کد خبر : 14766

میتسوبیشی خودروهای ویژه آتش نشانی طراحی کرد + فیلم

میتسوبیشی خودروهای ویژه آتش نشانی طراحی کرد + فیلم

بسیاری از ما میتسوبیشی را به عنوان یک شرکت خودروساز می شناسیم، اما این برند در حقیقت گروهی متشکل از چند زیر مجموعه بزرگ بوده و به غیر از تولید خودرو در حوزه های دیگری فعالیت می کند.

به گزارش خودروتک ، کشتی سازی، معدن، مخابرات، خدمات مالی، بیمه، الکترونیک، صنایع سنگین، ساخت هواپیما، استخراج نفت و گاز و تولید مواد شیمیایی برخی از این حوزه ها هستند.

آتش نشان میتسوبیشی Japan's Mitsubishi Regional Jet

مهندسین بخش صنایع سنگین میتسوبیشی برای مقابله با آتش سوزی های گسترده، اخیرا سیستمی پیشرفته توسعه داده اند. این سیستم از دو ربات با نام های Hose Extension Robot و Water Cannon Robot تشکیل شده که اولی وظیفه انتقال آب و دومی وظیفه پرتاب و پخش آب به سمت هدف را بر عهده دارد.

آتش نشان میتسوبیشی mitsubishi-heavy-industries-firefighting-robot-system-3

هدف از طراحی این ربات ها، کمک به خاموش کردن آتش در شرایط بحرانی – مثل آتش سوزی در کارخانه های تولید کننده مواد شیمیایی - که احتمال آسیب دیدگی آتش نشانان بالاست، عنوان شده است.

همانطور که از نام ربات پرتاب آب میتسوبیشی مشخص است، این ربات به فناوری خودران مجهز بوده و می تواند در هر دقیقه تا 4000 لیتر آب را با فشار 1.0MPa پخش کند. ربات انتقال آب نیز از طریق لوله منعطف 300 متری، ربات پرتاب آب را تغذیه می کند.

robot_misubishi_main-1280x720

علاوه بر این دو ربات، سیستم آتش نشانی پیشرفته میتسوبیشی دارای ربات های زمینی و پرنده دیگری است تا امکان کنترل و نظارت بر عملیات های گوناگون وجود داشته باشد.

به گفته صنایع سنگین شرکت میتسوبیشی، سیستم ربات آتش نشانی به سفارش آژانس مدیریت آتش سوزی و فجایع ژاپن توسعه یافته است. این آژانس به دنبال سیستمی مخصوص برای مقابله با فاجعه های رخ داده در زیرساخت های صنعتی و انرژی بوده است.

بد نیست اشاره کنیم سیستم ابداعی میتسوبیشی از تکنولوژی های مختلفی مثل سنسورهای لیزری، GPS، شاسی خودروهای کوچک باگی و لوله انعطاف پذیر مخصوص انتقال آب و البته فناوری خودران بهره می برد.

به منظور نمایش قابلیت های سیستم اطفاء حریق جدید میتسوبیشی، این شرکت هفته گذشته مانوری را در توکیو ترتیب داده بود که ویدیوی آن را می توانید در ادامه تماشا فرمایید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها