کد خبر : 17746

رونمایی از قوی ترین موتورسیکلت تریومف

رونمایی از قوی ترین موتورسیکلت تریومف

شرکت تریومف به‌تازگی Rocket III TFC ، قوی‌ترین موتورسیکلت تاریخش را معرفی کرده است. پیشرانه‌ی سه سیلندر این موتور ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

به گزارش خودروتک ، اوایل سال جاری میلادی، شرکت تریومف اعلام کرد بخش جدیدی راه‌اندازی می‌کند که در آن، اولین موتورسیکلت با بسته‌ی TFC (مخفف Triumph Factory Custom) با نام تراکستون (Thruxton) ساخته می‌شود؛ اما اکنون شرکت تریومف همراه‌با نمونه‌ی تراکستون، موتورسیکلت دیگری با بسته‌ی TFC معرفی کرده که راکت ۳ (Rocket III) نام دارد. موتورسیکلت راکت ۳ اکنون به‌عنوان قدرتمند‌ترین نمونه ساخته‌شده در تاریخ شرکت تریومف محسوب می‌شود.

موتورسیکلت تریومف راکت ۳ TFC

این کروزر خاص اندکی بعد از انتشار شایعاتی مبنی‌بر معرفی نسل جدید خود رونمایی شد تا هیجان را در بازار موتورسیکلت‌های هم‌رده به‌اوج برساند. تاکنون مشخص نشده آیا نسل جدید موتور راکت تریومف ساخته خواهد شد یا خیر؛ اما شرکت تریومف نسخه‌ای خاص از این موتورسیکلت را رونمایی کرده است.

موتورسیکلت تریومف راکت ۳ TFC

شرکت تریومف به‌تازگی ویدئویی هم از این موتورسیکلت منتشر کرده که در آن تمامی اطلاعات فنی شرح داده می‌شود. تنها ۷۵۰ نمونه از موتورسیکلت تریومف Rocket III TFC ساخته می‌شود و شماره‌ساخت هر نمونه روی پلاک مخصوصی ثبت می‌شود. از این تعداد ۲۵۰ نمونه برای بازار آمریکای‌شمالی در نظر گرفته‌ شده است. طراحی مدل جدید درمقایسه‌با نمونه قبلی جمع‌و‌جور‌تر شده است.

موتورسیکلت تریومف راکت ۳ TFC

در راکت ۳ انحنای بیشتری در بدنه دیده می‌شود و با استفاده از قطعات فیبرکربنی، زیبایی بدنه کاملا به‌چشم می‌آید. استفاده از چرا‌غ‌های LED نمادین تریومف نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری جذاب این نمونه است. قطعات فیبرکربنی به‌خصوص در قسمت‌های کناری صندلی موتور دیده می‌شود. تریومف Rocket III TFC از رینگ‌های آلومینیومی سبک‌وزن بهره می‌برد که با دیسک‌ ترمز‌های برمبو هماهنگ شده‌اند. همانند هر پاورکروزر قدرتمند دیگری، این مدل هم با بسته‌ی الکترونیکی متشکل از ABS در پیچ، کنترل پایداری، کوییک‌شیفتر، عقربه‌شمار TFT و چهار حالت رانندگی معرفی شده است.

موتورسیکلت تریومف راکت ۳ TFC

بی‌شک جذاب‌ترین ویژگی این موتورسیکلت، پیشرانه‌ی بزرگ آن است که درواقع، بزرگ‌ترین پیشرانه‌ی ساخته‌شده برای موتورسیکلت کارخانه‌ای محسوب می‌شود. پیشرانه‌ی تریومف Rocket III TFC با افزایش حجم، به ۲۵۰۰ سی‌سی رسیده است. باوجوداینکه هنوز میزان دقیق قدرت این موتورسیکلت منتشر نشده، شرکت تریومف اعلام کرده پیشرانه‌ی جدید بیش از ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

موتورسیکلت تریومف راکت ۳ TFC

هدرزهای سه‌گانه‌ی پیشرانه‌ی سه سیلندر در هر دو طرف به سر‌اگزوزهای فیبرکربنی دوگانه متصل می‌شوند و هماهنگی جذابی در ظاهر موتور به‌وجود می‌آورند. شاسی این نمونه با همکاری شرکت Showa ساخته شده و از ضربه‌گیر‌های تنظیم‌شونده در قسمت عقب بهره می‌برد. با وجود تغییرات اعمال شده، وزن Rocket III TFC اکنون به ۲۶۰ کیلوگرم می‌رسد که ۳۵ کیلوگرم از نمونه‌ی قبلی سبک‌تر است.

موتورسیکلت تریومف راکت ۳ TFC

با درک این حقیقت که موتور تراکستون TFC تریومف از پیشرانه‌ی نمونه‌ی تراکستون R بهره می‌برد، بعید نیست نسل بعدی Rocket III TFC هم از پیشرانه‌ی جدید ۲.۵ لیتری استفاده کند. قیمت پایه‌ی درنظر گرفته‌شده برای این موتور زیبا ۲۹ هزار دلار است.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها