اند؟!

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

Go-Ped Knightrider برای تردد مخفیانه و بی‌سر و صدا در خطوط دشمن طراحی شده و وجود آن بسیار ضروری است! در این اسکوتر از باتری‌های لیتیومی با توان پیمایش ۲۵ کیلومتر استفاده شده و حداکثر سرعت آن حدود ۱۹ مایل در ساعت است. مردم عادی توان خریداری این اسکوتر را داشته و فقط باید ۴۷۰۰ دلار خرج کنند.

MV۸۵۰ TerrainArmor Edition- قیمت: ۱۵ هزار دلار

این وسیله نقلیه توسط یکی از بزرگترین تامین کنندگان ارتش ایالات‌متحده آمریکا ساخته شده و از آن برای عبور و مرور از نقاط صعب‌العبور و آفرود استفاده می‌شود. ظاهر آن شبیه به جیپ M۳۸ بوده و ظرفیت حمل ۶۰۰ پوند بار را دارد.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

برای این خودروی نظامی یک پیشرانه دو سیلندر با حجم ۸۵۰ سی‌سی در نظر گرفته شده است. MV۸۵۰ TerrainArmor Edition به فرمان الکتریکی هم مجهز شده و مردم فقط با پرداخت ۱۵ هزار دلار توان خریداری آن را دارند!

Supacat LRV ۴۰۰ – قیمت: ۲۵ هزار دلار

خودروی نظامی Supacat LRV ۴۰۰ توسط شرکت بریتانیایی SC Group ساخته شده است. این خودرو از سال ۱۹۸۳ تولید شده و تاکنون نسخه‌های فراوان و متفاوتی از آن را شاهد بودیم. از Supacat LRV ۴۰۰ برای حمل نیرو‌های ویژه استفاده شده و شرکت بریتانیایی یک پیشرانه ۳.۲ لیتری ۵ سیلندر و توربوشارژ را با توان ۲۳۶ اسب‌بخار برای آن در نظر گرفته است.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

البته خریداران می‌توانند از توان یک پیشرانه V۸ با قدرت ۶۴۰ اسب‌بخار در Supacat LRV ۴۰۰ استفاده کنند؛ ولی برای برخورداری از پیشرانه مذکور باید بیش از ۲۵۰ هزار دلار پرداخت کرد!

Oshkosh L-ATV- قیمت: ۴۵۰ هزار دلار

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

خودروی نظامی Oshkosh L-ATV جایگزین Humvee پیر و خدمت کار همیشگی ارتش آمریکا در سال‌های اخیر است. قیمت نسخه پایه این خودرو ۲۵۰ هزار دلار بوده و نسخه غیرنظامی و مجاز آن با قیمتی نزدیک به ۴۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

DUKW "Duck" Amphibious Truck- قیمت: ۷۸ هزار دلار

این خودرو قدیمی‌ترین وسیله نقلیه نظامی موجود در لیست ماست؛ زیرا که تاریخ ساخت و توسعه آن به سال ۱۹۴۲ و روز‌های جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. این خودروی نظامی برای تردد در دریا و زمین ساخته شده و به همین خاطر ظاهری شبیه به قایق دارد.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

از سال ۱۹۴۲ تا سال ۱۹۴۵ حدود ۲۱ هزار دستگاه از این خودروی عجیب به تولید رسیده و امروزه می‌توان تعدادی از آن‌ها را به راحتی خریدی کرد. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۴ یک دستگاه از آن را با قیمت ۷۸ هزار دلار خریداری کردند. در این خودروی نظامی از یک پیشرانه ۶ سیلندر با توان ۹۲ اسب‌بخار استفاده شده است!

فولکس‌واگن Bombardier ILTIS- قیمت: ۵ هزار دلار

باور کردنی نیست؛ اما شما می‌توانید با پرداخت ۵ هزار دلار یک خودروی نظامی را خریداری کنید! فولکس‌واگن Bombardier ILTIS از سال ۱۹۷۸ تا سال ۱۹۸۸ تولید شد و در مجموع ۹۵۵۷ دستگاه از آن توسط نیرو‌های نظامی آلمان خریداری شد. همچنین ۲۶۷۳ دستگاه از این خودروی نظامی کوچک برای عرضه در آمریکای شمالی به تولید رسید.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

نسل اول Bombardier ILTIS از توان یک پیشرانه ۱.۷ لیتری و ۴ سیلندر با توان ۷۵ اسب‌بخار استفاده کرده و کیفیت قابل توجه آن نظر ارتش آلمان را جلب کرده بود!

Humvee- قیمت: ۱۰ هزار دلار

Humvee محبوب‌ترین خودروی نظامی ارتش ایالات‌‎متحده آمریکا بوده و اکنون با آمدن خودروی Oshkosh L-ATV باید از آن خداحافظی کرد. از Humvee در کشور‌های مختلف خاورمیانه؛ از جمله عراق استفاده فراوانی شده است.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

این خودرو از سال ۱۹۸۴ به تولید رسیده و در سال ۲۰۱۴ دولت آمریکا حدود ۴ هزار دستگاه از Humvee‌های خود را به افراد غیرنظامی فروخت است. اکنون می‌توان در بازار دسته دوم‌های آمریکا به دنبال یک Humvee قدیمی و مرتبط به دهه ۹۰ گشت و با پرداخت ۱۰ هزار دلار یکی از بهترین خودرو‌های نظامی جهان را خریداری کرد!

OT-۶۴ Skot- قیمت: ۲۵ هزار دلار

این خودروی نظامی در دهه ۶۰ میلادی و توسط نیرو‌های لهستان و چکسلواکی به تولید رسیده بود. کشور‌های مذکور در مجموع ۴۵۰۰ دستگاه از انواع مختلف OT-۶۴ Skot را تولید کرده و موفق به صادرات ۱۵۰۰ دستگاه از آن‌ها شدند.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

اکنون تعداد زیادی از OT-۶۴ Skot‌ها در کشور روسیه مشغول زنگ خوردن بوده و شما می‌توانید با پرداخت ۲۵ هزار دلار صاحب یکی از آن‌ها شوید!

Sherman Tank- قیمت: ۵۵۰ هزار دلار

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

Sherman Tank هم به سال‌های جنگ جهانی دوم باز گشته و در یکی از حراجی‌های eBay قیمت نسخه بازسازی شده آن حدود ۵۵۰ هزار دلار در نظر گرفته شده بود! نیرو‌های آمریکایی به دلیل تولید ارزان و قابل اعتماد بودن این تانک؛ در طول جنگ جهانی دوم تعداد فراوانی از آن را تولید کرده و مورد استفاده قرار دادند.

Alvis CVRT Stormer- قیمت: ۳۰ هزار دلار

نسخه‌های جدید Alvis CVRT Stormer هنوز هم به تولید رسیده و اکنون می‌توان با پرداخت ۳۰ هزار دلار یکی از نسخه‌های قدیمی و غیرنظامی آن را خریداری کرد. قیمت Alvis CVRT Stormer نسبت به برخی از SUV‌های موجود در بازار کمتر بوده و باید توجه داشت که SUV‌های مذکور مانند Alvis CVRT Stormer بدنه زرهی ندارند!

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

این خودروی نظامی از یک پیشرانه ۶ لیتری و ۶ سیلندر استفاده کرده و توان آن حدود ۲۵۰ اسب‌بخار است. حداکثر سرعت Alvis CVRT Stormer حدود ۵۰ مایل در ساعت بوده و باید گفت که این سرعت فقط برای میادین نبرد مناسب است!

Supacat All-Terrain Mobility Platform MkIV- قیمت: ۶۰ هزار دلار

این وسیله نقلیه نظامی ۶ چرخ تقریبا در اکثر ارتش‌ها و نیرو‌های مسلح بروز جهان حضور دارد. این خودرو توان حمل ۱.۵ تن بار را داشته و کاملا دوزیست است.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

نسخه غیرنظامی و جدید این خودروی نظامی را می‌توان با پرداخت ۶۰ هزار دلار خریداری کرد. البته نسخه دسته دوم آن را می‌شود با قیمتی در حدود ۱۵ هزار دلار خرید و سوار بر یکی از بهترین خودرو‌های نظامی و ترابری جهان شد!

دوج WC Utility Truck- قیمت: ۵ هزار دلار

سری دوج WC در جنگ جهانی دوم حضور داشت و نسخه‌های ۴ و ۶ چرخ متحرک آن در خدمت ارتش آمریکا بودند. نسخه‌های مختلف این خودروی نظامی به موتور‌های گوناگونی مجهز شده و تمام آن‌ها از گیربکس ۴ سرعته استفاده می‌کردند.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

هم اکنون می‌توان این خودروی نظامی را با قیمتی در حدود ۵ هزار دلار خریداری کرد. البته برخی از نسخه‌های سالم و ماندگار این خودرو حدود ۳۰۰ هزار دلار ارزش‌گذاری شده‌اند!

Steyr Puch Pinzgauer- قیمت: ۲۹ هزار دلار

Steyr Puch از خانواده Pinzgauer بوده و یکی از پرکاربردترین خودرو‌های نظامی جهان است. این خودرو از سال ۱۹۷۱ تولید شده و همچنان نسخه‌های بروز و شگفت‌انگیز آن تولید می‌شوند.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

هم اکنون علاقه‌مندان به خودرو‌های نظامی با پرداخت ۲۹ هزار دلار می‌توانند نسخه ۱۹۷۴ این کامیون نظامی را خریدار کنند.

SdKfz ۲۵۱- قیمت: ۶۲۴ هزار دلار

این خودروی نظامی نیمه زرهی برای حمل سربازان آلمانی در جنگ جهانی دوم طراحی شده بود. اکنون چند نسخه از SdKfz ۲۵۱ در آمریکا حضور داشته و صاحبان آن‌ها با بازسازی کامل این خودروی نظامی قیمتی در حدود ۶۲۴ هزار دلار برای آن در نظر گرفته‌اند!

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

در مجموع ۱۵۲۵۲ دستگاه از انواع مختلف SdKfz ۲۵۱ به تولید رسیده و امروزه اکثر آن‌ها از کار افتاده‌اند. این خودروی نظامی ۴ مدل اصلی داشته و در ۲۲ نسخه متفاوت تولید شده بود!

ولوو TP۲۱ Sugga - قیمت: ۲ هزار دلار

ولوو TP۲۱ Sugga براساس سری PV۸۰۰ ساخته شده است. PV۸۰۰ در سال ۱۹۳۸ معرفی شد؛ اما ولوو با تغییراتی در سال ۱۹۵۳ خودروی نظامی TP۲۱ Sugga را بر اساس آن تولید کرد. این خودرو مخصوص ارتش بود و ولوو با تلاشی فراوان موفق به ساخت ۷۲۰ دستگاه از آن شد.

۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

در دهه ۵۰ از TP۲۱ Sugga در ارتش سوئد استفاده زیادی شد و اکنون می‌توان نسخه‌هایی از آن را با قیمت ۲۵ هزار دلار خریداری کرد. البته باید توجه داشت که در حال حاضر صاحبان ولوو TP۲۱ Sugga از بدنه آن استفاده کرده و با تغییر سیستم‌های فنی TP۲۱ Sugga به آفرود می‌روند!


منبع: برترین ها

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها