کد خبر : 17578

چرا نسخه پایه تسلا مدل 3 تنها 144 کیلومتر پیمایش دارد؟

چرا نسخه پایه تسلا مدل 3 تنها 144 کیلومتر پیمایش دارد؟

سابقه توقف تولید برخی از مدل های شرکت تسلا حتی از کشتن شخصیت های سریال محبوب "Game of Thrones" نیز بیشتر است.

به گزارش خودروتک ، الون ماسک با وعده عرضه یک خودروی ارزان قیمت الکتریکی باعث ایجاد صف های طولانی پیش خرید مدل 3 در سرتاسر جهان شد. در 2 سال گذشته مدل هایی با برد حرکتی بالا و مجهز به دو موتور الکتریکی با قدرت بیشتر موسوم به Performance توسط تسلا عرضه شده که قیمت بسیار بیشتری از آن چه الون ماسک وعده داده بود دارد. در اواخر سال میلادی گذشته تسلا بالاخره نسخه ارزان قیمت مدل 3 تحت نام Standard Range را عرضه کرد. این مدل با بهای دقیق 44.999 دلار کانادا در این کشور پیش از تخفیف مالیاتی و هزینه تحویل قیمت گذاری شده است.

تسلا
در کانادا خودروهای الکتریکی که قیمت پایه کمتر از 45 هزار دلار دارند شامل 5 هزار دلار کمک مالی از سوی دولت خواهند شد. به همین دلیل قیمت واقعی این نسخه پایه کمی کمتر از 40 هزار دلار برای خریدار آب می خورد.

این تسلا به دلیل قیمت پایین آن قطعا طرفداران خود را خواهد داشت اما نکته غم انگیز و ناامید کننده این است که برد حرکتی این مدل در دنیای واقعی در حدود 144 کیلومتر است و حتی اگر ایستگاه های شارژ تسلا موسوم به سوپرشارژر به سرعت باتری های این خودرو را شارژ کنند این میزان برد حرکتی برابر با یک نیسان لیف الکتریکی مدل 10 سال پیش است.

tesla-model-3-white-interior-2-e1526831089773
اما این تمامی ماجرا نیست. نکته هوشمندانه ای که تسلا در عرضه این نسخه به کار برده این است که تا زمانی که مدل پایه این خودرو زیر 45 هزار دلار قیمت داشته باشد نسخه های بالاتر این خودرو نیز شامل تخفیف و کمک مالی دولت خواهند شد. در واقع مدل Standard Range Plus با برد حرکتی بسیار بیشتر معادل 386 کیلومتر با قیمت 53.700 دلار نیز شامل این تخفیف خواهد شد. همه این ها به لطف برادر بی خاصیت Standard Range Plus و قوانین کشور کانادا ممکن شده است. با توجه به این موضوع می توان عرضه این نسخه عجیب تسلا مدل 3 را در راستای استفاده از کمک های دولتی توصیف کرد اما مشخص نیست که این قوانین تا چه زمانی پا بر جا خواهند بود و به طور مثال چنین مشوق دولتی در کشور انگلستان از ابتدای سال جاری میلادی برای مدل های پلاگ هیبریدی حذف شده است و فروش مدل های پر فروشی همچون میتسوبیشی اوتلندر PHEV را تحت تاثیر قرار داده است.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها