کد خبر : 15882

توضیحات مک لارن درباره محل خاص قرارگیری اگزوز مدل 600LT

توضیحات مک لارن درباره محل خاص قرارگیری اگزوز مدل 600LT

در خودروهای موتور وسط، خروجی اگزوز به دلیل جایگاه خاص خود باید مسیر طولانی تا رسیدن به بخش انتهایی خودرو و به طور معمول در دو طرف سپر را طی کند که نه تنها باعث افزایش وزن می شود، بلکه می تواند مشکلات دیگری نیز به وجود آورد.

به گزارش خودروتک ، همانطور که احتمالا می دانید مک لارن مدل های ویژه محصولات خود را با پسوند LT عرضه می کند و حالا 600LT مدل خاصی از این کمپانی و از سری 570S محسوب می شود که به دلیل جایگاه خاص خروجی های اگزوز خود که بر خلاف خودروهای معمول در بخش بالایی موتور قرار گرفته، مورد توجه قرار گرفته است.

به همین دلیل خودروسازان از اگزوزهایی در بخش بالایی موتور استفاده می کنند که در این زمینه می توان ابرخودرو پورشه 918 اسپایدر را مثال زد.

گفته می شود در این حالت علاوه بر کاهش وزن فشار برگشتی در اگزوز با قرار گیری در بخش بالایی موتور نیز کاهش پیدا می کند و عملکرد خنک کاری موتور بهبود می یابد.

با حذف اگزوز در بخش پایینی سپر امکان قرار گیری دیفیوزر بزرگ تر برای تولید هرچه بیشتر نیروی رو به پایین ممکن می شود. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با قرار گرفتن خروجی اگزوز در بخش بالایی می تواند باعث اخلال در جریان هوای عبوری به سمت بال عقب شود؟

مک لارن

به همین دلیل یکی از مهندسین مک لارن در این باره توضیح داده است که نیروی رو به پایین تولید شده توسط بال انتهایی خودرو در دو طرف چپ و راست تولید می شود و ربطی به بخش مرکزی بال ها ندارد، در دو طرف بدنه ما جریان هوای تمیز را داریم که با رسیدن به دو بخش انتهایی بال امکان تولید نیروی رو به پایین را برای ما ممکن می کنند.

اما در بخش مرکزی و به دلیل وجود اتاق خودرو هوای به اصلاح کثیف و متخلخل داریم به همین دلیل در این بخش نیروی رو به پایین به اندازه ی مناسب و کافی تولید نمی شود و این بخش از اهمیت کمتری برخوردار است. در واقع خودروهایی همچون فراری FXX K که تنها از یک نیم چه بال ثابت در دو سمت چپ و راست برخوردارند این مسئله را به خوبی نشان می دهند.

 
منبع: زومیت
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها