کد خبر : 16093

بهترین و بدترین خودروهای برقی دنیا

بهترین و بدترین خودروهای برقی دنیا

انتخاب و خرید خودروی الکتریکی بسیار سخت بوده و گزینه‌های متفاوتی در برابر خریداران وجود دارد. به این ترتیب باید دست به یک تقسیم‌بندی زد و خودرو‌های الکتریکی موجود در بازار جهانی را در دو لیست متفاوت قرار داد! به همین دلیل ما دست به کار شده و لیستی از با ارزش‌ترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی جهان را برای شما آمده کرده‌ایم.

به گزارش خودروتک ، امروزه برخی‌ها تصور می‌کنند که خودرو‌های الکتریکی بسیار عالی بوده و عملکرد آن‌ها از اتومبیل‌های دهه ۱۹۷۰ میلادی بسیار بهتر است. این باور در سال‌های اخیر درباره خودرو‌های الکتریکی صادق است؛ اما امروز اوضاع کمی متفاوت شده و باید همه چیز را تغییر داد!

آخرین مدل‌های خودرو‌های الکتریکی بسیار سریع بوده و برای خرید آن‌ها باید مبلغ زیادی پرداخت کرد. این درحالیست که تفاوت قیمت خودرو‌های الکتریکی با مدل‌های بنزینی باعث می‌شود که مردم به سمت و سوی خودرو‌های بنزینی رفته و هرگز به فکر جایگزینی خودرو‌های الکتریکی با خودرو‌های بنزینی و دیزلی نباشند؛ بنابراین تصمیم‌گیری درباره خرید و یا عدم خریداری خودرو‌های الکتریکی بسیار سخت شده و باید توجه داشت که بسیاری از خودرو‌های الکتریکی موجود در بازار از پیشرانه‌های قدرتمندی استفاده نکرده و عملکرد آن‌ها شبیه به خودرو‌های بنزینی است.

به این ترتیب انتخاب و خرید خودروی الکتریکی بسیار سخت بوده و گزینه‌های متفاوتی در برابر خریداران وجود دارد. به این ترتیب باید دست به یک تقسیم‌بندی زد و خودرو‌های الکتریکی موجود در بازار جهانی را در دو لیست متفاوت قرار داد! به همین دلیل ما دست به کار شده و لیستی از با ارزش‌ترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی جهان را برای شما آمده کرده‌ایم. پس همراه برترین‌ها باشید!

با ارزش‌ترین‌ها

جگوار I-Pace

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

شاسی‌بلند I-Pace اولین خودروی الکتریکی کمپانی جگوار است. جگوار ادعا می‌کند که این خودرو با یکبار شارژ کامل توان پیمایش مسافتی معادل با ۳۸۶ کیلومتر را داشته و باید توجه کرد که اغلب مردم احتیاجی به پیمایش این مسافت نداشته و همین موضوع باعث می‌شود که شما جذب شاسی‌بلند جگوار شوید!

جگوار I-Pace به باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت ۹۰ کیلووات ساعت مجهز شده و می‌توان با استفاده از ایستگاه‌های شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی، باتری‌های جگوار I-Pace را تا ۸۰ درصد شارژ کرد.


نئو EP۹

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

سوپراسپرت EP۹ توسط یک کمپانی تازه تاسیس ساخته شده است. پیشرانه‌های الکتریکی این خودرو توانایی تولیدِ قدرتی معادل با ۱۳۴۱ اسب‌بخار را داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ سوپراسپرت EP۹ را به ۲.۵ ثانیه می‌رسانند!

برای ساخت EP۹ از یک شاسی ویژه استفاده شده و این خودرو از سیستم تعلیق انطباقی هوشمند استفاده می‌کند. نئو EP۹ در پیست Nürburgring ارزیابی شده و تمام رکورد‌های مرتبط به خودرو‌های الکتریکی را جابجا کرد و باعث شد که کمپانی نئو مدعی شده و EP۹ را سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان بداند. جالب است که تنها ۱۶ دستگاه از خودروی EP۹ ساخته شده و قیمت هر کدام از آن‌ها بیش از ۱ میلیون دلار تخمین‌زده می‌شود.


شورلت بولت برقی

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

شورلت بولت برقی یکی از بهترین خودرو‌های الکتریکی در بازار جهانی بوده و زیبایی منحصر به فردی دارد. این خودرو توان پیمایش ۲۳۸ مایل را با یکبار شارژ کامل دارد و یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های الکتریکی جهان است. در این خودرو از سیستم one-pedal استفاده شده و شما قادر هستید که پدال‌های شورلت بولت خود را مدیریت کنید!

بولت برقی در حد و اندازه خودرو‌های تسلا نیست؛ اما قطعا رانندگی با آن بسیار جالب و لذت بخش است. در بولت فضای کمی در اختیار داشته و همه چیز ارزان قیمت است؛ اما این از ارزش‌های بولت برقی کم نکرده و بولت همچنان یکی از بهترین خودرو‌های برقی برای استفاده روزمره است.


بی‌ام‌دبلیو I۳

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

بی‌ام‌دبلیو I۳ یک محصول آینده‌نگرانه بوده و علاوه بر هوشمندی و کاربرپسندی فراوانش؛ یک خودروی شیک، مدرن و با کیفیت است. این ویژگی‌ها باعث شده است که I۳ را یکی از بهترین خودرو‌های الکتریکی جهان بدانیم. برای ساخت I۳ از فیبرکربن و آلومینیوم‌هایی بسیار سبک استفاده شده است. برای پخش مساوی وزن برروی تمام محورها، باتری‌ها در کف I۳ قرار گرفته‌اند؛ اما متاسفانه میزان پیمایش I۳ با یکبار شارژ کامل اندک بوده و این موضوع باعث می‌شود که رانندگان I۳ همیشه مضطرب داشته باشند!


کیا E-Niro

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

کیا E-Niro هم در فهرست با ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی جهان قرار دارد. این خودرو با یک بار شارژ کامل توان پیمایش ۲۵۰ مایل را داشته و این موضوع باعث رضایت خریداران کیا E-Niro شده است.

کیا E-Niro دارای کابینی بروز و راحت بوده و شتاب قابل قبولی دارد و این ویژگی‌ها باعث شده است که اکنون خریداران خودرو‌های الکتریکی نیم‌نگاهی هم به کمپانی کیاموتورز و خودروی E-Niro داشته باشند.


رنو Zoe

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

کمپانی فرانسوی رنو با مدل Zoe در لیست ما حضور دارد. این خودروی کوچک در مدل ۲۰۱۸ خود از توان یک پیشرانه الکتریکی ۱۰۷ اسب‌بخاری استفاده کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن تنها ۱۱.۴ ثانیه است. این خودرو توان پیمایش ۳۰۰ کیلومتر مسافت را در فصل تابستان داشته و این میزان در فصل زمستان به ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید؛ بنابراین رنو Zoe پیشرانه و مشخصات ضعیفی دارد؛ ولی Zoe به قدر کافی کاربردی بوده و کابین رنو Zoe محیطی دل‌نشین را برای همگان به ارمغان آورده است.


تسلا مدل S P۱۰۰D

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

مدل S از محصولات تسلا به سختی در لیست با ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی جهان قرار گرفته است؛ زیرا به گفته بسیاری از خریداران مدل S تسلا، این خودرو کیفیت پایینی داشته و مشکلات فنی متعددی دارد. ولی S P۱۰۰D با دریافت بسته "+ Ludicrous" و شتاب ۲.۴ ثانیه خود؛ باعث شد که تسلا یک نماینده متفاوت در لیست با ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی داشته باشد!

تسلا مدل S P۱۰۰D یک خودروی بسیار بزرگ و دارای کابینی راحت و آرامش بخش است و تنها به همین خاطر باید آن را خریداری کرد!


پورشه تیکان

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

کمپانی پورشه برای رقابت با تسلا وارد کارزار خودرو‌های الکتریکی شد و ماموریت E را آغاز کرد! این کمپانی مشهور برای شروع کار خود مدل تیکان را معرفی کرد و تصمیم به عرضه نسخه‌های ۴۰۲، ۵۳۶ و ۶۷۰ اسب‌بخاری آن با قابلیت انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها گرفت.

پورشه به دنبال شارژ سریع خودرو‌های خود در برابر محصولات تسلا بوده و با کمک کمپانی Electrify America که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه فولکس‌واگن آلمان است؛ به دنبال ساخت شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ سریع و اختصاصی خود در سراسر آمریکا بوده و به این ترتیب پورشه به رویای شارژ باتری‌های ۸۰۰ ولتی خود در کمتر از ۱۵ دقیقه نزدیک می‌شود!


هیوندای کونا الکتریکی

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

کمپانی هیوندای با نسخه الکتریکی کونا در لیست ما حضور دارد. کونا الکتریکی دارای نسخه‌های مختلفی بوده و این موضوع باعث می‌شود که از این خودرو به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و خریدارن خودرویی متناسب با شرایط زندگی و... خود تهیه کنند. یکی از نسخه‌های هیوندای کونا الکتریکی از باتری‌های ۶۴ کیلووات ساعتی برخوردار بوده و توان پیمایش مسافتی معادل با ۲۵۰ مایل را دارد.

نسخه کم مصرف‌تر این خودرو از باتری‌های ۳۹ کیلووات ساعتی استفاده کرده و تنها توان پیمایش ۱۵۸ مایل را داشته و برای رفت و آمد‌های روزانه بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

هیوندای کونا الکتریکی قیمت و کیفیت بسیار مناسبی داشته و حقیقتا نمی‌توان از آن به آسانی عبور کرد و باید این خودرو را یکی از بهترین خودرو‌های الکتریکی دانست.


وندا دندروبیوم

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

طراحی خودروی الکتریکی وندا دنروبیوم به شدت دیوانه کننده است! برای طراحی و ساخت این خودرو از مهندسان کمپانی استون‌مارتین استفاده شده و پیشرانه، باتری و سیستم‌های الکتریکی آن با کمک انگلستانی‌ها توسعه داده شده است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ وندا دنروبیوم ۲.۷ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن بیش از ۲۰۰ مایل در ساعت می‌رسد. به دلیل ساختار درب‌های این خودرو و نحوه باز شدن آنها، نام دندروبیوم برای آن انتخاب شده است. دنروبیوم به معنی باز شدن گل ارکیده بوده و برای خریداری این گل ارکیده استثنایی، باید بیش از یک میلیون دلار هزینه کرد!


Genovation GXE

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

خودروی Genovation GXE در نگاه نخست شبیه به محصولات کمپانی شورلت است. در خودرو‌های شورلت معمولا باید به دنبال یک پیشرانه بزرگ ۸ سیلندر باشید؛ اما در Genovation GXE از پیشرانه و مجموعه‌ای از سیستم‌های الکتریکی استفاده شده و حداکثر سرعت Genovation GXE به بیش از ۲۰۰ مایل بر ساعت خواهد رسید. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودروی قدرتمند رسما اعلام نشده؛ اما احتمالا در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید!

برای ساخت Genovation GXE از نسل قبلی شورلت C۶ الهام گرفته شده و ساختار آن شبیه به مدل C۷ است! برای خریداری Genovation GXE باید ۷۵۰ هزار دلار پرداخت کرد.


استون‌مارتین RapidE

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

استون مارتین با تولید مدل RapidE به جایگاه تسلا مدل S حمله کرده است. این خودروساز به جای استفاده از پیشرانه ۶ لیتری بنزینی و ۱۲ سیلندر خود، از یک پیشرانه الکتریکی اختصاصی با تکنولوژی فرمول ۱ استفاده کرده است.

جزئیات کمی درباره خودروی RapidE منتشر شده؛ اما ما می‌دانیم که قدرت آن بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار بوده و به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو قطعا زیر سه ثانیه بوده و با اعلام رسمی قیمت خودروی RapidE همه ما شگفت‌زده خواهیم شد!


فولکس واگن e-Golf

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

فولکس‌واگن e-Golf برخلاف خودرو‌هایی مانند نیسان لیف و بی‌ام‌دبلیو I۳ یک هاچ‌بک معمولی نیست. این یعنی نسخه الکتریکی گلف، تمام ویژگی‌های گلفِ استاندارد و معمولی را داشته و برای خرید آن باید مبلغ کمتری پرداخت کرد.

e-Golf فریاد می‌زند که یک خودروی الکتریکی بوده و علاقه‌ای به استفاده از سوخت‌های فسیلی ندارد. فولکس‌واگن با حفظ ظاهر مدل گلف، یک خودروی الکتریکی مناسب و با کیفیت را تولید کرده و برای رقبای خود خط و نشان کشیده است.


ریماک کانسپت One

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

ریماک کانسپت One را باید مشهورترین خودروی الکتریکی جهان دانست؛ زیرا ریچارد هاموند این خودرو را در برنامه گرندتور آتش زد و خودش هم راهی بیمارستان شد! ریماک کانسپت One یکی از سریع‌ترین خودرو‌های الکتریکی جهان بوده و توان پیشرانه آن ۱۲۲۴ اسب‌بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو تنها ۲.۵ ثانیه بوده و به عنوان اولین تجربه کمپانی ریماک کرواسی، بسیار موفق عمل کرده است.


تسلا رودستر

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

مدل رودستر از محصولات کمپانی تسلا، یک خودروی فوق‌العاده است. تسلا ادعا کرده است که شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو حدود ۱.۹ ثانیه بوده و از این نظر قادر به رقابت با خودرو‌های فرمول ۱ است!

تسلا ادعا می‌کند که مدل رودستر توان پیمایش ۶۲۰ مایل را با یکبار شارژ داشته و جالب است که این خودرو علی‌رغم شباهت‌های فنی خود به خودرو‌های سوپر اسپرت؛ یک سدان چهار نفره خانوادگی بوده و صندوق عقب بزرگی دارد!


بی‌ارزش‌ترین‌ها

فولکس‌واگن e-Up

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

مدل e-Up از محصولات الکتریکی کمپانی فولکس‌واگن ارزش خریداری ندارد! این خودرو الکتریکی با مشکلات زیادی ما بین پیشرانه و سایر اجزاء الکتریکی خود دست و پنج نرم کرده و ما هماهنگی خوبی را شاهد نیستیم. اما مشکل اصلی این است که شارژ باتری‌های e-Up خیلی زود به اتمام رسیده و رانندگی با e-Up همواره همراه با اضطراب و ترس از خالی شدن شارژ باتری هاست!

فولکس‌واگن e-Up در برابر رقبایی مانند هیوندای کونا الکتریکی، نیسان لیف و رنو zoe قرار گرفته و برای کسب افتخار در تلاش است؛ اما افسوس که این خودرو با یک‌بار شارژ کامل و برخلاف ادعای فولکس‌واگن تنها حدود ۶۶ مایل را طی کرده و سپس زمین‌گیر می‌شود.


اسمارت Fortwo EQ

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

محصولات کمپانی اسمارت هرگز دوست داشتنی نبوده و نخواهند بود! این کمپانی خودرویی الکتریکی به نام Fortwo EQ را تولید کرده و از نظر قیمتی با رنو zoe به رقابت می‌پردازد. اما فضای کابین و کیفیت محصول اسمارت افتضاح بوده و قطعا یکی از بی‌ارزشترین خودرو‌های الکتریکی را باید Fortwo EQ دانست.

در این خودرو تنها دو صندلی وجود داشته و فضای کابین بسیار کوچک است. ولی مشکل Fortwo EQ تنها فضای کابین نیست! این محصول تنها ۵۹ مایل را با یکبار شارژ کامل طی کرده و عملا فایده چندانی ندارد!


تسلا مدل X

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

قطعا از حضور مدل X در لیست ما تعجب کرده‌اید. این خودرو به عنوان یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلند‌های الکتریکی جهان، مشکلات متعددی داشته و طرفداران برند تسلا را ناامید کرده است.

براساس گزارش‌های متعدد خریداران تسلا مدل X در سال ۲۰۱۹، این محصول مشکلات فراوانی در سیستم رانندگی، سیستم‌های الکتریکی داخل کابین، بدنه و... داشته و تبدیل به یکی از غیر قابل اطمینان‌ترین خودرو‌های بازار ایالات‌متحده آمریکا شده است!


فورد فوکوس الکتریکی

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

فورد فوکوس حدود شش سال است که بدترین امتیازات را در تست‌های کیفیت و... به دست آورده و به گفته خریدارانش اصلا قابل اطمینان نیست. گیربکس، فرمان، موتور، بدنه، تجهیزات الکتریکی و... فورد فوکوس الکتریکی مشکلات فراوانی داشته و این برای مشتریان فورد آزار دهنده است.

فورد گمان می‌کرد که با عرضه نسخه الکتریکی فوکوس شاید ضعف‌های گذشته را از بین ببرد و دوباره فوکوس را به روز‌های اوج بازگرداند؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که فورد فوکوس الکتریکی مانند سابق بوده و یک پروژه شکست خورده است.


میتسوبیشی i-MiEV

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

هنگام خرید یک خودرو قطعا به زیبایی آن هم توجه می‌کنید و به همین خاطر میتسوبیشی i-MiEV را با ظاهر تخم‌مرغی‌اش تنها خواهید گذاشت! البته i-MiEV بسیار ارزان بوده و شاید به این واسطه شما را وسوسه کند؛ اما خوشبختانه کمپانی میتسوبیشی قصد دارد که تولید i-MiEV را متوقف کند. این خودرو با یکبار شارژ کامل تنها ۶۲ مایل را طی کرده و خداحافظی از آن خبری خوشحال کننده است!


فیات ۵۰۰e

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

فیات ۵۰۰ خودروی محبوبی نیست و کمتر کسی برای خریداری آن اشتیاق نشان می‌دهد. به همین خاطر ایتالیایی‌ها دست به کار شده و نسخه الکتریکی فیات ۵۰۰ را عرضه کرده‌اند؛ تا به این وسیله بتوانند نظر مشتریان را دوباره به سمت و سوی خود جلب کنند.

اما متاسفانه فیات ۵۰۰ الکتریکی، همانند نسخه معمولی خود مشکلات جدی و فراوانی داشته و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. همین موضوع باعث شده است که مشتریان فیات ۵۰۰ الکتریکی را فراموش کرده و اصلا به آن فکر هم نکنند!


هوندا Clarity

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

هوندا یکی از بهترین خودروسازان جهان بوده و همواره برای تولید و عرضه خودرو‌های جدید و متفاوت در تلاش است. اما گاهی بزرگان هم اشتباه کرده و در انجام برخی از پروژه‌های خود شکست می‌خورند!

هوندا Clarity را باید نماد اشتباهات یکی از مشهورترین خودروسازان ژاپنی دانست. در این خودرو سنسور دما، برخی از کلید‌های کنترلی، چراغ‌ها و... مشکلاتی داشته و در مجموع کیفیت پایین Clarity آن را به یک خودروی شکست خورده تبدیل کرده است.


Reva G-Wiz

ارزشمندترین و بی‌ارزش‌ترین خودرو‌های الکتریکی را بشناسید!

خودروی G-Wiz براساس نظرسنجی مجله اتواکسپرس به عنوان بدترین خودروی حاضر در بریتانیا شناخته شده است. این خودرو برای حل مشکل پارکینگ در شهر‌های بزرگ طراحی شده بود؛ اما عملا اکنون مشغول خاک خوردن بوده و فراموش شده است. صاحبان این خودرو از نبود آرامش در آن شکایت‌های فراوانی کرده و کُند بودن G-Wiz باعث افزایش خطر تصادف شده بود.


منبع: برترین ها

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها