کد خبر : 17751

کدام تیپ از خودروها بیشترین مشتری را دارد؟

کدام تیپ از خودروها بیشترین مشتری را دارد؟

خودروسازان مختلفی در دنیا هستند که به رقابت کسترده‌ای در خصوص میزان فروش با یکدیگر می‌پردازند. در این میان تمرکز بر روی برخی از سگمنت‌ها بیشتر است چرا که طرفداران بیشتری نیز دارند. اما کدام سگمنت پرطرفدارتر است؟ شاسی‌بلند یا سدان؟

به گزارش خودروتک ، خودروسازان مختلف سال 2018 در سراسر دنیا مجموعا 86 میلیون دستگاه خودرور تولید کردند که در 54 بازار فروش عرضه شد. لازم به ذکر است که سگمنت شاسی‌‌بلندها بیشترین طرفدار را دارد و فروش خودروهای الکتریکی نیز تا 75 درصد رشد داشته است. خودروسازی‌های فولکس‌واگن، تویوتا و رنو-نیسان از جمله بزرگترین خودروسازان در سال 2018 بودند. تویوتا در بین این خودروسازان بیشترین فروش را به طور کلی داشته و فورد سری F نیز بیشترین فروش را داشته است. تویوتا کرولا نیز پرطرفدارترین خودروی با 4 سرنشین است. شاسی‌بلندها در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارند و نزدیک به 36 درصد از بازار خودرو در سال 2018 را تشکیل دادند.

رکوردشکنی‌های جالب

یکی از آمارهای جالب در مورد کشورهای سازنده خودرو این است که کشور هند در سال 2018 توانسته جزء بزرگترین تولیدکنندگان در جایگاه چهارم قرار بگیرد. رشد کشور هند به شدت بالا است و انتظار می‌رود این کشور در سال 2021 به جایگاه سوم دست پیدا کند که یک آمار عجیب و جالب خواهد بود. یکی دیگر از اتفاقات جالب این است که روسیه توانسته کره‌جنوبی را ازلحاظ آمار تولید خودرو شکست دهد. چین همچنان بیشترین آمار تولید را دارد و با تولید 28 میلیون دستگاه خودرو در جایگاه نخست قرار دارد. به طور کلی در اروپا و آمریکا نیز به ترتیب 17.7 و 17.3 میلیون دستگاه خودرو به تولید رسید.

رشد شدید الکتریکی‌ها

خودروهای الکتریکی رشد شدیدی ازلحاظ فروش داشته‌اند و همان‌طور که ذکر شد فروش این خودروها در سال 2018 تا 74 درصد افزایش‌یافته ضمن این‌که 1.6 میلیون از این خودروها به فروش رسیده است. رشد خودروهای الکتریکی ازلحاظ فروش نسبت به سایر خودروها شگفت‌انگیز بوده و کشور چین نیز در این زمینه فروش گسترده‌ای داشته است. لازم به ذکر است که تسلا مدل 3 بهترین فروش را در بین خودروهای الکتریکی داشت و پس‌ازآن مدل‌های EC و LEAF در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.


منبع: گسترش

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها