کد خبر : 17108

با این خودرو برانید و پول دربیاورید

با این خودرو برانید و پول دربیاورید

شرکت جاگوار لندرور مشغول توسعه فناوری به نام کیف پول هوشمند است که به رانندگان کمک می کند با اشتراک گذاری اطلاعات درباره ترافیک و غیره هنگام رانندگی درآمدزایی کنند.

به گزارش خودروتک ، شرکت خودروسازی جگوار لندرور سیستم جدیدی ابداع کرده‌اند که به افراد کمک می‌کند هنگام رانندگی درآمدزایی کنند.

فناوری «کیف پول هوشمند» به رانندگان کمک می‌کند برای اشتراک گذاری اطلاعات درباره وضعیت ترافیک و چاله‌های خیابان ارز دیجیتال دریافت کنند. این اعتبار دیجیتالی برای پرداخت عوارض، هزینه پارکینگ یا شارژ وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شود.

هم اکنون سیستم مذکور در مرکز مهندسی نرم افزارJLR در ایرلند در حال آزمایش است و البته نیازمند هیچ گونه پرداختی نیست. مهندسان از هم اکنون این فناوری را در خودروهای آزمایشی F-Pace جگوار و Range Rover Velar نصب کرده‌اند. رانندگان همچنین می‌توانند «کیف پول‌های هوشمند» خود را با روش‌های مرسوم نیز شارژ کنند.

«راسل ویکرز» مدیر بخش نرم افزار جگوار لندرور می‌گوید: ما مشغول ساخت فناوری اتصال خودروها به یکدیگر هستیم. در آینده خودروهای خودران می‌توانند به ایستگاه‌های شارژ بروند و پس از تکمیل شارژ هزینه را پرداخت کنند. این حالی است که راننده می‌تواند برای اشتراک گذاری اطلاعات مهم درباره ترافیک نیز جایزه‌ای دریافت کند.

به‌هرحال فناوری مذکور بخشی از استراتژی Destination Zero جگوار لندرور است. هدف این استراتژی به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای، تصادف و ترافیک است. این شرکت معتقد است خودروها نقش مهمی در جمع‌آوری و اشتراک گذاری اطلاعات با یکدیگر دارند.

منبع: مهر

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها