کد خبر : 15744

فناوری پارک خودرو با چرخ های عمودی / واقعی یا خیالی + فیلم

فناوری پارک خودرو با چرخ های عمودی / واقعی یا خیالی + فیلم

در آوریل 2019، ویدئویی در خصوص چرخش‌عمودی چرخ‌های خودرویی با برند تجاری "اکس‌پنگ" در فضای مجازی منتشر شد. در این کلیپ کوتاه خودروی قرمز رنگ با چرخش عمودی چرخ‌هایش به صورت موازی جایگاه پارک خارج شد. گزینه‌ای دوست‌داشتنی که احتمالا این روزها که جایگاه پارک معضلی بزرگ به شمار می‌آید، محبوب بسیاری از رانندگان است.

به گزارش خودروتک ، این ویدئو چندان واقعی نیست. این خودرو به یک گزینه نیمه خودکار و فناورانه جدید مجهز است که با کمک یک اپلیکشن کامپیوتری- انیمیشنی ساخته شده و شاید بتوان آن را  چشم‌اندازی برای ویژگی‌های آینده G3 XPENG به شمار آورد.

بررسی دقیق این ویدئو چند تمایز عجیب را نشان می‌دهد. یکی از این علائم تغییر بافت جاده در حین حرکت و جابه‌جایی خودرو است.

از طرفی سرعت و چرخش چرخ‌ها نیز با میزان جابه‌جایی خودرو همخوانی ندارد.علاوه بر این ناهنجاری‌ها، ما در تصویر شاهد یک SUV تمام الکتریکی از کارخانه XPENG" موتور" با نام تجاری G3 هستیم که هیچ خبری از تجهیز آن با چرخ‌های گردان و با قابلیت حرکت عمود وجود ندارد.

 

خودروی G3  XPENG دارای ویژگی‌های مدرنی است که شامل پارک خودکار نیز می‌شود. اما نحوه حرکت خودرو در این ویدئو با قابلیت پارک خودکار G3 متفاوت است. این خودرو به کمک 23 حسگر و دوربین 360 درجه در زمان واقعی از پس پارک اتومات بر می‌آید و نیازی به چرخ‌هایی با قابلیت چرخش عمودی ندارد.

با این وجود یک کاربر با دستکاری تصویر، تلاش در واقعیت نمایی این گزینه در خودرو دارد. نمونه  این تصاویر اخیرا زیاد شده است. به عنوان مثال در تصاویر بعدی خودروی G3  XPENG در حال تعمیر تایر خودروی دیگری است. در کلیپ بعدی نیز این خودرو در حال شست‌و شوی خود است. در تصاویری نیز بالا رفتن این خودرو از دیوار یک برج به نمایش درآمده است.

مهندسان صنایع اتومبیل سال‌هاست که برای تسهیل فرآیند پارک و مانوردهی آنها در فضاهای تنگ اقداماتی را انجام می‌دهند. در 1950 این روش با اضافه کردن چرخ پنجم به خودرو تلاش کردند تا تا فرآیند پارک را آسان کنند.


منبع: عصر ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها